BENCE BMC


4398-tarihcemiz.jpg

BMC Tarihçesi

Türkiye’nin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir’ de kuruldu. İlk yıllarda Austin ve Morris markalı ticari araçları üretti. Kamyon, kamyonet, traktör ve motor üretmeye başladığı 1966 yılından itibaren giderek büyüdü ve güçlendi. BMC’nin başlagıçta %74 olan yerli sermaye oranı yıllar içerisinde artarak 1989 yılında Türkiye’nin %100 yerli sermayeli tek ticari araç üreticisi olmasını sağladı.

Türk otomotiv sektörünün gelişmesinde önemli bir role sahip olan BMC, 1976 yılında, Türkiye’de ilk dizel motor üretimini ve benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirerek, Türk otomotiv sektörüne büyük katkılarda bulundu. Motorlu araçların yanı sıra, Türk sanayiinin ihtiyaç duyduğu endüstriyel motorları, jeneratörleri, deniz motorlarını ve askeri amaçlı ürünleri de üretmeye başladı. Yine bu yıllarda, Leyland serisine ait ilk hafif ticari araç olan Leyland 30 kamyoneti piyasaya sundu. 1983 yılında Volvo Truck Corporation ile ortaklık kuran BMC, Türkiye’nin ilk turbo motorlu ticari araçları olan Yavuz serisini üretti.1985 yılında anlaşma yaptığı Cummins Engine Company ile Cummins motorlu Fatih serisi kamyonları üretmeye başlayarak, dünyanın en güçlü üreticileri arasındaki yerini sağlamlaştırdı.

1989 yılında şirketin bütün hisselerinin bugün Türkiye’nin en büyük holdinglerinden biri olan Çukurova Holding tarafından alınmasıyla, yeni bir büyüme stratejisi belirlendi. Bunun üzerine BMC, tamamen yerli ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayarak, altı yıl süren yoğun çalışma ve 120 milyon ABD Doları’nı aşan yatırımın sonucunda, 1996 yılının Haziran ayında sınai ve ticari mülkiyeti BMC’ye ait olan Profesyonel’i piyasaya sundu. Profesyonel serisi, BMC’nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörüne dünya çapında itibar kazandırdı.

BMC yatırımlarına devam ederek 2004 yılında 40 milyon dolarlık ilave yatırımla tüm mühendislik çalışmaları BMC’ye ait olan Megastar’ı yarattı. 74 mühendis ve 159 teknik elemanın 5 yıl süren zorlu çalışmasının ürünü olan Megastar, yüzlerce performans, güvenlik ve dayanıklılık testinden başarıyla geçti. Üstün teknolojisi ve modern tasarımıyla hafif ticari araç pazarında yepyeni bir sayfa açan Megastar’ın, farklı sektörlerin her tür ihtiyacını karşılayabilecek vanlar, kombiler, kombi vanlar, minibüsler ve kamyonetlerden oluşan 19 modeli var.

Halen endüstri, inşaat, iletişim ve bilişim teknolojileri, medya, nakliye ve hizmet, finansal hizmetler sektörlerindeki 144 şirketi, 34.350 personeli ile Türkiye’nin en büyük holdinglerinden Çukurova Holding bünyesinde faaliyet gösteren BMC, ürün tasarım, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışa bağımlı olmadan sürdüren tek Türk otomotiv kuruluşudur.

