agriturk bicak arasi bosluklari kapatma yardim


kolay gelsin arkadaslar bende agriturk s690 iki ipli makina var. 2 sezondur bunla calisiyorum . bir sorunum var pistondaki bicakla sabit bicak arasindaki bosluk biraz cogalmis otu tam kesmiyor . bunu nasil ayarlayabilirim. biraz forumda arastirdim ama bulamadim. herkeze kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Aktaş
öncelikle iyi forumlar kendinizi tanıtma bölümünde tanıttıysanız Hosgeldın dıyorum size.... Bahsetiğiniz şey sabit bıçak ile piston üzeri hareketli bıçak ayarıdır. Bu ayarlamalar Sabit bıçak altına konulan ince şimm diye tabir edilen saçlar ile sağlanıyor...Bıçaklarınızdaki ve piston kızaklarındaki aşınmalardan dolayı arası açılır 2 bıçağın...Kızaklarınızı kontrol edin gerekise ters düz edin yada yenileyin sonrasında bıçaklarınızı makinalı sistemli bir bileyicide biletin ama Bileme işi çok önemli dengeli bilenmesi adına tezgahta biletmeye çalışın Taş tutup bilediğini sananlar yanılır :) bıcaklarınızı bilettikten sonra pistondakinin arkasına 1 er kat şim koyup güzelce sıkın Sonrasında Sabit bıcağınızın altını şimm le besleyip sıkın ve aradakı mesafeyi pistonu elle ileri sürerek kontrol edin Aradaki açıklık çok ise takviye ek şimm alıp sabit bıçağınızın arkasını besleyin ince ayardır bu sıfıra sıfır olacak diye uğraşmayın kibrit girecek kadar olsun yeterlidir ve bu bahsettiğim ayarları yaparken bıçak saplama vidalarını sağlam sıktıgınızdan emin olun düzgün bir ayar vermeden makınayı traktor ile calıstırmayın aksı takdırde bıçaklar birbirini öpebilir biri kıralabilir ve bıçakların şaseye bağlı olduğu aksam zarar görebilir.... Uzun lafın kısası piston kızaklarınızı kontrol edip elden geçirin-bıçaklarınızı biletin ve bıçak ayarı yaparken ince şimm saçlardan kullanarak bıçak arası mesafeyi ayarlayın bunu yaparkende sabit bıcıagın önündeki pis ince ray demir seviyesinden bıçağı taşırmamaya dikkat edin...
 
öncelikle iyi forumlar kendinizi tanıtma bölümünde tanıttıysanız Hosgeldın dıyorum size.... Bahsetiğiniz şey sabit bıçak ile piston üzeri hareketli bıçak ayarıdır. Bu ayarlamalar Sabit bıçak altına konulan ince şimm diye tabir edilen saçlar ile sağlanıyor...Bıçaklarınızdaki ve piston kızaklarındaki aşınmalardan dolayı arası açılır 2 bıçağın...Kızaklarınızı kontrol edin gerekise ters düz edin yada yenileyin sonrasında bıçaklarınızı makinalı sistemli bir bileyicide biletin ama Bileme işi çok önemli dengeli bilenmesi adına tezgahta biletmeye çalışın Taş tutup bilediğini sananlar yanılır :) bıcaklarınızı bilettikten sonra pistondakinin arkasına 1 er kat şim koyup güzelce sıkın Sonrasında Sabit bıcağınızın altını şimm le besleyip sıkın ve aradakı mesafeyi pistonu elle ileri sürerek kontrol edin Aradaki açıklık çok ise takviye ek şimm alıp sabit bıçağınızın arkasını besleyin ince ayardır bu sıfıra sıfır olacak diye uğraşmayın kibrit girecek kadar olsun yeterlidir ve bu bahsettiğim ayarları yaparken bıçak saplama vidalarını sağlam sıktıgınızdan emin olun düzgün bir ayar vermeden makınayı traktor ile calıstırmayın aksı takdırde bıçaklar birbirini öpebilir biri kıralabilir ve bıçakların şaseye bağlı olduğu aksam zarar görebilir.... Uzun lafın kısası piston kızaklarınızı kontrol edip elden geçirin-bıçaklarınızı biletin ve bıçak ayarı yaparken ince şimm saçlardan kullanarak bıçak arası mesafeyi ayarlayın bunu yaparkende sabit bıcıagın önündeki pis ince ray demir seviyesinden bıçağı taşırmamaya dikkat edin...
Ustam oncelikle hepimize verdigin bilgiler icin tesekkur ederim. Nezaman biyerde takilsam senin yazilarini okuyorum. Bicak arasi ayar isini ben kizak ayar civatalarini biraz sıkarak yapiyorum sabit bicagi beslemedim hic. Acaba yanlismi yapiyorum. Bende paksan s8002 var
 
