2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği


ecoboost-slide-torque.jpg


3 piston çekmez 4 piston çeker muhabbetinden sıkıldım ıh-*-s 4 piston yeni teknoloji 6 piston eski teknolojiden çok daha fazla tork üretiyor hemde tork eğrisi çok düzgün güçç*-*
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

omerfarukkoc link=topic=52425.msg539177#msg539177 date=1329382943' Alıntı:
teknolojinin imkanları berkay :)
hem daha ekonomik hem daha cevreci motorlar cıkıyor artık ;)
paylaşım için teşekkürler...
yeni teknoloji yeni motorlar ilerde traktörlerimiz 2.o litre olacak ok-*-s konu pek ilgi çekmedi bakanlarda yorum yapmadı cidd*-*-*
 

Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

bu motorlar jeeplere takılıyor, bi mantıkla v6 6 piston daha iyi çeker koca jeep 4 piston çekmez diye düşünen hata eder :D tıpkı 80.3 çekmez 80.4 çeker td80 çekmez td75 çeker diyenler gibi :D
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

bunun tartışmasını boşuna yapmayın büyük hacimli motorlar daima az yakar bunun bir örneğide nissan navaranın 2.5 190 bg motoru ortalama %14 yakmasıyla 3.0 v6 231bg motorun maksimüm zorlanmada bile %12 yi geçmediği gibi koskoca FORD F350 AMERİCA ÜRETİMİ ARAÇLARIN YAKITLARININ UZUN YOLLARDA %7LERE DÜŞMESİ GİBİ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

şöyle bir hikayede ve örnekte ben yazayım 2003 yılında 1996 model tempra 2.0 i e arabam vardı 1 yıl falan kullandım ve sattım araç 2.0 olmasına rağmen beygir gücünü tam hatırlıyamıyorum ama şu gününün araçlarıyla mukayese edecek olursam şu anda kullandığım ww caddy 1.9 ama tempradan çok üstün megan 1.5 dizel e biniyorum oda tempradan çok iyi eeeeee nerde kaldı büyük motor ve güç bende teknolojinin artık bazı şeyleri aştığını düşünerek motor hacmi büyükse iyi küçükse kötüdür olyına inanmayanlardanım
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

steyr5454 link=topic=52425.msg539350#msg539350 date=1329397828' Alıntı:
şöyle bir hikayede ve örnekte ben yazayım 2003 yılında 1996 model tempra 2.0 i e arabam vardı 1 yıl falan kullandım ve sattım araç 2.0 olmasına rağmen beygir gücünü tam hatırlıyamıyorum ama şu gününün araçlarıyla mukayese edecek olursam şu anda kullandığım ww caddy 1.9 ama tempradan çok üstün megan 1.5 dizel e biniyorum oda tempradan çok iyi eeeeee nerde kaldı büyük motor ve güç bende teknolojinin artık bazı şeyleri aştığını düşünerek motor hacmi büyükse iyi küçükse kötüdür olyına inanmayanlardanım
tempra caddy megan hepsi farklı sınıfların araçları biri ticari biri benzinli diğer dizel... belki 1.5 1.9 araçların tüketimleri hacim küçüldükçe azalır ama kullandığınız araçlar maksimum 1500 kilo ağırlığında caddy nin şimdiki motoru 1.6 ekonomik gözüken çok yakan bir motor heleki bunu bir pickup a taksalar en fazla 50bin km sonra motor ömrünün tamamlar.. uyrra*-*-
http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Caddy-Comfortline-16-TDI-DSG/Detay-291358
alttaki testlerdeki farkı görün
http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Amarok-20-BiTDI-Highline/Detay-292747
http://www.arabam.com/Test/Mercedes-GLK-320-CDI/Detay-558
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

her aracın yakıt konusunda zaten kullanmadan kullanıma çok far vardır sizin verdiğiniz örnekte eski caddy ler daha uzun ömürlü yeniler ise şimdi çıkanlar yaramaz kısa ömürlü falanmı oluyor o zaman ben bişey bilmiyorum bu almanlarda bu aracı yapmakla hata işlediler demek bunu anlıyorum
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

