5410 güç arttırma konusunda neler yapılabilir


4c04fbe3494aa8117b43b65b5d09c8fe.jpg
 
Eksantrik mili değişimi + pompa ayarı yapılıyor ama ne derece sağlıklı olur bilemem.
Resimdeki td85 heralde nasıl ikisinin performansı?
 
Hocam bende 2 tane var 5410 birine interkol ve pompa ayari yaptrdm digerjne gore hèr iste 1 vites fark ettj ama ghnluk 10 15 litre mazot fazla yakyor yakit dusmesi jcjn eksantrk milinnde degismesj lazm diyorlar ama bilmjyrum yanlz benim motorn pompasini biraz fazla acmslar sanki mazotu cig atiyor gibi
 
Hocam bende 2 tane var 5410 birine interkol ve pompa ayari yaptrdm digerjne gore hèr iste 1 vites fark ettj ama ghnluk 10 15 litre mazot fazla yakyor yakit dusmesi jcjn eksantrk milinnde degismesj lazm diyorlar ama bilmjyrum yanlz benim motorn pompasini biraz fazla acmslar sanki mazotu cig atiyor gibi

Perkins motorun en az yakıt noktaları 1400 ve 1800 devirde, 1400-1800 arası azıcık oynuyor.Toprak işleme vitesleri 2 C-D, pullukta motor yükünü tam verip iyi baskılamak gerekiyor.
Orijinal termostat 82 derecedir, 74 kullanılabilir, daha düşüklerde yakıt %30 artar, tecrübeyle sabittir.
Servise danışırsınız ama egzantrik milinin değişmesi iyi olur gibime geliyor.
Siyah duman yakıtta su var, enjektörler ayar istiyor veya kirli, çiğ yakıt kalıyor, demektir.
 
Bizim bölgede 5400 serisine yapan çok. Intercooler+pompa ayarı yaptırıyorlar . Yaklaşık 92hp oluyormuş. Ama arkasına 5430'un çevirdiği alaborayı takınca gücü onun gibi olmuyormuş hatta kuyruk milini bile dağıtıyormuş.Eskil'de 1 köyde tam 15 tane 5400 serisinden motor var. 8 tanesi kuyruk mili dağıtmış. Hepside 5410'muş.
 
Perkins motorun en az yakıt noktaları 1400 ve 1800 devirde, 1400-1800 arası azıcık oynuyor.Toprak işleme vitesleri 2 C-D, pullukta motor yükünü tam verip iyi baskılamak gerekiyor.
Orijinal termostat 82 derecedir, 74 kullanılabilir, daha düşüklerde yakıt %30 artar, tecrübeyle sabittir.
Servise danışırsınız ama egzantrik milinin değişmesi iyi olur gibime geliyor.
Siyah duman yakıtta su var, enjektörler ayar istiyor veya kirli, çiğ yakıt kalıyor, demektir.

Sebebini anlayamadığım bir şekilde siyah duman bu serilerin hepsinde var. Hadi seyrek rastlasam yakıttan falan diyeceğim de, yok. Gaza değdikçe veriyor dumanı. Düz kaportalı modellerde motor modeli aynı olmasına rağmen pek görülmüyor.
 

Sebebini anlayamadığım bir şekilde siyah duman bu serilerin hepsinde var. Hadi seyrek rastlasam yakıttan falan diyeceğim de, yok. Gaza değdikçe veriyor dumanı. Düz kaportalı modellerde motor modeli aynı olmasına rağmen pek görülmüyor.

Düşük devirlerde, çoğu motorda görüyorum.Yakıtlara katkı ekleniyor, etanol, yakıt antifrizi, terebentin v.s. Kükürt miktarları da farklı sanırsam.Her taksi, her marka mazotuyla aynı verimlilikte çalışmıyor, ince ayar farklılıkları var.
MF 265S, 285S gibi motorlar siyah duman pek atmaz, Fiat 56, 66 S serileri de aynıdır.Beyaz duman olsa avanstan diyelim.75C kullanıyorum, motor soğukken düşük devirlerde bizimki de yapıyor ama işe girince tarlada egzozdan sanki normal hava çıkıyor gibi görüntü var.285S çok sıkıştırmaya başlarsan hafif dumana kaçar, bizimkini 1500-2300 devir arası kullanırsan duman göremezsiniz.
Motor esnekliğinden kaynaklanıyor, olabilir.
 
