Arkadaşlar, bu konuda üniversitede yapmış oduğum bitirme projemi sizinle paylaşmak istedim. Projenin konusu akülü engelli arabasının tasarımı, gövdenin sonlu elemanlar yöntemiyle analizi ve prototip imalatı üzerineydi. Aracın akülerini ancak proje sunumunun yapılacağı son gün doldurabildiğim için hiç deneme fırsatı dahi bulamadan gelen ziyaretçilere sergiledim. Tabi dirençlerde beklenmedik ısınmalar gerçekleşti ve istediğim kadar uzun süre aracı sergileyemedim. Her nekadar yapılan oylamada dereceye girememiş olsam da 3 ay gibi kısa bir sürede böyle bir şeyi ortaya çıkarmış olmaktan gurur duyuyorum. Şu an gerekli ilgiyi gösteremediğim için araç, köydeki garajda yatıyor. Aslında amacım, bunu tam anlamıyla yeterli bir seviyeye getirip köydeki engelli bir arkadaşıma vermekti fakat istediğim seviyeye getiremedim aracı.
Aracın motorlarını bana motor konusunda sponsor olan Faz Elektrik A.Ş. firmasından temin ettim. Kendileri de halen Belmo markasıyla Akülü Engelli Arabası imalatı yapmaktalar. Tekerleklerini ise KAMA firmasının sponsorluğunda temin ettim. Diğer parçaları ise elektronikçilerden ve İzmir bit pazarından buldum. Aracın kontrol ünitesinde herhangi bir elektronik devre bulunmamakta. Joystik olarak, eskiden ateri salonlarında gördüğümüz aterilerin joystiğini kullandım tabi üzerine bikaç tane daha switch ekledim. 2 hız kademesi var, akımı direnç üzerinden geçirerek hızı düşürüyorum.
Ayrıca 4 tekerlekte de yay bulunduğu için bozuk zeminde dahi üzerindeki kişiyi fazla sarsmıyor. Küçük avare tekerleklerin bulunduğu dingil ise traktör ön dingilleri gibi ortadan mesnedlenmiş ve salınım yapabiliyor.
Aracın Teknik Özellikleri
Toplam Ağırlık 85 Kg.
Taşıma Kapasitesi 115 Kg.
İleri Hız 9,2 km/saat
Tırmanma Açısı 12°
Fren Elektromagnetik
En dar Dönüş Çapı 1500 mm
Toplam Akümülatör Ağırlığı 23,4kg
Akümülatör Adeti 4 Adet
Akümülatör Kapasitesi 36 Amper Saat
Toplam motor gücü 2 adet 24V 400W DC motor (toplam 1,1 HP)
Burada önden çekişli halinin videosunu görebilirsiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=bhQG_rOpgfc
Burada ise koltuğu ters çevirerek arkadan çekişli hale getirilmiş halinin videosunu görebilirsiniz. Kuzenimin şoförlüğüne de diyecek yok hani.
http://www.youtube.com/watch?v=VJOzsW-mmDE
Bu videoda da kum zemindeki manevra ve performansı görülmekte:
http://www.youtube.com/watch?v=hNRhz1GeYzA
Aracın motorlarını bana motor konusunda sponsor olan Faz Elektrik A.Ş. firmasından temin ettim. Kendileri de halen Belmo markasıyla Akülü Engelli Arabası imalatı yapmaktalar. Tekerleklerini ise KAMA firmasının sponsorluğunda temin ettim. Diğer parçaları ise elektronikçilerden ve İzmir bit pazarından buldum. Aracın kontrol ünitesinde herhangi bir elektronik devre bulunmamakta. Joystik olarak, eskiden ateri salonlarında gördüğümüz aterilerin joystiğini kullandım tabi üzerine bikaç tane daha switch ekledim. 2 hız kademesi var, akımı direnç üzerinden geçirerek hızı düşürüyorum.
Ayrıca 4 tekerlekte de yay bulunduğu için bozuk zeminde dahi üzerindeki kişiyi fazla sarsmıyor. Küçük avare tekerleklerin bulunduğu dingil ise traktör ön dingilleri gibi ortadan mesnedlenmiş ve salınım yapabiliyor.
Aracın Teknik Özellikleri
Toplam Ağırlık 85 Kg.
Taşıma Kapasitesi 115 Kg.
İleri Hız 9,2 km/saat
Tırmanma Açısı 12°
Fren Elektromagnetik
En dar Dönüş Çapı 1500 mm
Toplam Akümülatör Ağırlığı 23,4kg
Akümülatör Adeti 4 Adet
Akümülatör Kapasitesi 36 Amper Saat
Toplam motor gücü 2 adet 24V 400W DC motor (toplam 1,1 HP)
Burada önden çekişli halinin videosunu görebilirsiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=bhQG_rOpgfc
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=bhQG_rOpgfc
Burada ise koltuğu ters çevirerek arkadan çekişli hale getirilmiş halinin videosunu görebilirsiniz. Kuzenimin şoförlüğüne de diyecek yok hani.
http://www.youtube.com/watch?v=VJOzsW-mmDE
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=VJOzsW-mmDE
Bu videoda da kum zemindeki manevra ve performansı görülmekte:
http://www.youtube.com/watch?v=hNRhz1GeYzA
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=hNRhz1GeYzA