Arkadaşlar merhabalar, elimizde eski ekermak remork var, dingiller eski tip boru tipi, acaba bu dingiller kaç tona kadar çeker?
acaba 7-8 ton çekmez mi kapakları ve ilaveleri yeniledim, 60cm kapak+30 +30 cm, 2 kat ilave attım, iç hacmi ise 9,6m^3 ulaştı yani yaklaşık 8 ya da 8.5 ton alır diye düşünüyorum acaba dingiller çeker mi,Genelde 4 , 5 ton civarı
Sadece dingille bitmez o iş lastik makamlar şase hepsi etken 9 00 16 8 tona dayanmazacaba 7-8 ton çekmez mi kapakları ve ilaveleri yeniledim, 60cm kapak+30 +30 cm, 2 kat ilave attım, iç hacmi ise 9,6m^3 ulaştı yani yaklaşık 8 ya da 8.5 ton alır diye düşünüyorum acaba dingiller çeker mi,
Lastikler çekmeyeceği için 9.00-16 lastik aldım ama henüz değiştiremedim. tamamlayınca resim atarım.
sizin dediğiniz gibi muavin makas da ilave ettirdim, yılda max 8-10 remork çekecek çok değilMakasların 8-9 tona zayıf kalır, düzleşmiş makasla tarla yolunda ekin taşımak zor, olabilir dikkatli olursun yavaş gidersin vs. ama sonuçta 14 kat lastiği tavsiye ederim, aldıklarını takmadıysan ve 12 kat ise değiştir 14 kat lastikle kafan rahat olsun, muavin makas takarak romorkunu güçlendirirsen çok rahat edersin.
arka teker rulmanlarda boşluk var ustam en kısa zamanda rulmanları değiştirmem lazım, ama nasıl yapacağımı bilmiyorum, teker göbeğinde bir civata var onu sökünce göbek içinde bir civata daha var diye biliyorum onu da sökünce teker gelir mi acaba yani kolayca rulmanı değiştirebilir miyim bilginiz varsa yardımcı olabilir misinizRulman+borya pek dayanmıyor, bunlar max 5,6 ton
konya 1973-1980 yılları üretildi kapandı. sigorta başlangıcım özyatağanlı idi.Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.
Abi römorkun modifikasyonu ve işçiliği çok güzel olmuş ama her şeyin de kapasitesi belli. Her şey bir yere kadar. 3.5 tonluk römork ilavelerle maks 5.5 6 ton çeker. Size yetersiz geldiği için fazlaca ilave eklemişsiniz belli ki. Bana yüksek geldi ilaveler 5 tonluk römork olsaydı belki olabilirdi ama artık büyük işlere eski ve küçük ekipmanlar gitmiyor.Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.
Boryada iki adet konik makaralı rulman olur, biri önde biri arkada, artadaki somunu sökünce borya milden ayrilir, rulmanlar boşa çıkar, hafif tıklatarak eski rulman zarflarını çıkarip yenisini çakarsın. Önce somunu biraz sıkıp boşluğu almayı deneyebilirsin, belki rulmanlar sağlamdır.arka teker rulmanlarda boşluk var ustam en kısa zamanda rulmanları değiştirmem lazım, ama nasıl yapacağımı bilmiyorum, teker göbeğinde bir civata var onu sökünce göbek içinde bir civata daha var diye biliyorum onu da sökünce teker gelir mi acaba yani kolayca rulmanı değiştirebilir miyim bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz
Hocam merhaba, muavin makas montajı yaptırdım birde benim şaselerim 100mmlik ve iç içe birde U profil montajlanmış ama poryalarım da herhangi bir güncelleme yapmadım, porya değiştirmek gerekir mi yine de ? porya çeşitleri konusunda aslına bakarsanız hiç bilgim yok.Eğer o römorka 8 ton atmak istiyorsanız mutlaka muavinli makas ve 12'lik vs kapama npu dingil, ona göre de porya takmanız lazım. Çekmesine çeker ama altı da dağılır. Senede 1 sefer bile yapacak olsa riske atmaya değmez. O römorkun makası oysa zaten kapasitesi 4 tondur. Şaseyi de ona göre yapmışlardır. Kasayı değiştirmek yetmez.
Ustam Merhaba,Boryada iki adet konik makaralı rulman olur, biri önde biri arkada, artadaki somunu sökünce borya milden ayrilir, rulmanlar boşa çıkar, hafif tıklatarak eski rulman zarflarını çıkarip yenisini çakarsın. Önce somunu biraz sıkıp boşluğu almayı deneyebilirsin, belki rulmanlar sağlamdır.
Ustam bu arada senin yaşadığın problem çoğunlukla remork dolu iken dönüşlerde mi yaşıyorsun, lastik ve jant işi çözüldükten sonra anladığım kadarıyla başka bir problem kalmayacak.Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.