İbrahim Tatlıses -bence BMC Reklamı
 
Ynt: BENCE BMC

i4399-1-tarih_seridi.jpg



Kronoloji

BMC’NİN TARİHÇESİ VE KİLOMETRE TAŞLARI

1964 12 MAYIS ŞİRKETİN KURULUŞU
1966 TM SERİSİ KAMYONLARLA İLK ÜRETİM BAŞLANDI
1967 TRAKTÖR ÜRETİMİNE BAŞLANDI
1970 TM 25 SERİSİ İLE İLK HAFİF TİCARİ ARAÇ ÜRETİMİ YAPILDI
1973 TÜRKİYE’ NİN İLK OTOMOTİV DÖKÜMHANESİ BMC BÜNYESİNDE KURULDU
1974 İLK 4X4 ARAÇ ÜRETİLDİ
1975 İLK DİZEL MOTOR ÜRETİLDİ
1976 OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ’ NDEKİ İLK ÇIRAKLIK EĞİTİM MERKEZİ BMC BÜNYESİNDE AÇILDI
1983 BMC ORİJİNAL YEDEK PARÇALARINI PAZARLAMAYA YÖNELİK OLARAK OTOMOTİV MAMULLERİ PAZARLAMA A.Ş. (OMPAŞ) KURULDU
1984 İLK TURBO MOTORLU TİCARİ ARAÇ OLAN YAVUZ SERİSİ KAMYONLAR ÜRETİLDİ
1986 FATİH SERİSİ KAMYONLARIN ÜRETİMİNE BAŞLANDI VE CUMMİNS ENGİNE COMPANY İLE LİSANS ANLAŞMASI YAPILDI
1988 LEVEND SERİSİ MİNİBÜS ÜRETİLDİ
1989 BMC ÇUKUROVA HOLDİNG’ İN YÖNETİMİNE GEÇTİ
1990 MD SERİSİ HAFİF TİCARİ ARAÇLARIN ÜRETİMİNE BAŞLANDI
1991 TESİSLERDE MODERNİZASYON YAPILDI VE DOĞANLAR OTOBÜS FABRİKASI DEVREYE GİRDİ
1991 BTR-60 (8X8) TEKERLEKLİ ZIRHLI ARAÇLARIN MODERNİZASYONU YAPILDI
1992 İLK DEFA BİR TÜRK FİRMASI, PİLOTLUĞUNU RENÇ KOÇİBEY’ İN YAPTIĞI (6X6) ÖZEL BİR KAMYONLA PARİS DAKAR RALLİSİ’NE KATILDI
1993 BELDE SERİSİ OTOBÜSLER ÜRETİLDİ
1995 İLK DEFA BİR TÜRK OTOMOTİV ŞİRKETİ ISO 9001 KALİTE BELGESİ ALDI
1995 YURTDIŞINDA LİSANSLI ÜRETİME BAŞLANDI (KENYA VE MALEZYA’ DA BMC LİSANSI İLE ÜRETİM)
1996 SINAİ MÜLKİYETİ BİR TÜRK FİRMASINA AİT İLK KAMYON OLAN PROFESYONEL SERİSİ ÜRETİLDİ
1996 İLK DEFA BİR TÜRK OTOMOTİV FİRMASI ULUSLARARASI IAA, HANNOVER FUARI’ NA KATILDI
1997 TÜRKİYE’ DE İLK DEFA BİR OTOMOTİV FİRMASI GELENEKSEL HALE GELEN “ULUSAL FOTOĞRAF YARIŞMASI” DÜZENLEDİ
1997 “NATO GİZLİ” GİZLİLİK DERECELİ TESİS GÜVENLİK BELGESİ ALINDI
1997 MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI KURULUŞ ÜRETİM İZİN BELGESİ ALINDI
1997 MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI AQAP 110 ENDÜSTRİYEL KALİTE GÜVENCE SEVİYE BELGESİ ALINDI
1998 BMC AVRUPA’ YA İHRACAT YAPAN İLK TÜRK TİCARİ ARAÇ ÜRETİCİSİ OLDU
1999 ASKERİ ARAÇ ÜRETİMİNE BAŞLANDI. ÖZEL PROJELER; SAVUNMA SANAYİ İÇİN TAKTİK ARAÇLAR VE LOJİSTİK DESTEK ARAÇLARI, KAMU HİZMETLERİ İÇİN ÖZEL ARAÇ ÜRETİMİ.
1999 İNGİLTERE’ YE ERF MARKASIYLA PROFESYONEL KABİNLİ KAMYON İHRACATI BAŞLADI
2000 OTOBÜS VE KAMYONDA TÜM DÜNYAYA İHRACAT HAMLESİ BAŞLADI
2001 İLK 9 METRELİK ARKADAN MOTORLU KÜÇÜK OTOBÜS PROBUS ÜRETİLDİ
2004 SINAİ MÜLKİYETİ BİR TÜRK FİRMASINA AİT İLK HAFİF TİCARİ ARAÇ OLAN MEGASTAR ÜRETİLDİ
2006 OMPAŞ, BMC BÜNYESİNE KATILDI
2007 YENİ PROFESYONEL UZUNYOL SERİSİ PİYASAYA ÇIKTI
2007 TÜV KALİTE SİSTEM BELGESİ ALINDI
2007 ÇEVREYE DUYARLI İLK DOĞALGAZLI OTOBÜS ÜRETİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ.
2008 İLK TAM ALÇAK TABANLI PROCITY SERİSİ SOLO VE KÖRÜKLÜ OTOBÜS ÜRETİMİNE BAŞLANDI.
2008 TURQUALITY PROGRAMINA KATILIM SAĞLANDI.
2008 SAVUNMA SANAYİ MÜSTEŞARLIĞI’NIN YÜRÜTMEKTE OLDUĞU 'TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ PROJESİ' KAPSAMINDA 1859 ARAÇIK TEKERLEKLİ ZIRHLI ARAÇ VE TAKDİK TEKERLEKLİ ARAÇ İHALESİ KAZANILDI VE SÖZLEŞME İMZALANDI.
2009 AR-GE MERKEZİ KURULDU.
 
