yükseklik olarak ebatları oynaman zarar verir mile vermezsse lastiği yer ama kalınlık incelik olarak değişebilirsin dikkat etmen gereken jant ve yanak yüksekliğiGALABET17 link=topic=78463.msg928157#msg928157 date=1413918291' Alıntı:Arkadaşlar 3.075 massey traktörün ön lastikleri 12.4-24.ben11.4-24 istedim lastikçi çeker miline zarar verecegini söyledi.sizce böyle bişeyin imkanı var mı
abi ama senin verdiğin ölçüler uygun olmaz birisi 70 birisi 85 lastik yanak yükseklileri bunlarYUSUFTUYLUOGLU link=topic=78463.msg928173#msg928173 date=1413920509' Alıntı:aynen...
misal 280/85 r24 olan bir lastiği..
320/70 r24 olarak değişebilirsiniz..
burada yapılan işlem lastiğin dış dönme çapında değişikliğe
neden olmaz.. sadece lastiğin eninde genişleme olur..
varmısın iddiayakörsaban link=topic=78463.msg928178#msg928178 date=1413920980' Alıntı:abi ama senin verdiğin ölçüler uygun olmaz birisi 70 birisi 85 lastik yanak yükseklileri bunlar
biliyorum....körsaban link=topic=78463.msg928199#msg928199 date=1413923311' Alıntı:abi 320 -280 lastik taban genişlikleri 70-85 ise yanak yüksekliği abi
zac link=topic=78463.msg928239#msg928239 date=1413937162' Alıntı:Tşk sebazioss üç.cm ı kım verıo fabrıka mı acaba
sebazios link=topic=78463.msg928232#msg928232 date=1413933353' Alıntı:Ha neden 3 cm fark derseniz, sanzimanlarin tolere edebildigi fark icin ideal rakam bu. Aksi halde traktörde kasilmalar olabilir.
En basitinden traktörün üzerinde gelen orjinal fabrika lastiklerini duşunun. Onlar bile zaman icinde aşınarak dişlerini bitiriyor ve 5 cm ' lik disler bittiginde arka lastik ile on lastik arasinda tam 10 cm ' lik cap farklari olusabiliyor. İlginç yani sanzimanin hala sıkıntisiz çalışabilmesi.
YUSUFTUYLUOGLU link=topic=78463.msg928230#msg928230 date=1413930914' Alıntı:biliyorum....
bak şimdi 280 /85 r24 yerine 320 /85r24 takarsan genişlikte beraber
yükseklikte artar..
bunu en yakından bir lastikçide ikisini yanyana koyarak bariz bir şekilde 32 mm fark olduğunu görebilirsin.
bu aradaki 32 mm farkı yanaktan kısılmış olarak.
280 yerine 320 de 85 yerine 70 yanak olarak tasarlanmıştır.
teşekkür ederim anladım şimdi beni yanılgıya düşüren nokta elimde aynı markanın radial 380/ 85r28 ve 380/70 r28 lastiğinin olması ikisiniyan yana inceleyince yanak farkından başka bi fark yok o yuzden ortadaki rakamı tek başına yanak yükseliğini ifade ediyor die düşünmüştümsebazios link=topic=78463.msg928232#msg928232 date=1413933353' Alıntı:Kavram karmaşası yaşanmış. Yetiştim
Simdiii. Öncelikle Yusuf Abi hakkı.
Nasıl?
Bunu anlamak için öncelikle lastik üzerindeki ibareleri 'TAM' bilmek lazım.
Bildiniz üzere lastiklerin üzerinde boyutları belirtmek için 3 tane rakamdan ibare vardır.
320 70 24 gibi. Bu rakamların anlamlarını tam bilirsek sorun çözülür ki cogu kisi bunu net bilmiyor.
İlk rakam, yani 320, lastiğin taban genişliğinin mm cinsinden ifadesidir. Yani ornek lastiğimizin taban genişliği 32 cm. Bunu herkes bilir.
Son rakam yani 24 ise cant çapını ifade eder ve rakam her zaman inç cinsinden verilir. Bunu da herkes bilir.
Asıl önemli ve cogu kisi tarafindan bilinmeyen rakam ise ortadaki rakamdir. Lastiğin yanak genişliği. İste burda kayış kopuyor.
'Bu rakam ne milimetre, ne cm ne de inçtir. Bu rakam herhangi bir uzunluk birimi degil 'YUZDELİK' dilimdir.
Peki neyin yuzdeligi?
Cevap: lastik yanağının, lastik tabanına olan yuzdeligi!
Ista hatlar burda karışıyor. Oysa hesaplamasını bilene çok basittir. Yapmamız gereken tek şey, değiştirmek istediğimiz lastiklerin yanak boylarını bulmak. Eğer yanak yuksekligindeki fark 3 cm ' den küçük olursa bu iki lastik sıkıntisiz degistirebilir yada birbirlerinin yerine kullanabiliriz.
Ornek verelim:
280 85 24 (taban 280mm, yanak tabanın %85 ' i kadar)
280 x 0.85 = 238 mm yani 23.8 cm. Yanak genişliği bu.
Diğer lastik:
320 70 24 (taban 320mm, yanak tabanın %70 ' i kadar)
320 x 0.70 = 224mm yani 22.4 cm. İkinci yanak genişliğimiz de bu.
Aradaki farka bakalım:
23.8 - 22.4 = 1.4 bu bir yanaktaki fark. Hem alt hem de üstte 2 yanak oldugu için 1.4 x 2 = 2.8 cm.
Fark 3 cm ' den küçük oldugu için bu iki lastiği rahatlıkla birbirinin yerine kullanabiliriz.
Ha neden 3 cm fark derseniz, sanzimanlarin tolere edebildigi fark icin ideal rakam bu. Aksi halde traktörde kasilmalar olabilir.
En basitinden traktörün üzerinde gelen orjinal fabrika lastiklerini duşunun. Onlar bile zaman icinde aşınarak dişlerini bitiriyor ve 5 cm ' lik disler bittiginde arka lastik ile on lastik arasinda tam 10 cm ' lik cap farklari olusabiliyor. İlginç yani sanzimanin hala sıkıntisiz çalışabilmesi.
Ornekleri ve durumu anlayan bir hayırsever, konuyu açan arkadasın hesaplamasını yaparsa mutlu olurum, neremin yazmaktan yoruldum