Ynt: BENCE BMC
Üretim Tesisleri
Türkiyenin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir de kuruldu. İzmir Pınarbaşındaki 200.000 metrekare alana sahip, otomotiv sektöründe kullanılan en son teknolojiyle donatılmış entegre tesislerde üretim yapan BMC ; çekici, ağır, orta ve hafif kamyon, kamyonet, minibüs, midibüs, otobüs, panelvan, kombi, kombivan, ve askeri araç, özel kullanıma yönelik komple araç, yedek parça, motor ve döküm parçaları üretimi yapmaktadır. BMC, yılda 22.000 adet araç ve motor üretim kapasitesi, mühendisinden işçisine 3.500 çalışanıyla dünya markası olma yolunda hızla ilerlemektedir.
İzmir Doğanlarda kurulu BMC Otobüs Fabrikası 550 çalışanıyla yıllık 1.800 araç üretim kapasitesine sahiptir. 1992 yılından beri esnek üretim hatları ile Türkiye ve dünya pazarları için kentiçi ve turistik amaçlı yolcu taşımacılığına yönelik otobüsler üretilmektedir. BMC otobüsleri teknik özellikleri ve işlevleri ile Türkiyede ve dünyada kendi sınıflarının öncüsü olmuşlardır. BMC, esnek ve hızlı üretim yapısı, müşterilerinin beklentilerini en üst düzeyde karşılayan, kaliteli ve düşük işletme maliyetli otobüsleriyle; gerek şehiriçi toplu taşıma alanında gerekse yakın mesafe ve okul - servis otobüsü gibi özel taşıma alanlarında her geçen gün pazar payını arttırıyor.
Yurtiçinde Midilux, Probus, Belde ve Procity bunlara ek olarak yurtdışında da Falcon, Condor, Nifty, Club, Karisma markalarıyla piyasaya sunulan yolcu taşıma serisi; solo, körüklü, ve çift katlı yapılarda, 7.5, 9, 12 ve 18m. şasi uzunlukları, standart ve alçak tabanlı, otomatik ve manuel şanzımanlı, dizel ya da doğalgaz motorlu seçenekler sunmaktadır.
Ağır ticari araçta Profesyonel ve Fatih markalarıyla Türkiye pazarında ilk üç sırada yer alan BMC, Megastar ve Levend marka hafif ticari araçlarla da pazarda yer almaktadır.
%100 yerli sermaye ve işgücü ile İzmir fabrikalarında üretim yapan BMC İzmirden çıkan milli bir markadır. Tüm araçlarının tasarım, geliştirme, üretim, satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetlerini de kendisi vermekte, teslimat sonrasında da entegre lojisttik hizmet sunmaktadır.
Yerli sanayinin yaratmış olduğu bu eko sistem içerisindeki tüm kuruluşlar, bu kuruluşlarda çalışanlar ve bu çalışanların aileleri bu katma değerden faydalanmaktadırlar. Ege Bölgemizde 140 yan sanayi firmamızda 8500 kişi çalışmakta olup, aileleri ile birlikte yaklaşık 35000 kişiye gelir kaynağı sağlamaktadır.
Toplam üretiminin yüzde 20sini ihraç eden BMC; İngiltere, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan, Hırvatistan ve Güney Afrika Cumhuriyeti başta olmak üzere toplam 70 i aşkın ülkeye otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otobüs şasisi ihracatı gerçekleştirmektedir.
Bugün, milli bir marka olarak yurtdışında kendi lisansıyla üretim yaptıran tek ticari araç üreticisidir.
BMC, bilgi birikimini, ileri teknolojisini ve sektörel deneyimini Savunma Sanayi hizmetinde de kullanmakta, Türk Silahlı Kuvvetleri başta olmak üzere dünya ordularının araç ihtiyacını Savunma Sanayi alanında önemli adımlar atan BMC, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu 4x4 / 6x6 taktik tekerlekli araçları,zırhlı araçları ve değişik üstyapılı lojistik destek amaçlı araçları imal ederek TSKne büyük destek sağlamıştır.
BMC, Savunma Sanayi alanında da emin adımlarla ilerlemektedir. 2008 yılında Savunma Sanayi Müsteşarlığının yürütmekte olduğu Taktik Tekerlekli Araç Projesi kapsamında 1859 adet araçlık Tekerlekli Zırhlı Araç ve Taktik Tekerlekli Araç ihalesini kazanmış ve sözleşmelerini imzalamıştır.
Proje kapsamında sunulan araçlar, 12 yıllık bir çalışmanın eseridir.
Özellikle Yürüyen Kale olarak adlandırılan Mayına Dayanıklı Zırhlı Aracıını da prototip olarak üretmiş ve seri üretime hazır hale getirmiştir. Bu araçlar tamamen NATO standartlarında Türk Silahlı Kuvvetlerinin istek ve talepleri doğrultusunda üretilerek teslim edilecektir.
