Balyacılık veya balya makiması şöförlüğü yapılan en kirli işlerden biridir. Balya işinde karşılaşılan en büyük sıkıntılar yoğun toza maruz kalma sıcak ve traktörün harerete kalkmasıdır..Balya işi yapan arkadaşlara birkaç ipucu vermek istiyorum ..
traktörüm kaç beygir olmalı ?
Balya makinası üreticileri haşbaylı balya makinası için minumum 70 hp gücü gerekli görmüşlerdir.Bu traktörünüz için olması gereken minumum değerdir.Bu değerden yukarı ne kadar çıkarsanız yakıtınızda o derecede artacaktır. yani 75 80 hp bir traktör sizin için idael bir traktör olacaktır.
çiftçekermi tek çekermi olmalı ?
eğer balya yapığınız bölge itibariyle araziniz engebeli ise traktörünüzün çeker olması artı bir özelliktir. hem yokuş yukarı hem aşağı size faydalı olacaktır. çünkü piston traktörü hep ittireceği için yokuş aşağı çeker bir taraktörle dağa güvenli bir inişyaparsınız.(zaten biçilmiş ekin kaygandır) fakat bu avantaj düz arazide sizin için bir dezevantaj olabilir. tek çeker traktörlerde tur fazla olduğundan bu sizin için artı bir özellik olacaktır. balya yaptığınız tarlalarda yastıklamalarda balyalardan dönmeniz zorlaşacaktır. size bir örnek vercek olursam aynı yerde balya yapan 80-66 tek ve çiftçeker traktrlerden tek çekerin her gün 200 balya fazla yaptığını söyleyebilirim.
şanzuman?
başka bir önemli hususta vites seçeneğinizin fazla olmasıdır. çünkü sapın yoğunluğuna göre vitez seçimi yaparsınız fazla seçenekte sizin için mükemmel olur. ayrıca 540e devirili bir traktör almanızda yakıt açısından bir avantajtır.dağa düşük devirle 540 ı yaklarsınız ve yakıttan tasarruf edersiniz.yakıttan başka nasıl avanta sağlarsınız. Namlu başında mümkün olduğunca en yakın namluya geçiniz. Ve namludan çıkarken geçebildiğiniz en yüksek vitese geçmek sizin için iyii olur. zamandan kazanırsınız. fakat traktörlerle hareket halinde takviye viteslerinde geçiş ypmak zor olacağı için. yol vitesinde artışa gidebilirsiniz. mesala fiat 66 serisinde 2nin 2 si ile giderken sıra başında 2nin 4 üne geçebilirsiniz.
kabin?
yoğun sıcak ve tozlu ortamda çalıştığınız için kabin klima olmassa olmazdır.
debriyaj?
yine balya yapan traktörlerde debryaj aşınması hat safhada olduğuiçin sapın fazla olduğu yerlerde yarım debryaj yerine vites ufaltmayı tercih edin buda debryaj ömrünü uzatır. debriyajı kullanmadığınız sürece ayğınızı üzerinde tutmayın.
hararet?
muhakkak her sabah filtrenizi ve radyatörünüzü temizleyin. hatta günde iki üç kez bile temizlemek gerekebilir bu açıdan kompresörlü bir traktör balyacılar için klimadan sonraki en önemli özelliktir.
Balya makinasınla sınırların (an) geçilmeside oldukça sorundur bazen yüksek sınırlardan geçerken sap çeker sürter ve tabla saçlarınız yamulur buna çözümse . böyle yerlerde geri geri tarlaya girmektir..
traktörüm kaç beygir olmalı ?
Balya makinası üreticileri haşbaylı balya makinası için minumum 70 hp gücü gerekli görmüşlerdir.Bu traktörünüz için olması gereken minumum değerdir.Bu değerden yukarı ne kadar çıkarsanız yakıtınızda o derecede artacaktır. yani 75 80 hp bir traktör sizin için idael bir traktör olacaktır.
çiftçekermi tek çekermi olmalı ?
eğer balya yapığınız bölge itibariyle araziniz engebeli ise traktörünüzün çeker olması artı bir özelliktir. hem yokuş yukarı hem aşağı size faydalı olacaktır. çünkü piston traktörü hep ittireceği için yokuş aşağı çeker bir taraktörle dağa güvenli bir inişyaparsınız.(zaten biçilmiş ekin kaygandır) fakat bu avantaj düz arazide sizin için bir dezevantaj olabilir. tek çeker traktörlerde tur fazla olduğundan bu sizin için artı bir özellik olacaktır. balya yaptığınız tarlalarda yastıklamalarda balyalardan dönmeniz zorlaşacaktır. size bir örnek vercek olursam aynı yerde balya yapan 80-66 tek ve çiftçeker traktrlerden tek çekerin her gün 200 balya fazla yaptığını söyleyebilirim.
şanzuman?
başka bir önemli hususta vites seçeneğinizin fazla olmasıdır. çünkü sapın yoğunluğuna göre vitez seçimi yaparsınız fazla seçenekte sizin için mükemmel olur. ayrıca 540e devirili bir traktör almanızda yakıt açısından bir avantajtır.dağa düşük devirle 540 ı yaklarsınız ve yakıttan tasarruf edersiniz.yakıttan başka nasıl avanta sağlarsınız. Namlu başında mümkün olduğunca en yakın namluya geçiniz. Ve namludan çıkarken geçebildiğiniz en yüksek vitese geçmek sizin için iyii olur. zamandan kazanırsınız. fakat traktörlerle hareket halinde takviye viteslerinde geçiş ypmak zor olacağı için. yol vitesinde artışa gidebilirsiniz. mesala fiat 66 serisinde 2nin 2 si ile giderken sıra başında 2nin 4 üne geçebilirsiniz.
kabin?
yoğun sıcak ve tozlu ortamda çalıştığınız için kabin klima olmassa olmazdır.
debriyaj?
yine balya yapan traktörlerde debryaj aşınması hat safhada olduğuiçin sapın fazla olduğu yerlerde yarım debryaj yerine vites ufaltmayı tercih edin buda debryaj ömrünü uzatır. debriyajı kullanmadığınız sürece ayğınızı üzerinde tutmayın.
hararet?
muhakkak her sabah filtrenizi ve radyatörünüzü temizleyin. hatta günde iki üç kez bile temizlemek gerekebilir bu açıdan kompresörlü bir traktör balyacılar için klimadan sonraki en önemli özelliktir.
Balya makinasınla sınırların (an) geçilmeside oldukça sorundur bazen yüksek sınırlardan geçerken sap çeker sürter ve tabla saçlarınız yamulur buna çözümse . böyle yerlerde geri geri tarlaya girmektir..