Euro 2 ye dönmek, doğamız için, kömürlü santral kurmak gibi olur.
Orijinal traktör motor dizaynlarına dokunmayın.
Servisiniz ile görüşünüz, başka çıkar yollar bulunabilir.
Orijinal motor grafiklerine dokunulduğu için sorunlar yaşanıyor.
JD 6 serisi, alt modellerinde genel karakteristiğini yansıtamıyor.
JD motorlar genelde 1500 rpm civarlarında max tork noktası veya çevrelerinde sabit tork aralığı kullanır.
1900 rpm civarında max güç noktası veya sabit güç aralığı kullanır, motorun anma gücü genelde 1900 rpm devirdir.
Bazı serilerde 2100 rpm anma gücü tercihi , bazılarında 1750 rpm anma gücü tercihi yapıyor.
Motorların tork artış yüzdeleri genelde %35 civarı olurdu.
5 E serisinde %20 tork artış yüzdesi var, 5 M serisinde %30 tork artış yüzdesi var.
Motor tepkileri JD 2130 a hiç benzemez.
Motor yük dengeleme devirlerinin konumları değiştirilirse sürücü eski devir konumlamalarını arar , bulamayınca fazla yakıt yaktırır.
Kısa devir çalışmalı motordan uzun devir çalışmalı motora geçilirse vitesleri çabuk değiştirmek ister, yine yakıt fazlalaşır.
JD motorda 1500-1900 rpm devir aralığı kullanılıp vites değiştirilirken, Fiat'ta 1500-2300 rpm aralığı, Steyr de 1600-2500 rpm devir aralığı devir verilip vites değiştiriyoruz.
JD 5 E seride 1400-2400 rpm aralığı kullanılıp vites değiştireceğiz.Uzun devir çalışmalı motorunda zamanlama kayıpları yüksek oluyor , devirle güç yönetimi yaparız.
1900 rpm devirde motor max gücü aranır, bulamayınca egzantrik değiştirelim akla geliyor.