240 mf on tekerler orantisiz aşınıyor


Arkadaslar bizim 97 mdl 240 mf sag on tekerin ic dış fazla asiniyor orta kismi kaliyor sol tekerinde dış tarafi fazla aşınıyor rotlari baktiriyoruz sıkinti yk diyor usta bi çözum bulamiyoruz bilgisi olan arkadaslar varsa yorum atabilirse ck iyi olur
 
Ön takım teker açıları bozuk dizayn edilmiş, eski tip Skoda kamyonet gibi leylek tip akis açıları bulunuyor.
Tekerleri ortadan ve dış yan tarafından aşındırıyor.
Zamanında söylenen neymiş efendim :
Traktörde direksiyonu çevirdiğimizde daha iyi dönermiş, şehir efsanesidir.
Steyr traktörlerin ön lastikleri yere düz basar.
Lastiği eşit aşındırır.
Akisin dingille olan açısının düzeltilmesi gerekiyor.
 
Ön takım teker açıları bozuk dizayn edilmiş, eski tip Skoda kamyonet gibi leylek tip akis açıları bulunuyor.
Tekerleri ortadan ve dış yan tarafından aşındırıyor.
Zamanında söylenen neymiş efendim :
Traktörde direksiyonu çevirdiğimizde daha iyi dönermiş, şehir efsanesidir.
Steyr traktörlerin ön lastikleri yere düz basar.
Lastiği eşit aşındırır.
Akisin dingille olan açısının düzeltilmesi gerekiyor.
Peki ustam akisin dingile olan acisini duzeltmek icin ne yapmamiz lazim nasil duzeltilir
 
Bu açı oranına "kamber acısı" denir.
Zıplama eya ağır yük altında tekerlerin son duruş açısını korumak amacıyla,kamber açısını içe dönük imal eden birkaç marka oldu,lakin bunun doğru bir hesap olduğunu söylemek mümkün değil.
Bu durum traktörlerde bayağı mevcut,
Yapılması gereken şey zor bir iş olsada,
Ön köprüyle forya direklerinin buluştuğu kaynak yerinden kesilip tekrar düz bir kamber acısıyla yeniden kaynaklanması lazım.
 
Peki ustam akisin dingile olan acisini duzeltmek icin ne yapmamiz lazim nasil duzeltilir
Eski MF 135 traktörlerde ön dingil V şeklinde ortadan hafif kırık bir dizaynı vardı ve ayak basma yerlerinden rot başlarına doğru destek demirleri bulunurdu.
Ön dingil burulma yapmazdı , ileri ve geri boşluk oluşturması daha az olurdu.
Bu destek demirlerinden maliyet artıyor bahanesiyle vaz geçildi.
Ön dingilin V kırma açısından da vaz geçildi ve düz olarak ön dingil koyulmaya başladı.
Böyle yapılınca tekerlerin yere düz basar açıları yok oldu.
Ön dingile tekerler L şeklinde takılır ve daralıp, genişletilebilir.
Ek destek demirleri olmadığı için ön düzen çabuk aşınır ve çabuk tamir görür.
Ortadaki dingil eski tip gibi yeniden dizayn edilirse sorun çözülür, lastikler yere düz basar.
 

Benzer Konular