öncelikle iyi forumlar kendinizi tanıtma bölümünde tanıttıysanız Hosgeldın dıyorum size.... Bahsetiğiniz şey sabit bıçak ile piston üzeri hareketli bıçak ayarıdır. Bu ayarlamalar Sabit bıçak altına konulan ince şimm diye tabir edilen saçlar ile sağlanıyor...Bıçaklarınızdaki ve piston kızaklarındaki aşınmalardan dolayı arası açılır 2 bıçağın...Kızaklarınızı kontrol edin gerekise ters düz edin yada yenileyin sonrasında bıçaklarınızı makinalı sistemli bir bileyicide biletin ama Bileme işi çok önemli dengeli bilenmesi adına tezgahta biletmeye çalışın Taş tutup bilediğini sananlar yanılır
bıcaklarınızı bilettikten sonra pistondakinin arkasına 1 er kat şim koyup güzelce sıkın Sonrasında Sabit bıcağınızın altını şimm le besleyip sıkın ve aradakı mesafeyi pistonu elle ileri sürerek kontrol edin Aradaki açıklık çok ise takviye ek şimm alıp sabit bıçağınızın arkasını besleyin ince ayardır bu sıfıra sıfır olacak diye uğraşmayın kibrit girecek kadar olsun yeterlidir ve bu bahsettiğim ayarları yaparken bıçak saplama vidalarını sağlam sıktıgınızdan emin olun düzgün bir ayar vermeden makınayı traktor ile calıstırmayın aksı takdırde bıçaklar birbirini öpebilir biri kıralabilir ve bıçakların şaseye bağlı olduğu aksam zarar görebilir.... Uzun lafın kısası piston kızaklarınızı kontrol edip elden geçirin-bıçaklarınızı biletin ve bıçak ayarı yaparken ince şimm saçlardan kullanarak bıçak arası mesafeyi ayarlayın bunu yaparkende sabit bıcıagın önündeki pis ince ray demir seviyesinden bıçağı taşırmamaya dikkat edin...