Ara gaz nedir nasıl verilir

Traktör yüklüyken dip gaz verip, vites düşülerek, motor kompresyonuyla yavaşlama sağlanabilir.
Kara şanzıman traktörde çok ara gazı yapardık ama senchromench şanzımana geçince de fazla unutmadık, buçuk vitesleri senchromenchsiz olan modellerde vardı, dişlinin devrini tutturmak için iyi olur, motor kendini iyi yağlasın diye de ara gazı verilir.
Çift debriyaj yapmak isteyen modeller de olur.
MF 240 için yüklü rampa tırmanışta 1800 rpm motor devrinde vites motora yedirilirse traktör güç kesintisini fazla hissetmez.
Ara gazında 1200-1800 rpm devir aralığını kullanmak iyi olur, 2000 rpm devir üstü yakıtı içer.
Yük 5 tondan fazla olduğu zaman takviye 3 vites ile tırmanış yapılmalıdır.Seri 1 olmaz rampada bayılıyor, vites ve takviye değiştirmeye vakit kalmaz, muavin veya yağcı veya host(erkek yardımcı kişi) olan personel destek takozuyla römorkun yanından gitmelidir.
Turbolu motorda , motor devri max tork noktası veya sabit tork aralığı başlangıç devri, max güç aralığı son devri arasında kullanıldıktan sonra değişken devir tercihleri motora zarar vermez sadice optimum yakıt tüketimini etkiler.
 
Bizde de 240 var. Genelde yokuşta vites düşerken kullanıyoruz ara gazı. Vites 3 te çıkıyorsun diyelim, vites düşmen gerekti. Önce 3 ten boşa alırsın, vites boş konumundayken hafif bir gaz verirsin motora ve 2 ye atarsın vitesi. Sessizce geçer vitese. Tüm bunlar saniyeler içinde olan şeyler, alışınca rahatça yaparsın. Yokuşta, yük varken vites düşmek daha bir ustalık gerektirir. Çünkü debriyaja bastığın zaman, ara gaz ve vites düşüşünü hemen yapamazsan, yükten dolayı araç çok kısa sürede geri gitmeye başlar. Ara gaz vermeden vites düşmeye çalışırsan şanzımandan dişli sesleri gelebilir. Bunun haricinde düzde de ara gaz kullanılabilir. 3 ten 4 e atmak istedin diyelim ama geçmedi ve motorun devri düştü, bu durumda, bence yine 3 e al tekrar dördü dene, yok ille de hemen 4 e atacam dersen, gaza yüklenip motora 4 e uygun deviri buldurman gerekir.
 

Benzer Konular