Başak 2075 4x4 Bosch yakıt pompası mazot ayarı

10.11.2013
1,731
1,868

1472845104407.jpg
Selamunaleyküm sitedeki bazı arkadaşlar hatırlar 2015in Kasımında Başak 2075 4x4 klasik almıştım.
İlk etapta fazla yakar sonra yakıtı düşer diye hep söylenen bi söz vardır ya işte bende o söze istinaden ilk zamanlar yaktığını pek görmezden geldim (gerçi 265liğe kıyasla gene az yakıyordu da).
Neyse slaj sezonu geldi dönümünde 30 lira yaktı bende hooop dedim bo çok fazla diye servisle görüştüm onlarda yakıt pompasından çizdiğim yerdeki ayar vidasından (Not: Üzerindeki siyah şey fabrika çıkışı mühürdür. Ayar yapabilmek için kırılır ve yeniden yerine takılmaz.) ayar yaptılar ve yakıtın düşeceğini söylediler.
Benim sormak istedigim
1)Bu vidanın ne iş gördüğünü bilen varmı???
2)Motorda '"Bosch VE/4 11F1200R1097 LDA'" pompa takılı bu "LDA" ve bu tip pompalar için bilgisi olan var mı???
Teşekkür ediyorum.
Toprağımız bereketli olsun İNŞALLAH 👍👍👍
 
Lda, turbo motorlarda motorun zorlanmasıyla eksoz gazı cıkısı artar buda turboya daha fazla devır verdırerek turbo hattındakı basıncı yukseltır eger bu basınca karsılık yakıt gelmez ıse hava zengın karısım olur motor kesılır ıste lda bu noktada gereklıdır.
turbo hattından kucuk bır basınç hortumu ıle mazot pompası ustundekı lda ya baskı yapılarak motora daha fazla yakıt gonderımı yapılır bu sekılde calısır.
sonuc olarak orjinal turbolu fakat lda sız turbo motorda sureklı yuksek yakıt beslemesı vardır sıkısma durumunda havayı karsılamak amacıyla bol bol yakar yada sonradan atılan turbolarda pompadan yakıt acılarak bu sorun gıderılır.
Orjinal turbolu ldalı motorlarda ıse gerektıgı kadar Güç uretılır ve yakıt harcanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet belek
Bana sorarsanız çekiş güç kuyruk milinde iyiyse ellemeyin derim.çünkü sizin traktonuz piyasadaki çoğu traktorden yakıt olarak zaten ekonomik avans dusururseniz güç kaybedeceksiniz.pompanın orjnalliği gidecek.sonra işinizden yavaşlayınca veya guçten düşünce yakıtı dusunmiceksiniz bile.ben jx100 kullanıyorm nerdeyse jd ye yetişecek yakıtı ama güç çekiş olarak iyi olduğu için elletmiyorum pompayı.cuzi bir fark için olumsuzluk yaşamanıza değmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: otemel
En güzeli ideal orandır. Hava girisi degişmeden sadece yakiti arttirmak gücü biraz arttirabilir fakat artışa oranla daha fazla mazot yakar, yakiti kısmak da gücü düşürür fakat buda yüke gelince yakıtı mazot tüketimini arttırır. Egzoz ölcümüne bağlayıp yakıt ayari ile ideal oran yakalanabilir . Büyük ihtimal orjinal ayar iyidir. 75hp tek sıra silaj makinesinde ister istemez yakar diye tahmin ediyorrum.
 
bizde ford 6600 var yazın agır işşimz bitince basetmiş oldugunuz mühürlü cıvatayı yarım tur sıkıyoruz matorun yakıtı hafif işlerde düşüyor fakat yaz başında balyaya aynı ayarla çalıştıgında yakıtı yaptıgı işe oranla cok yakıyor ve performans düşüyor yeniden tarlada yarım tur gevşetiyoruz çekiş sanki ilave 15 hp artıyor yakıt gün boyu için 10 . 15 litre azalıyor fakat gel git işlerde bu ayarla çok yakıyor
 
2010 yilindan beri yasal olarak yanlizca euro disel satılıyor. Katkili mazot var ayrica fakat o da euro diesel.

Kırsal motorin kalktı evet. Katkısız olan dizeli kast etmiştim ben. Şimdi gidip Başağa Shell V-power Nitro+ almaya gerek yok. Biçerdöverde Petrol ofisi normal ile euro arasında 10 saat sonunda 40-50 litre gibi bir fark var. Mecburen motor çok kurum yapmasın diye arada euro kullanıyoruz.
 
İnternet sitesinden alintidir: akaryakıt şirketleri bizi kuruş kuruş söğüşlemektedir. şöyle ki:
2007 den önce türkiyede kırsal motorin olarak bilinen kükürt oranı yüksek mazot ile birlikte avrupa standartlarına göre üretilmiş kükürt oranı düşük dizel yakıtı da satılıyordu. kükürt oranı düşürülmüş bu motorin yeni nesil dizel araçların donanımına uygundu. daha sonra kavram karmaşası yaratılmaması için avrupa standartlarındaki bu yakıta euro dizel dendi. kırsal motorin ise traktör, iş makinası ve eski nesil dizel motora sahip kamyon ve ticari araçlarda kullanılmaya devam etti. çünkü ekstra bir işlemden geçirilmediği için maliyeti euro dizele göre daha ucuzdu ve daha ekonomikti.
2007 (veya yanlış hatırlamıyorsam 2009 da olabilir) avrupa birliğine uyum yasaları nedeniyle türkiye de kırsal motorin üretimi durduruldu. bu tarihten sonra bütün motorinler euro dizel standartlarında üretilmeye başlandı. yani kırsal motorin euro dizel ayrımı kalktı. işte ne olduysa bundan sonra oldu. uyanık akaryakıt firmaları bu kavram karmaşasından bir güzel faydalandılar. ürettikleri euro dizel standartlarındaki motorin in içine değişik katkı maddeleri ekleyerek farklı isimlerde farklı pompalarla satışa sundular. (örneğin shell de satılan gp v-power dizel, veya bp de satılan ultimate dizel gibi) ardından da çakalca bir pazarlama ve satış stratejisi izlediler. pompaya yanaşan araca "euro-dizel mi abi?" diye sorarak müşteriyi pahalı olan katkılı akaryakıta yönlendirdiler. mevzuatlardan bir haber olan tüketici de garibim saf saf euro dizel diye gidip pahalı motorin ile doldurdu deposunu.
bu çakalca kandırmaca hala devam etmektedir. ülkede üretilen bütün motorinler euro-dizel standardında olduğu için artık euro-dizel teriminin de kullanılmasından vazgeçilmelidir. bu tüketiciyi kandırmaya yönelik bir harekettir.
avrupa ülkelerinde bir benzin istasyonuna yanaştığınızda euro-dizel diye sorarsanız yüzünüze bön bön bakabilirler. işte bu nedenden dolayı.
"euro-dizel mi?" diye soran pompacıya "hayır. normal dizel." diyorum. rahat ediyorum. benden uyarması.
 

Benzer Konular