5400 SERİSİ İLE İLLGİLİ

Biz 5410 kullanıyoruz turbo var tabiki de ama intercool yok servis intercool takılınca motorun rahatlayacagini sıcak havanın daha az olacağını bu sayede de çekişte motorun rahatlığından dolayı bir artış olacağını söyledi ama pompa ayarı şart tabiki de YouTube da ornek videolar var ornegin bu video da istenilen devire daha çabuk ulaşılıyor bu sayede de istenilen tork ve güç daha çabuk elde edilebiliyor
https://youtu.be/WMz--sUhV5g
 
  • Beğen
Tepkiler: aşkar
normalde motor 75 hp değerinde ise intercool neyi temsil edecek anlamadım 0 ile 3 değer arasındaki eklenecek hp çekmediği yükü çektirmez..
yanlış olan nokta......
75 hp'den 90 hp performansı beklemektir...

Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.
 
  • Beğen
Tepkiler: YUSUFTUYLUOGLU
Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.
Aslinda olay tam olarak șu; hava isindikca molekulleri birbirinden uzaklasir ve hacmi(kapladigi alan) artar. En iyi ornek bakkalin onundeki cips paketleridir, aslinda tum paketlerde ayni miktarda hava vardir. Sicakta duran paketler siser golgeye alindiginda tekrar iner.
Motorun icerisine giren havayi intercoolerda sogutup piston icerisine gonderirseniz hava soguk oldugu icin molekulleri birbirine daha yakindir yani hacmi azdir, buda size piston icerisine daha cok hava sikistirma imkani saglar. Daha cok hava daha iyi yanma demektir ama burada yakit olarak kullanilan madde mazottur, dolayisi ile pistondan daha buyuk guc elde edebilmek icin mozotuda arttirmak gerekir buda pompa ayari ile saglanabilir.
 
Aslinda olay tam olarak șu; hava isindikca molekulleri birbirinden uzaklasir ve hacmi(kapladigi alan) artar. En iyi ornek bakkalin onundeki cips paketleridir, aslinda tum paketlerde ayni miktarda hava vardir. Sicakta duran paketler siser golgeye alindiginda tekrar iner.
Motorun icerisine giren havayi intercoolerda sogutup piston icerisine gonderirseniz hava soguk oldugu icin molekulleri birbirine daha yakindir yani hacmi azdir, buda size piston icerisine daha cok hava sikistirma imkani saglar. Daha cok hava daha iyi yanma demektir ama burada yakit olarak kullanilan madde mazottur, dolayisi ile pistondan daha buyuk guc elde edebilmek icin mozotuda arttirmak gerekir buda pompa ayari ile saglanabilir.
Yani intercooler + pompa ayarıyla bir miktar güç artırımı yapılabiliyor gibi
 
Yani intercooler + pompa ayarıyla bir miktar güç artırımı yapılabiliyor gibi
Teoride öyle, pratikte benim bir tecrubem yok. Ben olsam bunu yaptiran ve dogru bilgi paylasimi yapan birisi olmadan motora anahtar vurmam. Buradaki pek cok arkadasla modifikasyon konusunda ayni fikri tasimiyoruz. Bana gore birsey orjinalinde varsa guzeldir.
Simdi diyecegimki daha cok hava ve yakit daha iyi yanma demek ayni zamandan daha fazla isi olusmasi demek, buda ekzost ve emme valflerine zarar verir mi? Yada daha cok egzost gazi cikisi olacak olmasi turbo devrini gereginden fazla arttirip bir soruna neden olurmu? Yada silindirde daha buyuk bir patlama olmasindan dolayi daha buyuk bir guc olusacak bu pistona, piston koluna krank a zarar verir mi? Sorulari cogaltabilirim... Bu traktor ureticisinin okadar muhendisi var okadar argesi var, okadar test yapiyorlar, 100 kusur binlik traktor yapmislar sirf maliyetten dolayimi intercooler koymamislar? Bunlar benim icin soru isareti olur herzaman ve ben kendi malimda yapmam. Yapana da birsey soyleyemem, bu olaya herkes farkli bakabilir. Ben muhendislik acisindan bakarim, bir baskasi performans acisindan bakar, digeri yakit sarfiyati der, birisi kullanim omru der.
Teoride mumkun, uygulayip uygulamamak size kalmis.
 

Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.

Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.
İntercooler atmosfer sicakligindan faydalaniyor. İsi farki ne kadar cok olursa etkilesim o kadar cok olur. Mf 5410 daki motora giden turbo Basinci ile 5450 deki ayni degil. 30°C havada 5410 da turbo basıncı 5°C arttirsa, intercooler cok düşürse 30°C ye düşürür. 29 dereceye düşüremez. Yani turbosuz traktöre intercooler hiç fayda etmez, 5410 da atıyorum %1-2 fayda eder, 5450 de %10 fayda saglar. İntercooler klima degil sonuçta, havayi buz gibi yapamaz.
 

Benzer Konular