Turbosuz motormu kaldı arkadaş turbo yoksa sıkıntıBizim burada 75 beygir olanindan vardı turbo yok intercoller hic yok zaten turbo olmayınca 4 pulluğu cekmiyodu onu verdiler 90 beygirligini aldılar turboda var intercollerde çekişi iyiymis
Bende öyle biliyorum turbo hepsinde varŞaka mı yapıyorsunuz. 5400 tüm serilerinde turbo vardır. 5410 ve 5420 de intercooler yoktur. Diğerlerinde vardır. Alınacak motor 5430 olmalıdır.
İntercool + pompa ayarı olsa yinede olmaz mınormalde motor 75 hp değerinde ise intercool neyi temsil edecek anlamadım 0 ile 3 değer arasındaki eklenecek hp çekmediği yükü çektirmez..
yanlış olan nokta......
75 hp'den 90 hp performansı beklemektir...
normalde motor 75 hp değerinde ise intercool neyi temsil edecek anlamadım 0 ile 3 değer arasındaki eklenecek hp çekmediği yükü çektirmez..
yanlış olan nokta......
75 hp'den 90 hp performansı beklemektir...
Aslinda olay tam olarak șu; hava isindikca molekulleri birbirinden uzaklasir ve hacmi(kapladigi alan) artar. En iyi ornek bakkalin onundeki cips paketleridir, aslinda tum paketlerde ayni miktarda hava vardir. Sicakta duran paketler siser golgeye alindiginda tekrar iner.Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.
Yani intercooler + pompa ayarıyla bir miktar güç artırımı yapılabiliyor gibiAslinda olay tam olarak șu; hava isindikca molekulleri birbirinden uzaklasir ve hacmi(kapladigi alan) artar. En iyi ornek bakkalin onundeki cips paketleridir, aslinda tum paketlerde ayni miktarda hava vardir. Sicakta duran paketler siser golgeye alindiginda tekrar iner.
Motorun icerisine giren havayi intercoolerda sogutup piston icerisine gonderirseniz hava soguk oldugu icin molekulleri birbirine daha yakindir yani hacmi azdir, buda size piston icerisine daha cok hava sikistirma imkani saglar. Daha cok hava daha iyi yanma demektir ama burada yakit olarak kullanilan madde mazottur, dolayisi ile pistondan daha buyuk guc elde edebilmek icin mozotuda arttirmak gerekir buda pompa ayari ile saglanabilir.
Teoride öyle, pratikte benim bir tecrubem yok. Ben olsam bunu yaptiran ve dogru bilgi paylasimi yapan birisi olmadan motora anahtar vurmam. Buradaki pek cok arkadasla modifikasyon konusunda ayni fikri tasimiyoruz. Bana gore birsey orjinalinde varsa guzeldir.Yani intercooler + pompa ayarıyla bir miktar güç artırımı yapılabiliyor gibi
Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.
İntercooler atmosfer sicakligindan faydalaniyor. İsi farki ne kadar cok olursa etkilesim o kadar cok olur. Mf 5410 daki motora giden turbo Basinci ile 5450 deki ayni degil. 30°C havada 5410 da turbo basıncı 5°C arttirsa, intercooler cok düşürse 30°C ye düşürür. 29 dereceye düşüremez. Yani turbosuz traktöre intercooler hiç fayda etmez, 5410 da atıyorum %1-2 fayda eder, 5450 de %10 fayda saglar. İntercooler klima degil sonuçta, havayi buz gibi yapamaz.Abi olay şu.intercooler motorun içine giren havayı sogutuyor.soguk havada oksijen miktarı fazla olduğu için daha iyi yanma gerçekleşiyor.intercollerin hp artırması bu yönde.fakat rakam veremeyiz.yaklasik olarak %10 deriz.5410 mf lere intercooler takip pompa ayarı yaptıktan sonra 5430 ayarina geldiğini test ettik.