Ynt: BENCE BMC

BMC’nin sunduğu “İLK” ler

BMC “İLK” LERİ

BMC 1964 yılında kuruldu. İLK üretim 1966 yılı sonbaharında gerçekleştirildi.
1976’da, ülkemizin İLK otomotiv dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.
1975’de, İLK dizel motor üretimi gerçekleştirildi. Dizel Motor üretme yetkisi bir kararname ile şirketimize verildi.
İLK 4x4 araç (Land Rover) üretildi.
1976’da İzmir Bölgesinin İLK Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.
1986’da İLK turbo motorlu araçlar Fatih Serisi’nin üretimine başlandı.
1996’da Profesyonel Serisi’nin imalatına başlandı. ’Profesyonel’ sınai ve ticari mülkiyeti bir Türk firmasına ait memleketimizde üretilen İLK kamyondur.
2004 yılında yine sınai ve ticari mülkiyeti BMC’ye ait olan İLK yerli yeni hafif ticari araç ailesi ’Megastar’ ların seri üretimine başlandı. Megastar 19 versiyondan oluşan tüm hafif ticari araç pazarına hitap edecek geniş bir yelpazeye sahiptir.
2007 yılında İLK çevreye duyarlı doğalgazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.
2008 yılında %100 yerli üretim İLK tam alçak tabanlı Procity serisi solo ve körüklü otobüs üretimine başlandı.
2009 yılında İLK yerli üretim Tekerlekli Zırhlı Araç üretimine başlandı.
 
Ynt: BENCE BMC

i4443-1-ustbannerhavadan.jpg

Üretim Tesisleri

Türkiye’nin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir’ de kuruldu. İzmir Pınarbaşı’ndaki 200.000 metrekare alana sahip, otomotiv sektöründe kullanılan en son teknolojiyle donatılmış entegre tesislerde üretim yapan BMC ; çekici, ağır, orta ve hafif kamyon, kamyonet, minibüs, midibüs, otobüs, panelvan, kombi, kombivan, ve askeri araç, özel kullanıma yönelik komple araç, yedek parça, motor ve döküm parçaları üretimi yapmaktadır. BMC, yılda 22.000 adet araç ve motor üretim kapasitesi, mühendisinden işçisine 3.500 çalışanıyla dünya markası olma yolunda hızla ilerlemektedir.

İzmir Doğanlar’da kurulu BMC Otobüs Fabrikası 550 çalışanıyla yıllık 1.800 araç üretim kapasitesine sahiptir. 1992 yılından beri esnek üretim hatları ile Türkiye ve dünya pazarları için kentiçi ve turistik amaçlı yolcu taşımacılığına yönelik otobüsler üretilmektedir. BMC otobüsleri teknik özellikleri ve işlevleri ile Türkiye’de ve dünyada kendi sınıflarının öncüsü olmuşlardır. BMC, esnek ve hızlı üretim yapısı, müşterilerinin beklentilerini en üst düzeyde karşılayan, kaliteli ve düşük işletme maliyetli otobüsleriyle; gerek şehiriçi toplu taşıma alanında gerekse yakın mesafe ve okul - servis otobüsü gibi özel taşıma alanlarında her geçen gün pazar payını arttırıyor.