Eksantrik mili değişimi + pompa ayarı yapılıyor ama ne derece sağlıklı olur bilemem.
Resimdeki td85 heralde nasıl ikisinin performansı?
TD 85 den çok memnunum TD 2011 model 8bin dokuz yüz saatte sürümde 5li 12 takiyoz 5410 da yaylı 5li 12 performans olarak aynı gibi MF biraz az yakıyor ama tdd yaşlandi emektar oda sıfır olsa idi ozaman kıyaslamak lazımdı
 
Bizim bölgede 5400 serisine yapan çok. Intercooler+pompa ayarı yaptırıyorlar . Yaklaşık 92hp oluyormuş. Ama arkasına 5430'un çevirdiği alaborayı takınca gücü onun gibi olmuyormuş hatta kuyruk milini bile dağıtıyormuş.Eskil'de 1 köyde tam 15 tane 5400 serisinden motor var. 8 tanesi kuyruk mili dağıtmış. Hepside 5410'muş.
Sen Eskilisin herhalde bende Sultanhanı ndan ben yeni sezonda mf yi biçimde kullanacam daha 4yüz saâtte dediğin gibi kuyruk milinden arıza yaparsa ayvayı yedik arkadaş bende intercoler atirmayi düşünüyorum. Bakalım nasıl olacak[emoji3]
 
İntercooler takılabilir, iyi bir usta bulup pompa ayarı ve turbo basıncını ayarlatalirsiniz. Birçok modelin beygir artırımı bu şekilde oluyor ve yazılımsal ayarlamalar. Aynı motor aynı şanzıman aynı difransiyele sahip modellerde motor üzerinde yapılan ayarlamalar sayesinde beygir gücü artırılıp düşürülebiliyor.
 
Bizim bölgede 5400 serisine yapan çok. Intercooler+pompa ayarı yaptırıyorlar . Yaklaşık 92hp oluyormuş. Ama arkasına 5430'un çevirdiği alaborayı takınca gücü onun gibi olmuyormuş hatta kuyruk milini bile dağıtıyormuş.Eskil'de 1 köyde tam 15 tane 5400 serisinden motor var. 8 tanesi kuyruk mili dağıtmış. Hepside 5410'muş.

5410 75 hp, 300 n.m. , 5420 83 hp 350 n.m., 5430 92 hp 390 n.m.
Anladığım kadarıyla 1.5 atm basınçlı turbo kullanılmış, avanslarda buna göre ayarlı, intercooler takılıp, turbo bar basıncı biraz arttırılıyor ve yeniden avans veriliyor, egzantrik milide değişse sübap zamanlaması uzayacaktır.Biraz daha güç alınır.
5430 gibi performans yoksa motor torku 360 n.m. civarlarına çıkıyor demektir.Motor yaklaşık 85 hp civarlarına gelir.
Güç ihtiyaçsa hepsi birbirine yakın değerde, 5430 alınsa daha iyi olmaz mıydı?
Yanma odası tasarımı, yağlama-soğutmaya müdahele edilemediği için sağlıklı bulmuyorum.Yapılsa da küçük miktarlarda olmalı.
Kuyruk milini düşük devirde çalıştırıp, devir verip 540 devirde çalışmanın faydalı olacağını düşünüyorum.Rulmanlarda sıkıntı varsa kaliteli rulman kullanmak gerekir.Kolay gelsin.
 
Bu traktorde anladigim kadariyla common rail motor yok .

Pompa ayari eksantirik mili ile beraber turbo emis pallerini buyutmek yoksa intercooler takmak varsada yerine sigiyorsa biraz daha buyugunu takmak , performansini arttiracaktir traktorun .
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt