2024 YILI NİTRAT GÜBRESİ ATIMI NEW HOLLAND TD 100D & İRTEM ALPHA SPREADER F12 2K24....!!!


1.jpg


2024 YILI NİTRAT GÜBRESİ ATIMI NEW HOLLAND TD 100D & İRTEM ALPHA SPREADER F12 2K24....!!!

10/02/2024

Merhaba arkadaşlar bu fotoğraflarda ve videoda da buğdaylara nitrat gübresi atımı gerçekleştiriyoruz. Dekara yaklaşık 20 Kg olarak bir uygulama gerçekleştirdik. Ekip tam kadro görev başındaydı. İyi seyirler....;)

alipasalierkan............;)

Youtube HD Video...!!!



2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg


SON
 
Yorumlar için sağolun arkadaşlar....
Kolay gelsin,bereketli olsun Erkan.
Aynı kafadayız.Ben de önce nitrat sonra üre atıyorum.
Soranlara , önce CAN sonra canan (üre) diyorum.
Bu arada, NH'nin egzostu da yakıyor ortalığı..
Biz Üre attık Cemal abi...:D Ocak' ın 6' sında 15 kg üre verdik. Şimdi 20 Kg nitrat verdik. Daha sonra bir sefer daha uygulayacağız.
Peki sebebi nedir önce can sonra üre
İlk defa görüyorum ☺️☺️
Biz üre verdik. Cemal abi açıklama yapar.
Üre atmıştı 15kg Erkan paylaştı burada
Bereketli olsun Erkan bu sene biraz erkencisin sanki
Bu sene çift uygulama yapacağız. Aslında Şubat sonu vercektik. Ama hava yağışlı diye biraz öne aldık.
Bereketli olsun Erkan, biraz erken değil mi buğdaya 26 nitrat için?? Normalde biz Nisan başı gibi atıyoruz..
Biz bu sene bir sefer daha atacağız. Nisan yağışları son yıllarda eskisi gibi olmuyor. O dönem kurak gidiyor. O yüzden çift uygulama yapıp, işi garantiye almayı hedefliyoruz. Mart ayı sonuna doğru yine bir sefer atarız.
 
Peki sebebi nedir önce can sonra üre
İlk defa görüyorum ☺️☺️
Üre yavaş etkili bir gübre çünkü üre azotu önce amonyum azotuna sonra bitkinin alabildiği form olan nitrat azotuna dönüşüyor , bu bir süreç gerektiriyor.Yıkanması kolay ve yağış gecikirse havaya amonyak geçmesi nedeniyle azot kaybı fazla olabilir.CAN yarısı amonyum azotu,yarısı nitrat azotu.Havalar ısınıp bitki depara kalktığında nitratı anında alır (ağızdan ilaç vermeyle damardan ilaç vermenin farkı gibi),yıkanması daha zordur, havaya azot kaçışı daha azdır.Kardeşlenme başlangıcında CAN, sapa kalkma öncesinde CANAN :) (üre) veriyorum.Söylem bana ait,kimseden duymadım.Yayılırsa buradan yayılır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ismail_17 ve karga

Bereketli olsun Ön sinyalin oradaki ışıkları nasıl taktınız aparatı hazır mı? Gece tarlada faydası var mı o ışıkların
Demirleri TR5 serisinin demiri. Onlardan temin ettim. Ama lamba takmak için tesisat çekildi. Üst ve alt lambalara ayrı tesisat yapıldı. İki adet röle koyduk. Tesisatı sanayide yarım gün uğraştık çekmek için. Tabi başka işleri de vardı. Sinyallerin tesisatını da uzattık. Lambaları ben kendim sonra gelince montajladım. Alttakileri boruya geçen plastik tapayı delip, ona monteledim. Üsttekileri de tesisat kelepçesine monteledim. Kelepçeyi de sinyal plastiğine vidaladım. Üste taktıklarım pek aydınlatmıyor. Bulursam daha iyisini değiştircem. Alttakiler çok kuvvetli. Uzun mesafede çok etkili. Bu yaz nohut biçerken gece sadece onları kullandım. Yolda yakamıyorum. Karşıdan gelenler görmüyor sinyal verdiğim zaman.
Bereketli olsun.
Bostan yerine 3 bacaklı çizi sabanı çekilebilir.
Fide dikerken rahatlık olur.
Toprak incelse her türlü ekeriz de. Yaş olduğuna topaçlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Demirleri TR5 serisinin demiri. Onlardan temin ettim. Ama lamba takmak için tesisat çekildi. Üst ve alt lambalara ayrı tesisat yapıldı. İki adet röle koyduk. Tesisatı sanayide yarım gün uğraştık çekmek için. Tabi başka işleri de vardı. Sinyallerin tesisatını da uzattık. Lambaları ben kendim sonra gelince montajladım. Alttakileri boruya geçen plastik tapayı delip, ona monteledim. Üsttekileri de tesisat kelepçesine monteledim. Kelepçeyi de sinyal plastiğine vidaladım. Üste taktıklarım pek aydınlatmıyor. Bulursam daha iyisini değiştircem. Alttakiler çok kuvvetli. Uzun mesafede çok etkili. Bu yaz nohut biçerken gece sadece onları kullandım. Yolda yakamıyorum. Karşıdan gelenler görmüyor sinyal verdiğim zaman.