Burada en önemli konu, Savunma Sanayi Müsteşarlığının Türk Savunma Sanayisini kurmak için en büyük temeli atmış olmasıdır. BMC, %100 Milli ve Türk firması olması nedeniyle artık Türk Silahlı Kuvvetleri dışa bağımlı olmaktan kurtulacak, ambargolardan etkilenmeyecek, sınırsız operasyonel kullanım hakkını elde edecek, üçüncü ülkelere satış ve pazarlamada hiçbir sınırlamaya tabi olmayacaktır. Türk Silahlı Kuvvetleri bunun dışında geleceğe yönelik olarak ihtiyaç duyacağı yeni araçları da BMCye tasarlatarak geliştirme ve ürettirme imkânını sağlamış olacaktır. Bu, Türk Savunma Sanayisinin kurulması için atılmış tarihi bir adımdır.
BMC , otomotivdeki bilgi birikimini ve teknolojisini 1972 yılından itibaren savunma sanayinin de hizmetine sunmaya başlamıştır. Bugüne değin Türk Silahlı Kuvvetlerinin 1000 adet Taktik Tekerlekli Araç ve 3000 adet Lojistik Destek Aracını üreterek teslim etmiştir. Bunun dışında dünya ordularına da araçlarını satmaya devam etmektedir.
BMC, Savunma Sanayi ürünlerinin kalitesini ISO 9000 Kalite Sistem Belgesi ve AQAP 2110 Endüstriyel Kalite Güvence Seviye Belgesi ile tescil ettirmiş, NATO standartlarında üretim yapan kuruluş ünvanını almıştır. Ayrıca NAMSA kaynak arşivinde yeralarak NATO ülkelerine satış yapan üreticiler listesine girmiştir.
BMCnin sırrı AR-GE...2006 yılında ise net satış gelirleri içerisinde Ar-Ge ye en fazla kaynak ayıran sanayi kuruluşu olan BMC, 2007de 61,8 milyon TL., 2008de de 57 milyon TL.,harcaması gerçekleştirmiştir.
BMC de iş merkezleri bazında 540 mühendis ve tekniker tarafından Ar-Ge çalışmaları yürütülmektedir.
BMC,çevreci politikaları destekleyen , Avrupa Birliği ülkelerinde kullanımı yaygın ve işletme maliyeti düşük araçların üretimini de gerçekleştirmiştir. Düşük işletme giderleri ve düşük yakıt sarfiyatı ile belediye ve halk otobüsü işletmecilerine yönelik geliştirilen normal ve tam alçak tabanlı doğalgazlı otobüsler yüzde yüz yerli sermaye ve işgücü ile Türkiye de üretilen doğalgazlı otobüslerdir. Ülkemizde doğalgazlı araç kullanımına geçiş, gelişmiş ülkelerdeki gibi başlamış, ve BMC bu geçiş sürecinde tüm hazırlıklarını tamamlamış olarak müşterilerinden gelen siparişlere cevap vermektedir.
BMC, büyük yatırımlar gerçekleştirerek, motor, şasi ve aks üretim bölümlerinin yanında, kendi dökümhanesini de kurmuştur. BMC Dökümhanesi, bugün, gelişmiş modelhanesi, üstün teknolojisi, çağdaş üretim anlayışı, işçisinden mühendisine nitelikli eleman kadrosu ve etkili Kalite Güvence Sistemi ile sadece Türkiyeye değil, dünyadaki birçok otomotiv kuruluşuna hizmet verir hale gelmiştir. 20.736 ton üretim kapasitesine sahip olan BMC Dökümhanesinde, 1975 yılından bu yana, motor bloğu, silindir kapağı gibi önemli parçaların dökümü yapılmaktadır.
BMC, CBU ( Complete Built Up) araç ihracatının yanı sıra SKD/ CKD (Semi/Complete Knocked Down) satışlar gerçekleştirmekte ve bu araçların montajları BMC lisansı altında yurtdışında yapılmaktadır.
Malezya ve Pakistan da BMC lisansı altında üretim yapılmakta olup, ayrıca otobüs şasisi ile lokalgövde entegrasyonu konusunda farklı ülkelerde faaliyetlerini sürdürmektedir.
BMC, 1964 yılından günümüze; tarihi boyunca 300.000 adedi geçkin araç üretimi ile Türkiye ekonomisine yaklaşık 10 milyar dolarlık ekonomik ürün katkısı yaratmış olup, müşterilerine daima para kazandıran araçlar üretmeyi sürdürmektedir.
BMC, dünya markası olarak varlığını sürdürme odaklı vizyonunu, sürdürülebilir büyüme başarısıyla sağlayacaktır.