Ustam oncelikle hepimize verdigin bilgiler icin tesekkur ederim. Nezaman biyerde takilsam senin yazilarini okuyorum. Bicak arasi ayar isini ben kizak ayar civatalarini biraz sıkarak yapiyorum sabit bicagi beslemedim hic. Acaba yanlismi yapiyorum. Bende paksan s8002 var

Ne güzel faydalı olabiliyorsak birbirimize... bıçak arası ayarı yukarıda bahsettiğim gibi yapılır kızak civatalarından pistonun aşağı yukarı sağa sola tatlı çalışma ayarı yapılır sonrasında bıçak arkası şimmler ile beslenerek yapılır arkadaşa da zaten önce kızaklarını kontrol et gerekirse alt üst çevirme yaparak yer değiştirip ayarla sonrasında bıçak ayarını arkasını besleyerek yap dedim Dediğin gibi de yapılır ama en sağlıklısı bu Çünkü sadece piston civatalarından yapıldığında pistonda kasıntı ve zorlama yaşanabilir elle rahatça çevirip çalıştırılabilir olmalı Eğer civatalar ile yaptığın ayarda pistonun tatlı rahat çalışıyorsa yanlış yapmıyorsun Benim bahsettiğim detaylı ayarlaması ve genelde haşpaysız çalışan makinalarda bu tarz detaylı ayar yapılmalı balyaların düzgün olması adına çünkü ot yonca yoruyor bıçakları ve pistonu yoksa samanda fln bıçak asınmıyor kuruda çalıştığı için ... bende de paksan 8002 ve 5690 galli gold var
 
agam balya makinası tamiri denince ilk sen aklıma geliyorsun yardım isteyen herkese elinden geldiğince yardım ediyorsun [emoji122] [emoji122] [emoji122]

Elimizden geldiğince yardımcı olmaya her zaman varız agam bilgi paylaşıldıkça çoğalır bazı ustalar var sır gibi saklar sanki mezara götürecekler işi gücü para çünkü onların Bazen salağa yatıp soruyorum bir kaç sorunu 1-2 cümle ile açıklamaktansa yokuşa sürüp ağırdan satıyor kendilerini biz Bunları babadan dededen yaşantıdan öğrenip paylaşıyoruz eşle dostla başı sıkılanla.... ama bazen anlatmama rağmen anlamayanlara yine yine yeniden aynı şeyi sorup duranlara fitil oluyorum [emoji3]
 
  • Beğen
Tepkiler: delihan
Ne güzel faydalı olabiliyorsak birbirimize... bıçak arası ayarı yukarıda bahsettiğim gibi yapılır kızak civatalarından pistonun aşağı yukarı sağa sola tatlı çalışma ayarı yapılır sonrasında bıçak arkası şimmler ile beslenerek yapılır arkadaşa da zaten önce kızaklarını kontrol et gerekirse alt üst çevirme yaparak yer değiştirip ayarla sonrasında bıçak ayarını arkasını besleyerek yap dedim Dediğin gibi de yapılır ama en sağlıklısı bu Çünkü sadece piston civatalarından yapıldığında pistonda kasıntı ve zorlama yaşanabilir elle rahatça çevirip çalıştırılabilir olmalı Eğer civatalar ile yaptığın ayarda pistonun tatlı rahat çalışıyorsa yanlış yapmıyorsun Benim bahsettiğim detaylı ayarlaması ve genelde haşpaysız çalışan makinalarda bu tarz detaylı ayar yapılmalı balyaların düzgün olması adına çünkü ot yonca yoruyor bıçakları ve pistonu yoksa samanda fln bıçak asınmıyor kuruda çalıştığı için ... bende de paksan 8002 ve 5690 galli gold var
Olmaz olurmu abi nezaman takilsam acip okuyorum. Senin paksan kac model zincirli gruplardanmi
 

