Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

02.12.2012
13,461
3,246
Bayburt

Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

Balkaynak Köyü Tarihi köprü..
 

Resimler ve ekler

  • MD007974.JPG
    MD007974.JPG
    1.8 MB · Görüntüleme: 1,217
  • MD007980.JPG
    MD007980.JPG
    2 MB · Görüntüleme: 205
  • MD007974.JPG
    MD007974.JPG
    1.8 MB · Görüntüleme: 1,203
  • MD007980.JPG
    MD007980.JPG
    2 MB · Görüntüleme: 208
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

sebazios link=topic=83361.msg995259#msg995259 date=1429560725' Alıntı:
Zetor akşam oldu mu As950 ' nşn alından öpüyordur. 'Nerdeydin sen yiğidim' diye :)

yılmaz 2. gün karla karışık yağmur yağdı heryer çamur.. as950 aynı gün 10 kere battı hidromek çekti çıkardı.. kamyonlar siyasiler gibi çok laf az iş:) biraz da hayal kırıklığı yaşadık.. operatörde bende zetoru aradık.. traktöre göre çok hızlı ama traktördeki çiğerin yarısı bile yok..

zetora kamyon gibi motor derken bilemden hakaret ediyormuşum yani:)

kamyon dedimi.. asfalttan ve kuru topraktan çıkmayacak yoksa yanında 1 çekici şart.. yabancıların da niye hafriyatta çokca büyük traktör kullandıklarını yaşayarak öğrenmiş olduk bu arada..


 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

kolay gelsin abi hayırlı işler
köprünüze sahip çıkın
bizim tarihi köprümüzü devlet kendi eliyle dere yatağını ıslah etmek için yıkmış yanına da ayakları daha uzun bir köprü yapmış ama aynı anda iki araç geçemiyor
 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

as 950.. 30 tl civarına geldi.. çoo değil.. asfaltta 80-100 km ' ye yaklaşıyo hızı da güzel.. ama resmiyeti formalitesi çok.. parası çok bişe değil ama.. ilk gün kuruda iyiydi.. yağmur yağdı pili bitti.. kasayı yarım doldurduk yine çamurda çok zorlanıyo.. yer dümdüz olmazsa en ufak bi çakır çukurda çeken dingiller başlıyo olduğu yerde dönmeye.. özellikle geri giderken.. çekerlerin 1 tarafı tam hafriyat lastiği ve sıfır olmasına rağmen..

açıkcası asfalttan ve kurudan çıkmayacak vesselam.. ilk fotoğrafdaki yerden boşda doluda çıkamadı mesela.. buçuk/takviye olduğu halde..

zetora göre çok komik gülünç yerlerde kaldı, traktör/kamyon farkını yaşayarak öğrendik:)

***

fatih bu köprüyü bizde yeni gördük öğrendik.. ülke çapında bi firma bu işleri yapıyo adamların işi bu.. mostar köprüsünü bile bunlar yapmış.. muhtar başvurmuş, karayolları onaylamış bu şirkette 3-4 aya restore edecek.. eski anayol üstünde ve tarihi ipek yolu bu köprü..

anlaştık hafriyat işini de biz yapcaz inşallah..
 

Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

UÖZKAN.77 link=topic=83361.msg995716#msg995716 date=1429697955' Alıntı:
as 950.. 30 tl civarına geldi.. çoo değil.. asfaltta 80-100 km ' ye yaklaşıyo hızı da güzel.. ama resmiyeti formalitesi çok.. parası çok bişe değil ama.. ilk gün kuruda iyiydi.. yağmur yağdı pili bitti.. kasayı yarım doldurduk yine çamurda çok zorlanıyo.. yer dümdüz olmazsa en ufak bi çakır çukurda çeken dingiller başlıyo olduğu yerde dönmeye.. özellikle geri giderken.. çekerlerin 1 tarafı tam hafriyat lastiği ve sıfır olmasına rağmen..

açıkcası asfalttan ve kurudan çıkmayacak vesselam.. ilk fotoğrafdaki yerden boşda doluda çıkamadı mesela.. buçuk/takviye olduğu halde..

zetora göre çok komik gülünç yerlerde kaldı, traktör/kamyon farkını yaşayarak öğrendik:)

***

fatih bu köprüyü bizde yeni gördük öğrendik.. ülke çapında bi firma bu işleri yapıyo adamların işi bu.. mostar köprüsünü bile bunlar yapmış.. muhtar başvurmuş, karayolları onaylamış bu şirkette 3-4 aya restore edecek.. eski anayol üstünde ve tarihi ipek yolu bu köprü..

anlaştık hafriyat işini de biz yapcaz inşallah..
anladım abi hayırlı kazançlar
inşallah işi hakkıyla yaparlar
bursadaki tarihi çarşılı köprü işine dönmesin yeter
orada da çok iyi niyetli başlayan bir çalışma mütahit zihniyetiyle ne kentin nede köprünün dokusuna uymayan sarı boyalı bir çarşı inşası işine döndü


 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

bikaç sene evvel Gümüşhane ' de yine bi köprü işinde çalışmıştık.. taş ustaları bayburtluydu.. gayet güzel yaptılar..

bu da iyi olur inşallah.. restore etmesen unutulup/yıkılıp gider.. altından vaktiyle öküz arabası geçermiş yani yıllar yılı kum/taş dolmuş hali bu..
 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

inşallah geçen seneki zaman gibi bi gelcez.. mantarları hazırla:)

***

köprü deyince.. bayburt-akşar beldesi.. tarihi köprü.. ama bunu kötü restore etmişler.. belde yapmış galiba/amatörce..