Yurtiçinde Midilux, Probus, Belde ve Procity bunlara ek olarak yurtdışında da Falcon, Condor, Nifty, Club, Karisma markalarıyla piyasaya sunulan yolcu taşıma serisi; solo, körüklü, ve çift katlı yapılarda, 7.5, 9, 12 ve 18m. şasi uzunlukları, standart ve alçak tabanlı, otomatik ve manuel şanzımanlı, dizel ya da doğalgaz motorlu seçenekler sunmaktadır.

Ağır ticari araçta Profesyonel ve Fatih markalarıyla Türkiye pazarında ilk üç sırada yer alan BMC, Megastar ve Levend marka hafif ticari araçlarla da pazarda yer almaktadır.

%100 yerli sermaye ve işgücü ile İzmir fabrikalarında üretim yapan BMC İzmir’den çıkan milli bir markadır. Tüm araçlarının tasarım, geliştirme, üretim, satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetlerini de kendisi vermekte, teslimat sonrasında da entegre lojisttik hizmet sunmaktadır.

Yerli sanayinin yaratmış olduğu bu eko sistem içerisindeki tüm kuruluşlar, bu kuruluşlarda çalışanlar ve bu çalışanların aileleri bu katma değerden faydalanmaktadırlar. Ege Bölgemizde 140 yan sanayi firmamızda 8500 kişi çalışmakta olup, aileleri ile birlikte yaklaşık 35000 kişiye gelir kaynağı sağlamaktadır.

Toplam üretiminin yüzde 20’sini ihraç eden BMC; İngiltere, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan, Hırvatistan ve Güney Afrika Cumhuriyeti başta olmak üzere toplam 70’ i aşkın ülkeye otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otobüs şasisi ihracatı gerçekleştirmektedir.

Bugün, milli bir marka olarak yurtdışında kendi lisansıyla üretim yaptıran tek ticari araç üreticisidir.

BMC, bilgi birikimini, ileri teknolojisini ve sektörel deneyimini ‘Savunma Sanayi’ hizmetinde de kullanmakta, Türk Silahlı Kuvvetleri başta olmak üzere dünya ordularının araç ihtiyacını Savunma Sanayi alanında önemli adımlar atan BMC, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaç duyduğu 4x4 / 6x6 taktik tekerlekli araçları,zırhlı araçları ve değişik üstyapılı lojistik destek amaçlı araçları imal ederek TSK’ne büyük destek sağlamıştır.

BMC, Savunma Sanayi alanında da emin adımlarla ilerlemektedir. 2008 yılında Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın yürütmekte olduğu Taktik Tekerlekli Araç Projesi kapsamında 1859 adet araçlık Tekerlekli Zırhlı Araç ve Taktik Tekerlekli Araç ihalesini kazanmış ve sözleşmelerini imzalamıştır.

Proje kapsamında sunulan araçlar, 12 yıllık bir çalışmanın eseridir.
Özellikle “Yürüyen Kale” olarak adlandırılan “Mayına Dayanıklı Zırhlı Aracı”ını da prototip olarak üretmiş ve seri üretime hazır hale getirmiştir. Bu araçlar tamamen NATO standartlarında Türk Silahlı Kuvvetleri’nin istek ve talepleri doğrultusunda üretilerek teslim edilecektir.

Burada en önemli konu, Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın Türk Savunma Sanayisini kurmak için en büyük temeli atmış olmasıdır. BMC, %100 Milli ve Türk firması olması nedeniyle artık Türk Silahlı Kuvvetleri dışa bağımlı olmaktan kurtulacak, ambargolardan etkilenmeyecek, sınırsız operasyonel kullanım hakkını elde edecek, üçüncü ülkelere satış ve pazarlamada hiçbir sınırlamaya tabi olmayacaktır. Türk Silahlı Kuvvetleri bunun dışında geleceğe yönelik olarak ihtiyaç duyacağı yeni araçları da BMC’ye tasarlatarak geliştirme ve ürettirme imkânını sağlamış olacaktır. Bu, Türk Savunma Sanayisinin kurulması için atılmış tarihi bir adımdır.

