Axion bir kez daha sahnede
18 Nisan 2014 Cuma - 18:00
Claas, ilk nesil Axion traktörlerinden önemli deneyimler elde etmiş gibi görünüyor.
Claas, ilk nesil Axion traktörlerinden önemli deneyimler elde etmiş gibi görünüyor. Bu yıl içinde piyasaya sürülmek üzere hazırlanan yeni Axion 800 serisi, rüzgârı tersine çevirmeye çalışacak. Nelerin değiştiğine birlikte bakalım
Ön güç çıkış mili, 2.000 d/dak motor hızında 1.000 devre ulaşıyor ve kullanımda olmadığında dişli kutusunun motordan ayrılabilmesi amacıyla, ayrı bir kavrama üzerinden çalışıyor.
SIMA fuarında sektöre tanıtılan yeni Claas Axion 800 traktörleri, dışarıdan bakıldığında, firmanın en büyük modellerinden oluşan 900 serisinden pek farklı değildi: dört sütunlu kabin, benzer dış hatlar, çerçevesiz yapı, üzerinde Cmotion kumanda aygıtını da taşıyan büyük kolçak vb. Serideki modellerin tabi tutulduğu diğer değişiklikler ise ilk bakışta kolayca görünecek türden değil. Dingil mesafesi, önceki modellerdeki gibi yine 2,98 m (900 serisinde 3,15 m) olsa da, izin verilen azami ağırlık 12 tondan 14 tona yükseltilmiş durumda. Traktörün kendisi eskisine göre sadece 0,7 ton daha ağır olduğundan, bu artış 1,3 ton daha fazla ağırlık taşınabileceği anlamına geliyor.
Tercihe bağlı arka tekerlek ağırlıkları, ilave 340 kg (38 inçlik jantta) veya 410 kg (42 inç jantta) denge yükü temin ediyor.
Claas Axion 800 serisi şimdi 810, 830, 840 ve 850 adlarını taşıyan dört modelden oluşuyor. Motor güçleri, eski seride güç yükseltme [powerboost] işleviyle elde edilen değerlere yakın ve serinin en büyük modelinde 194 kW/260hp/264 PS azami güç elde edilebilmekte. Burada asıl önemli olan şey, tıpkı 900 serisindeki gibi, tüm motor gücünün sadece kuyruk mili çalışmasında veya karayolunda değil, tüm uygulamalarda devreye girebilmesi. Önceden kullanılan JD motorunun, yerini altı silindirli bir Fiat Powertrain Technologies (FPT) motoruna bırakmış olması da ilginç bir gelişme. Yeni motor, beli hayli ince bir şasinin üzerinde, ince bir yağ karterine oturtulmuş durumda. 6,7 litre hacmindeki bu ünite, SCR (seçici katalitik indirgeme) ve dizel yanma katalizörü teknolojileri sayesinde, şu anda geçerli olan Stage IIIB emisyon standardının ötesine geçiyor ve önümüzdeki dönemde yürürlüğe girecek Stage IV standardına uyumluluk sergiliyor.
Cebis donanım paketinde daha büyük bir kolçak ve dokunmatik olmayan ekranın yanında, Cmotion kumanda kolu bulunuyor.
Alıcılar iki farklı şanzıman seçeneğiyle karşılaşacaklar. Standart donanımda kullanılan Claas Hexashift şanzımanı, dört şanzıman aralığına ve her aralıkta altı powershift vites adımına sahip. Türkiye ' de satışa sunulan traktörlerde, Hexactiv adlı otomatik vites değiştirme teknolojisi de standart donanıma ekleniyor. İkinci seçenek ise bir kademesiz şanzıman olacak ve 2014 ortalarından itibaren kullanıma sokulacak. Claas, bu donanım hakkında şimdilik daha öte bir açıklama yapmıyor. Yük durumu izin verdiğinde, 1.880 d/dakda 50 km/sa azam hareket hızı sağlayan standart powershift şanzıman, traktörde yürüttüğümüz testler boyunca herhangi bir sürprize imza atmadı ve müdahale etmemize gerek kalmadan doğru vites adımı ile şanzıman aralığını seçme başarısını gösterdi. Öte yandan, tercihe bağlı olarak donanıma eklenebilen düşük hareket dişli kutusu, traktör hızının nominal devirde 400m/sae kadar düşebilmesine olanak tanıyor. Müşteriler, kuyruk mili devri için 540, 540E, 1.000 ve 1.000E seçeneklerinden üçünü alabiliyorlar. Mil devri, kabinin B sütununa yerleştirilmiş bir düğme aracılığıyla seçiliyor ve bu büyük kolaylık, mil devir koluyla boğuşma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor.
Yeni Claas Axion 800 modelleri, eski serideki DPS motorlarının yerine, 6,7 litrelik Fiat Powertrain Technologies motorları tarafından tahrik edilmekte. Etkileyici güç değerleri ortaya koyan bu motorlar, aynı zamanda SCR ve dizel yanma katalizörü sistemleri sayesinde, bugün geçerli standartlarının ötesinde emisyon değerleri sunuyor. Operatör için asıl önemlisi, motorun tüm gücü, her tür uygulamada tam olarak kullanılabiliyor.