 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

UÖZKAN.77 link=topic=83361.msg995711#msg995711 date=1429696388' Alıntı:
yılmaz 2. gün karla karışık yağmur yağdı heryer çamur.. as950 aynı gün 10 kere battı hidromek çekti çıkardı.. kamyonlar siyasiler gibi çok laf az iş:) biraz da hayal kırıklığı yaşadık.. operatörde bende zetoru aradık.. traktöre göre çok hızlı ama traktördeki çiğerin yarısı bile yok..

zetora kamyon gibi motor derken bilemden hakaret ediyormuşum yani:)

kamyon dedimi.. asfalttan ve kuru topraktan çıkmayacak yoksa yanında 1 çekici şart.. yabancıların da niye hafriyatta çokca büyük traktör kullandıklarını yaşayarak öğrenmiş olduk bu arada..


Umut Hocam; Dodge nin ciğerini bilirim. 67 modelden yukarı ne varsa. Gençliğimde hafriyat şoförlüğü yaptım, 600-700-900- süper 900 ve 950 :D Bunlarım hepsinde çalıştım. 800 lerin motorları problemliymiş, pek piyasa yapamadı.
Dingilde havalı kaldırma olacak, elastik ebatları dingile göre bir beden büyük olacak, dingilde makas kat sayısı az olmalı v.s. Bir sürü ayrıntısı var. Her şeye rağmen çift çeker hafriyat kamyonunun hali başkadır,
Mesela eskiden; Man 26.281 26.321, 26.240 burunlu, Mercedes 26.32, Volvo NL 10, NL 12 FH 1227 v.s. say say bitmez.
 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

abi bizimki 97 model 950.. 6 silindir 180-190 bg.. süper değil etiketinde süper yazıyo öylesine yapıştırmışlar.. 6 ileri buçuklu.. en son dingil havalı.. boşken çamurda gitmeyince onu kaldırıyom sadece çekerlere yük binince daha güzel gidiyo..

ne olursa olsun.. çiftçeker kamyonu denemedik ama.. hızda traktör kamyona yetişemez, çekerde de kamyon motora derim vesselam:)
 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

nailyetek link=topic=83361.msg995738#msg995738 date=1429701652' Alıntı:
Umut Hocam; Dodge nin ciğerini bilirim. 67 modelden yukarı ne varsa. Gençliğimde hafriyat şoförlüğü yaptım, 600-700-900- süper 900 ve 950 :D Bunlarım hepsinde çalıştım. 800 lerin motorları problemliymiş, pek piyasa yapamadı.
Dingilde havalı kaldırma olacak, elastik ebatları dingile göre bir beden büyük olacak, dingilde makas kat sayısı az olmalı v.s. Bir sürü ayrıntısı var. Her şeye rağmen çift çeker hafriyat kamyonunun hali başkadır,
Mesela eskiden; Man 26.281 26.321, 26.240 burunlu, Mercedes 26.32, Volvo NL 10, NL 12 FH 1227 v.s. say say bitmez.
Tarih kitabı gibisin Nail emmi maşallah :)
 
Ynt: Bayburt-Hidromek 102B & As 950 İşbaşında

UÖZKAN.77 link=topic=83361.msg995745#msg995745 date=1429702970' Alıntı:
abi bizimki 97 model 950.. 6 silindir 180-190 bg.. süper değil etiketinde süper yazıyo öylesine yapıştırmışlar.. 6 ileri buçuklu.. en son dingil havalı.. boşken çamurda gitmeyince onu kaldırıyom sadece çekerlere yük binince daha güzel gidiyo..

ne olursa olsun.. çiftçeker kamyonu denemedik ama.. hızda traktör kamyona yetişemez, çekerde de kamyon motora derim vesselam:)
Bahsettiğin buçuk diferiyansiyel den takviyedir, elektri ve havalı olmak üzere iki çeşit takviye motoru vardır. Man Mercedes gibi Alaman menşeili çifçeker kamyonlarda 8 ileri buçuklu zf şanzuman var, yani buçuk ile 16 ileri olur. Volvo ' nun hafriyat serisi burunlu N ve NL serilerinde 8 ileri buçuksuz şanzuman var, ayrıca C vitesi dedikleri çok ağır bir tek vites vardır. Bu yerli BMC Pro serisinde ve Dev Fatihte kullanılmıştır.
Yorgun olmayan orijinal bir Volvo, Man, Mercedes gibi arabalardan bir adet çiftçeker damperli araç olsa 3 adet Dodge veya emsali Fatih, Pro gibi yerli araca bedeldir.
Tabi bunları kullanacak kişide de hayli hafriyat tecrübesi olması lazım.
 

Benzer Konular