BMC , otomotivdeki bilgi birikimini ve teknolojisini 1972 yılından itibaren savunma sanayinin de hizmetine sunmaya başlamıştır. Bugüne değin Türk Silahlı Kuvvetleri’nin 1000 adet Taktik Tekerlekli Araç ve 3000 adet Lojistik Destek Aracını üreterek teslim etmiştir. Bunun dışında dünya ordularına da araçlarını satmaya devam etmektedir.

BMC, Savunma Sanayi ürünlerinin kalitesini ISO 9000 Kalite Sistem Belgesi ve AQAP 2110 Endüstriyel Kalite Güvence Seviye Belgesi ile tescil ettirmiş, NATO standartlarında üretim yapan kuruluş ünvanını almıştır. Ayrıca NAMSA kaynak arşivinde yeralarak NATO ülkelerine satış yapan üreticiler listesine girmiştir.

BMC’nin sırrı AR-GE...2006 yılında ise net satış gelirleri içerisinde Ar-Ge’ ye en fazla kaynak ayıran sanayi kuruluşu olan BMC, 2007’de 61,8 milyon TL., 2008’de de 57 milyon TL.,harcaması gerçekleştirmiştir.
BMC’ de iş merkezleri bazında 540 mühendis ve tekniker tarafından Ar-Ge çalışmaları yürütülmektedir.

BMC,çevreci politikaları destekleyen , Avrupa Birliği ülkelerinde kullanımı yaygın ve işletme maliyeti düşük araçların üretimini de gerçekleştirmiştir. Düşük işletme giderleri ve düşük yakıt sarfiyatı ile belediye ve halk otobüsü işletmecilerine yönelik geliştirilen normal ve tam alçak tabanlı doğalgazlı otobüsler yüzde yüz yerli sermaye ve işgücü ile Türkiye’ de üretilen doğalgazlı otobüslerdir. Ülkemizde doğalgazlı araç kullanımına geçiş, gelişmiş ülkelerdeki gibi başlamış, ve BMC bu geçiş sürecinde tüm hazırlıklarını tamamlamış olarak müşterilerinden gelen siparişlere cevap vermektedir.

BMC, büyük yatırımlar gerçekleştirerek, motor, şasi ve aks üretim bölümlerinin yanında, kendi dökümhanesini de kurmuştur. BMC Dökümhanesi, bugün, gelişmiş modelhanesi, üstün teknolojisi, çağdaş üretim anlayışı, işçisinden mühendisine nitelikli eleman kadrosu ve etkili Kalite Güvence Sistemi ile sadece Türkiye’ye değil, dünyadaki birçok otomotiv kuruluşuna hizmet verir hale gelmiştir. 20.736 ton üretim kapasitesine sahip olan BMC Dökümhanesinde, 1975 yılından bu yana, motor bloğu, silindir kapağı gibi önemli parçaların dökümü yapılmaktadır.

BMC, CBU ( Complete Built Up) araç ihracatının yanı sıra SKD/ CKD (Semi/Complete Knocked Down) satışlar gerçekleştirmekte ve bu araçların montajları BMC lisansı altında yurtdışında yapılmaktadır.

Malezya ve Pakistan ‘da BMC lisansı altında üretim yapılmakta olup, ayrıca otobüs şasisi ile lokalgövde entegrasyonu konusunda farklı ülkelerde faaliyetlerini sürdürmektedir.

BMC, 1964 yılından günümüze; tarihi boyunca 300.000 adedi geçkin araç üretimi ile Türkiye ekonomisine yaklaşık 10 milyar dolarlık ekonomik ürün katkısı yaratmış olup, müşterilerine daima para kazandıran araçlar üretmeyi sürdürmektedir.
BMC, dünya markası olarak varlığını sürdürme odaklı vizyonunu, sürdürülebilir büyüme başarısıyla sağlayacaktır.
 

Benzer Konular