65/46 bana göre aralarında hararete meyili az . Diğer seçenek olarak gösterdiğin markalara göre daha az problem yaşarsın ama diğerlerinin de öne geçen bazı seçenekler olabilir kuyruk mili şanzıman gibi .
Traktörlerin motor yapısından kaynaklı belli termostat değerleri vardır.
Antifriz kaynama noktası sıcaklığını 108 C ye çıkarır.
Fiat 65 46 , 53 C termostata sahiptir, gösterge beyaz bölge içinde kalır.
Gösterge tam dikilirse 80 C gösterir, beyazdan yeşile geçiş 60 C dir.
Havada rüzgar olmadığı zaman 40 C üstü sıcakta da 65 46 göstergeyi oynatabilir, hararete meyledebilir.
Steyr 87 C termostata sahiptir, genelde değiştiriliyor, 71 C veya 76 C termostat takılıyor, 60 C termostat takılırsa motor segman kırabiliyor, çoğunluk 76 C termostat tercih edilir.
MF 265 82 C termostata sahiptir, 74 C termostat tercih edilir , boş termostatta motor tam ısınırsa kendiliğinden 75 C civarlarına sıcaklık yükseliyor.
Same 70, termostat bulunmuyor, segman yapısı gayet kaliteli üretilmiştir, 45 C yaz sıcağında Fiat 56S ve 66S serinin hararet meyli gösterdiği yerde motor çalışabiliyor, tecrübe ile sabittir.
Yedek parça maliyetleri biraz uygun olsa tartışmasız Same derim.
Aynı zamanda soğuk ortamda çalışabilme konusunda da hepsinden iyidir.
Malzeme kalitesi olarakta iyi olduğundan yedek parçalar bayağı bir pahalı oluyor.
Traktör ebatlar olarak heybetli görünse de yakıt olarak korkutmaz.
Optimum yakıt tüketimi için traktörlerin orijinal termostatlarında kullanılması gerekiyor ama hararet yükselir fark edemeyiz, sorun çıkar gibisinden termostat dereceleri düşürülüyor, gösterge normalden yukarı gelince bir uyarı sistemi olsa motor 5 dakika, 1000 rpm devirle dinlendirilme yapılsa sorunların çoğu azalır.
Yapılacak iş; termostat denge sıcaklığını 10 C aşarsa , termostatı by pass (köprüleme) edecek, boş geçecek ikinci bir su devir daim hattı sisteme eklenebilir.
Same 70 sıcaklık sınırlarını aşarsa motor kendiliğinden stop ediyor, sıcaklığı normale dönünce tekrardan çalışabiliyor, soğumadan tekrar marş yapılırsa motor çalışmaz, hararetle hiç işi olmayan bir tasarıma sahiptir.
Fiat eski modellerinde conta hatasından dolayı yağa su karıştırma huyu olabiliyor.
MF nin yağ kanallarının dar olması, Steyr in su kanallarının dar olması bilinen kronik sorunlardır.
Same' nin de vites kolu elimizde kalmıştı, yaptık, kaynakladık, bindik.