18 Nisan 2014 Cuma - 18:00
Claas, ilk nesil Axion traktörlerinden önemli deneyimler elde etmiş gibi görünüyor.
Claas, ilk nesil Axion traktörlerinden önemli deneyimler elde etmiş gibi görünüyor. Bu yıl içinde piyasaya sürülmek üzere hazırlanan yeni Axion 800 serisi, rüzgârı tersine çevirmeye çalışacak. Nelerin değiştiğine birlikte bakalım
Ön güç çıkış mili, 2.000 d/dak motor hızında 1.000 devre ulaşıyor ve kullanımda olmadığında dişli kutusunun motordan ayrılabilmesi amacıyla, ayrı bir kavrama üzerinden çalışıyor.
SIMA fuarında sektöre tanıtılan yeni Claas Axion 800 traktörleri, dışarıdan bakıldığında, firmanın en büyük modellerinden oluşan 900 serisinden pek farklı değildi: dört sütunlu kabin, benzer dış hatlar, çerçevesiz yapı, üzerinde Cmotion kumanda aygıtını da taşıyan büyük kolçak vb. Serideki modellerin tabi tutulduğu diğer değişiklikler ise ilk bakışta kolayca görünecek türden değil. Dingil mesafesi, önceki modellerdeki gibi yine 2,98 m (900 serisinde 3,15 m) olsa da, izin verilen azami ağırlık 12 tondan 14 tona yükseltilmiş durumda. Traktörün kendisi eskisine göre sadece 0,7 ton daha ağır olduğundan, bu artış 1,3 ton daha fazla ağırlık taşınabileceği anlamına geliyor.
Tercihe bağlı arka tekerlek ağırlıkları, ilave 340 kg (38 inçlik jantta) veya 410 kg (42 inç jantta) denge yükü temin ediyor.
Claas Axion 800 serisi şimdi 810, 830, 840 ve 850 adlarını taşıyan dört modelden oluşuyor. Motor güçleri, eski seride güç yükseltme [powerboost] işleviyle elde edilen değerlere yakın ve serinin en büyük modelinde 194 kW/260hp/264 PS azami güç elde edilebilmekte. Burada asıl önemli olan şey, tıpkı 900 serisindeki gibi, tüm motor gücünün sadece kuyruk mili çalışmasında veya karayolunda değil, tüm uygulamalarda devreye girebilmesi. Önceden kullanılan JD motorunun, yerini altı silindirli bir Fiat Powertrain Technologies (FPT) motoruna bırakmış olması da ilginç bir gelişme. Yeni motor, beli hayli ince bir şasinin üzerinde, ince bir yağ karterine oturtulmuş durumda. 6,7 litre hacmindeki bu ünite, SCR (seçici katalitik indirgeme) ve dizel yanma katalizörü teknolojileri sayesinde, şu anda geçerli olan Stage IIIB emisyon standardının ötesine geçiyor ve önümüzdeki dönemde yürürlüğe girecek Stage IV standardına uyumluluk sergiliyor.
Cebis donanım paketinde daha büyük bir kolçak ve dokunmatik olmayan ekranın yanında, Cmotion kumanda kolu bulunuyor.
Alıcılar iki farklı şanzıman seçeneğiyle karşılaşacaklar. Standart donanımda kullanılan Claas Hexashift şanzımanı, dört şanzıman aralığına ve her aralıkta altı powershift vites adımına sahip. Türkiye ' de satışa sunulan traktörlerde, Hexactiv adlı otomatik vites değiştirme teknolojisi de standart donanıma ekleniyor. İkinci seçenek ise bir kademesiz şanzıman olacak ve 2014 ortalarından itibaren kullanıma sokulacak. Claas, bu donanım hakkında şimdilik daha öte bir açıklama yapmıyor. Yük durumu izin verdiğinde, 1.880 d/dakda 50 km/sa azam hareket hızı sağlayan standart powershift şanzıman, traktörde yürüttüğümüz testler boyunca herhangi bir sürprize imza atmadı ve müdahale etmemize gerek kalmadan doğru vites adımı ile şanzıman aralığını seçme başarısını gösterdi. Öte yandan, tercihe bağlı olarak donanıma eklenebilen düşük hareket dişli kutusu, traktör hızının nominal devirde 400m/sae kadar düşebilmesine olanak tanıyor. Müşteriler, kuyruk mili devri için 540, 540E, 1.000 ve 1.000E seçeneklerinden üçünü alabiliyorlar. Mil devri, kabinin B sütununa yerleştirilmiş bir düğme aracılığıyla seçiliyor ve bu büyük kolaylık, mil devir koluyla boğuşma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor.
Yeni Claas Axion 800 modelleri, eski serideki DPS motorlarının yerine, 6,7 litrelik Fiat Powertrain Technologies motorları tarafından tahrik edilmekte. Etkileyici güç değerleri ortaya koyan bu motorlar, aynı zamanda SCR ve dizel yanma katalizörü sistemleri sayesinde, bugün geçerli standartlarının ötesinde emisyon değerleri sunuyor. Operatör için asıl önemlisi, motorun tüm gücü, her tür uygulamada tam olarak kullanılabiliyor.