Tr 5 in demirini nereden tehmin ettin yakın fotoğraf atar mısın
 
20221119_172239.jpg



Özkan Agricultere Spare Parts firmasından temin ettim. Demir tek satılıyor. Üstüne geçen kapaklar ayrı satılıyor. Birde kör tapası lazım. Ben sipariş geçtiğimde sadece demir geldi. Kapak istedik fabrikadan. Kapak vermediler. Mecbur sinyallerden bir takım daha aldım eskilerin kapaklarını taktık. Kör tapa sanayiden buldum. Sipariş verirken kapakları da istemeyi unutmayın. Bazen fabrika vermiyor her parçayı. Belki şuan demirde vermeyebilir. Stoka göre geliyor. TR5 sinyal mesnedi diye geçiyor demir. Aşağıdaki linkten firma ile irtibata geçebilirsiniz.


 
Ekli dosyayı görüntüle 79538


Özkan Agricultere Spare Parts firmasından temin ettim. Demir tek satılıyor. Üstüne geçen kapaklar ayrı satılıyor. Birde kör tapası lazım. Ben sipariş geçtiğimde sadece demir geldi. Kapak istedik fabrikadan. Kapak vermediler. Mecbur sinyallerden bir takım daha aldım eskilerin kapaklarını taktık. Kör tapa sanayiden buldum. Sipariş verirken kapakları da istemeyi unutmayın. Bazen fabrika vermiyor her parçayı. Belki şuan demirde vermeyebilir. Stoka göre geliyor. TR5 sinyal mesnedi diye geçiyor demir. Aşağıdaki linkten firma ile irtibata geçebilirsiniz.


Teşekkürler
 
merhaba, makina ayarlarınız kitapçığa göre mi yapıldı? biz kitapçığa göre ayarlayıp 540E(750) kuyruk mili devrinde 1500 gazda uygulama yapınca gübreyi hedeflenen menzilden çok daha uzağa atıyor atması normal mi bilmiyoruz o yüzden menzil ayarlarının ikisini de kısıp o şekilde uygulama yaptık. şimdi ikinci gübre için hazırlık yapıyoruz ama hala emin değiliz kitapçığa göre mi yapsak yoksa kafamıza göre mi diye yardımcı olabilir misiniz?
 
merhaba, makina ayarlarınız kitapçığa göre mi yapıldı? biz kitapçığa göre ayarlayıp 540E(750) kuyruk mili devrinde 1500 gazda uygulama yapınca gübreyi hedeflenen menzilden çok daha uzağa atıyor atması normal mi bilmiyoruz o yüzden menzil ayarlarının ikisini de kısıp o şekilde uygulama yaptık. şimdi ikinci gübre için hazırlık yapıyoruz ama hala emin değiliz kitapçığa göre mi yapsak yoksa kafamıza göre mi diye yardımcı olabilir misiniz?
Kanatları ben 2-6 konumunda kullanıyorum. Bir sefer ilk aldığımızda Üre de yanlış hatırlamıyorsam 2-7 yaptım. O zaman çok aşırı mesafe attı. Bir daha da 2-6 dışında kullanmadım. 12 metre de bana yetiyor. Makinayı kitaba göre genelde ayarlıyorum. 12 km hızda 12 metre genişlikte ayarlıyorum. Ama bazen tutmayabiliyor. Çünkü gübrenin kalibresi çok fark ediyor. Geçen seneki nitrat mesela iri daneliymiş. Bu seneki ince daneli. Geçen sene ki gibi ayarlayınca çok atıyor. O yüzden her zaman tutmayabiliyor. 15-20 Kg atımda eğer gübre iri daneli ise 30-35 arasında değeri yakalıyor. Eğer ince daneli ise 25-30 arasında bu kg değerlerini yakalıyor. Ben artık gübrenin iriliğine göre kafadan ayar yapabiliyorum. Ata ata uzmanlaşmaya başladık.
 