Olmaz olurmu abi nezaman takilsam acip okuyorum. Senin paksan kac model zincirli gruplardanmi

Paksan 2009 dişli sistem çiçek gibi bendeki makina çiftlikte 3 yıl senede 5 bin bağlayıp yatmış full bakımlıydı sonra bana geçti ben zaten bakımsız kullanmam IMG_2507.JPGIMG_2114.JPG

ea30ef338d8fc8da914dee6a9ff27b0c.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: delihan
Kızaklar eskiyse değiştir.kızakla piston arasına pul koyabilirsin.raylar ve kızakların alyan anahtarla sıkılıp gevşetilebilen ayar civataları vardır onlarlada ayarlayabilirsin.bizim 76cm stroklu paksanlara benzeyen eski ems 003 var.biraz ayarsızlık var pistonda hala tam olarak ayarlayabilmiş değiliz.bu arada bıçağıda bilemekte veya değiştirmekte yarar var.
 
ustam dun servise bicak fiyati sormaya gitmistim . dedim bicak arasi nasil ayarlanir diye oda bana pistonun ortasindan bir kizak daha koyuyoruz iki rulman ile omurluk oluyor dedi fiyat olarakta bicaklar dahil 950 tl istedi. bana iki rulman bi kizak icin cok geldi. bu fiyat
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Aktaş
ustam dun servise bicak fiyati sormaya gitmistim . dedim bicak arasi nasil ayarlanir diye oda bana pistonun ortasindan bir kizak daha koyuyoruz iki rulman ile omurluk oluyor dedi fiyat olarakta bicaklar dahil 950 tl istedi. bana iki rulman bi kizak icin cok geldi. bu fiyat

Yeni gördüm kusura bakma Bahsettiği olayı anladım ama bence gereksiz çünkü bu ayarlama kadar hassas ve düzgün olacağını düşünmüyorum benim bir makinam öyle zaten Adam parça satmak adına söylüyor onu bana göre yüksek rakam [emoji3] kızak fotondaki sorun balya odasındaki aşınma mı ? Çözemedim olayı
 
Yeni gördüm kusura bakma Bahsettiği olayı anladım ama bence gereksiz çünkü bu ayarlama kadar hassas ve düzgün olacağını düşünmüyorum benim bir makinam öyle zaten Adam parça satmak adına söylüyor onu bana göre yüksek rakam [emoji3] kızak fotondaki sorun balya odasındaki aşınma mı ? Çözemedim olayı

rulman sıkısmıs ustam ondan olmus surte surte asindirmis bicak ayarinin kacmasinin sebebide oymus makina garantiliydi dun gittim soktuk kizaklari rulmanlari komple garantiden kavga ede ede degistirdim.suan on numara oldu . yardimlarin icin cok tesekkurler ustam .
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Aktaş
rulman sıkısmıs ustam ondan olmus surte surte asindirmis bicak ayarinin kacmasinin sebebide oymus makina garantiliydi dun gittim soktuk kizaklari rulmanlari komple garantiden kavga ede ede degistirdim.suan on numara oldu . yardimlarin icin cok tesekkurler ustam .

Rica ederim rulman neden sürtmüş peki makinanın içine birşey mi kaçmıştı nesne fln mı aldı ? Bir sebebi olmalı dağılmış mı rulmanlar ?
 

Benzer Konular