Kullandığımız traktörlerden en yadigar olan (1978 model) 1120 ' ye dün rops taktırdık. Biz özellikle güvenlik için (rops devrilme anında ölüm oranını %80 azaltıyormuş) taktırdık ama uzun çalışma saatlerinde yazın güneş de ciddi sıkıntı oluyordu. Ikisine birden çözüm olsun diye kendisi kabin yaktıran bir Hattat ' tan kalan orjinal ropsu uydurma yolunu seçtik.
Bir tek sıkıntı sesi biraz arttırması. Normalde traktörde sürücüye daha az ses geliyordu ama şimdi ropstan yansıyan ses biraz rahatsız ediyor.
1-2 aya bir de boya attırma planımız var ama kısmet.
Rops da traktör de bayağı kirli. Yıkayınca daha iyi olur herhalde.
Rops iki kademe, üst kısım istendiğinde 4 tane cıvatayı söküp motordan ayrılıyor. Bu şekilde eski haline dönüp ağaç altı yada alçak alan çalışmalarında kolaylık sağlar.
Alt kısım da aynı şekilde. 4 adet cıvata ve somunla arka aksa monteli. Çamurluklardan bağımsız şekilde sökülebiliyor. Bu da tamirat esnasında kolaylık sağlıyor.
O kadar araştırmamıza rağmen daha önce yapılmış benzer bir uygulama bulamadığımız için herşeyi kendi kafamıza göre yaptık. Olabildiğince orijinale benzesin istedik ama bu kadar yapabildik.
Bir tek sıkıntı sesi biraz arttırması. Normalde traktörde sürücüye daha az ses geliyordu ama şimdi ropstan yansıyan ses biraz rahatsız ediyor.
1-2 aya bir de boya attırma planımız var ama kısmet.
Rops da traktör de bayağı kirli. Yıkayınca daha iyi olur herhalde.
Rops iki kademe, üst kısım istendiğinde 4 tane cıvatayı söküp motordan ayrılıyor. Bu şekilde eski haline dönüp ağaç altı yada alçak alan çalışmalarında kolaylık sağlar.
Alt kısım da aynı şekilde. 4 adet cıvata ve somunla arka aksa monteli. Çamurluklardan bağımsız şekilde sökülebiliyor. Bu da tamirat esnasında kolaylık sağlıyor.
O kadar araştırmamıza rağmen daha önce yapılmış benzer bir uygulama bulamadığımız için herşeyi kendi kafamıza göre yaptık. Olabildiğince orijinale benzesin istedik ama bu kadar yapabildik.