  • Beğen
Tepkiler: aeren
bir de videolarınızda 2000rpm üstü kullanıyorsunuz yani 540 devir şart değil mi mesafe için. bana 540e de kullanma gerek yok dediler çevreden, zaten katalog verilerine göre ayar yapınca çok mesafe alıyor diye devri normale çekme fikri düşündürüyor beni.
 
gübre atım ayarını ben de az çok çözdüm ancak mesafe olayı hala kafamı kurcalıyor. peki 12 metre mesafe için hangi harfte ayar kolu?
Harfi gübreye göre katalogtan ayarlıyorum. Dozajı da yine katalogtan ayarlıyorum. Ama gübre iri ise. Ufak ise katalogtaki değerden daha aşağıya ayar kolunu çekmek gerekiyor.

bir de videolarınızda 2000rpm üstü kullanıyorsunuz yani 540 devir şart değil mi mesafe için. bana 540e de kullanma gerek yok dediler çevreden, zaten katalog verilerine göre ayar yapınca çok mesafe alıyor diye devri normale çekme fikri düşündürüyor beni.
540 normal kuyruk mili devrinde atıyorum. 2000 devir civarında yakalıyor. Hızda 11-12 km/h arasına denk geliyor. 540E olursa kuyruk mili yine aynı devirde atar. Fakat motor devrini 1500 devir civarında kullanmanız gerek. Daha fazla gaz verirseniz hem makinaya zarar hemde dediğiniz gibi atım mesafesine de etkisi olabilir. Hemde hızınız 1500 devirde 10 km/h civarı oluyor. Ayarı da ona göre yapmanız lazım. Siz 1500 den fazla gaz verirseniz motor daha hızlı gidecektir. Ben 2000 motor devrinde 540 kuyruk milinde 12 km/h ile sabit bir atım yapıyorum. Ayar pek şaşmıyor bu şekilde. Öbür türlü gaza fazla basarsanız anlamadan ayar kaçar. Şartlarda her zaman stabil olmuyor. Bayırı var, çamuru var. Siz fark etmeden yüklendiğinizde makinanın kuyruk mili devri artabilir. Benim kullanım şeklim ilaç ve gübre de bu şekilde. 540E kuyruk milini sadece pnömatik makina ile ekimde kullanıyorum. Onda da el gazını 1500 devir civarına sabitliyorum. Zaten gübre ve ilaçlama da traktör tarla içinde sadece az birşey dolaşıyor. O şekilde de 540E de olması çok afaki bir yakıt tasarrufu sağlamıyor bana göre. O yüzden de o tarz işlerde stabil bir atım için ben 540 deviri kullanıyorum.
 

540E yi zaten 1500 devirde kullanıyoruz ve 12km hızları yakalıyor traktör. dediğiniz gibi hafif devir dalgalanması yaşamıyor değil ama az dediğim gibi. üre attım geçen sefer bu sefer de üre atacağım galiba, üre zaten iri taneli. ben holderle aynı ize getirmek için 15-16 metre arası atsın diye ayar yapmaya çalışıyorum ancak bir önceki hattın teker izine kadar gübre ulaşıyor(teker izinde durulduğumda seyrek de olsa gübre yetişiyor). bunun normal olup olmadığını anlamaya çalışıyorum sadece. amacım sadece yakıt tasarrufu değil o devirde motoru gereksiz çalıştırmak da istemiyorum atılan tarla fazla olduğu için.
 
540E yi zaten 1500 devirde kullanıyoruz ve 12km hızları yakalıyor traktör. dediğiniz gibi hafif devir dalgalanması yaşamıyor değil ama az dediğim gibi. üre attım geçen sefer bu sefer de üre atacağım galiba, üre zaten iri taneli. ben holderle aynı ize getirmek için 15-16 metre arası atsın diye ayar yapmaya çalışıyorum ancak bir önceki hattın teker izine kadar gübre ulaşıyor(teker izinde durulduğumda seyrek de olsa gübre yetişiyor). bunun normal olup olmadığını anlamaya çalışıyorum sadece. amacım sadece yakıt tasarrufu değil o devirde motoru gereksiz çalıştırmak da istemiyorum atılan tarla fazla olduğu için.
Öbür ize kadar gübre gider zaten. 15 m dedi diye tam 15' e atacak diye birşey yok. Öbür izden de atınca yine bindircek. Sınır olmaz iki atım. İlla bir birine biner zaten. Eski makinalarda arkaya çok atma, yana az atma yada tam tersi oluyordu. Ama bunlarda öyle değil. Bir biri üstüne biniyor illa. Ama yine de dengeli oluyor. Zaten kanat ayarlaması ona göre oluyor. Binmeme şansı yok zaten. Ha çok aşırı olur karşı izide geçer o zaman kanat ayarını azaltırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: aeren

Benzer Konular