ve o test sonuçlarınada pek inanmayın derim çok çeşitli arabalara bindim aracın yakıtı kesinlikle motoru büyük veya küçük fark etmez sürücünün kullanmasına bağlıdır çok basarsan çok normal bir şekilde kullanırsan yakıtı da üzmez
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

steyr5454 link=topic=52425.msg539360#msg539360 date=1329399104' Alıntı:
her aracın yakıt konusunda zaten kullanmadan kullanıma çok far vardır sizin verdiğiniz örnekte eski caddy ler daha uzun ömürlü yeniler ise şimdi çıkanlar yaramaz kısa ömürlü falanmı oluyor o zaman ben bişey bilmiyorum bu almanlarda bu aracı yapmakla hata işlediler demek bunu anlıyorum
büyük güçlü büyük hacimli motorlar daha sağlıklı olur 80kilo bir insana 50kilo yük taşıtmakla 50kiloluk bir insana 50 kilo yük taşıtmak arasındaki fark gibi biri zorlanarak tam performansını sağlayarak çalışır diğeri ise yorulmadan ok-*-s bu araçlardada aynı şekildedir büyük motor her zaman ülkemizde vergiden dolayı tercih edilmese bile avrupa ülkelerinde bolca tercih ediliyor...ford f350 kullandığımdan biliyorum ki 6.4 dizel teknolojik motor 6.viteste 1200devir civarında 3tonluk bir ağırlığıyla 120 km hızı yakalayabiliyor yakıtınında 7litre civarlarında görebiliyorsun ve yakıtı bir kenara koy gaza yüklendiğin zaman makina sürücüyü koltuğuna yapıştırıyor agresif kullanımlarda bile 12litreyi geçmiyor yakıt tüketimi ;)
 
Ynt: 2.0 l4 motor 3.0 v6 motor tork grafiği

Tucano340&Arion520 link=topic=52425.msg539349#msg539349 date=1329397818' Alıntı:
bunun tartışmasını boşuna yapmayın büyük hacimli motorlar daima az yakar bunun bir örneğide nissan navaranın 2.5 190 bg motoru ortalama %14 yakmasıyla 3.0 v6 231bg motorun maksimüm zorlanmada bile %12 yi geçmediği gibi koskoca FORD F350 AMERİCA ÜRETİMİ ARAÇLARIN YAKITLARININ UZUN YOLLARDA %7LERE DÜŞMESİ GİBİ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
f350 dediğin araba %7 filan yakamaz sen hiç lincoln'e bindin mi izmire 1 milyarla gitti nasıl az yakıyormuş bils-*-

http://binekarac.vw.com.tr/passat-teknik-bilgi.aspx

1.6 tdi ve 2.0 tdi passat karşılaştırmanızı tavsiye ederim.



Yakıt tüketimi, lt/100 km (80/1268/EEC)
Şehir içi 6,3* 8,7 5.2 / 5.4*
Şehir dışı 4,5* 5,5 3.8 / 4.0*
Genel 5,2* 6,7 4.3 / 4.7*

aynı şekilde 1.0 ecoboost ve 1.6 duratec motorları karşılaştırırsak

1.0ecoboost 123 beygir 200 nm tork(1600-5000 dd) 5 litre yakıt tüketimi
1.6 duratec 125 beygir 160 nm tork(4100 dd) 9.3 litre yakıt tüketimi (şehir dışı 6.4)


1.6 duratec 1.6 ecoboost motorları karşılaştırırsak
1.6 ecoboost 180 beygir 240 nm tork(1600-5000 dd) 7.7 litre yakıt tüketimi (şehr dışı 5.0)
1.6 duratec 125 beygir 160 nm tork (4100 dd)9.3 litre yakıt tüketimi (şehir dışı 6.4)


kaynak:
http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Fordun-10-Litre-hacmindeki-3-silindirli-EcoBoost-motoru-detaylandi.htm

http://www.ford.com.tr/hidden/ebrosur?pagevar=B
 

Benzer Konular