Traktör yüklüyken dip gaz verip, vites düşülerek, motor kompresyonuyla yavaşlama sağlanabilir.
Kara şanzıman traktörde çok ara gazı yapardık ama senchromench şanzımana geçince de fazla unutmadık, buçuk vitesleri senchromenchsiz olan modellerde vardı, dişlinin devrini tutturmak için iyi olur, motor kendini iyi yağlasın diye de ara gazı verilir.
Çift debriyaj yapmak isteyen modeller de olur.
MF 240 için yüklü rampa tırmanışta 1800 rpm motor devrinde vites motora yedirilirse traktör güç kesintisini fazla hissetmez.
Ara gazında 1200-1800 rpm devir aralığını kullanmak iyi olur, 2000 rpm devir üstü yakıtı içer.
Yük 5 tondan fazla olduğu zaman takviye 3 vites ile tırmanış yapılmalıdır.Seri 1 olmaz rampada bayılıyor, vites ve takviye değiştirmeye vakit kalmaz, muavin veya yağcı veya host(erkek yardımcı kişi) olan personel destek takozuyla römorkun yanından gitmelidir.
Turbolu motorda , motor devri max tork noktası veya sabit tork aralığı başlangıç devri, max güç aralığı son devri arasında kullanıldıktan sonra değişken devir tercihleri motora zarar vermez sadice optimum yakıt tüketimini etkiler.