Türkiye'de Kullanılan Traktörlerin Lastikleri Neden İnce?

02.01.2016
2,334
3,121

Tarım topraklarımızda çalışan olsun ya da park edilmiş herhangi bir traktör olsun, lastikleri çoğunlukla dar oluyor. Oysa genişlik arttıkça;
- toprağa uygulanan baskı azalacak
- çeki gücü artacak
- lastik ömrü daha çok olacak
- maddi olarak daha karlı olacak
- ve engebeli arazide çalışmak daha güvenli olacak.

Yalnız ülkemizde bu maddelerin pek kıymeti olmasa gerek. Zira traktörlerimizin lastik genişligi normların çok uzağında.

Örneğin: 85 ila 115 hp aralığındaki segmentte lastik genişliği arka için 420-520, ön için 340-420 olması gerekirken, karşımıza çıkan rakamlar arka için 380-420, ön için 320-340'tır.

Neden neden neden? Şu tarımı yüzümüze gözümüze bulaştırmaktan öteye gidemiyoruz.
 
traktörümün arka 460, ön 340, agro teker

arka 30 ön 24 jant- üstelik iki dingil arasıda epey geniş

gelde pancarda şunda bunda ara çapası yap, ikinci bir tane ince teker traktörün olmasa bunu her işte ha deyince kullanamazsın

nadas yaparkende kocaman çukur oluyor , tabi pulluğu biraz banaz çukuruna doğru yan gergi kollarından ayarlayıp yakın gitmesini sağlıyorum, çukur anca kapanıyor.

fakat tarla sürümünde rahat iş görüyor orası ayrı, ince tekerle yolda ve tarlada çok hoplayıp zıplaması var bu işin.
 
Daha önce de bu konuyla ilgili birkaç biseyler yazmıştım.
Yıllarca 285 ferguson traktörleri 18.4r30 lastik ölçüsü ile bizlere sattılar.
Aslında 16.9r34 ölçüsü daha ideal olabilirdi.
Bir çok örneği var.
1978 model deutz 6206 serilerine 16.9r30 lastik ölçüsü kullanılmış traktor görünüş olarak geriye eğimli duruyor buda biçim ve çeki kabiliyetini kanatimce olumsuz etkiliyor.
13.6r36 ölçü kullanılsa daha ideal olurdu.
19.9r32 ölçüsü de gayet kullanışlı olabilir.
13.6r36 yerine 14.9r36 da tercih edilebilir.
Jxc serisinin kataloğunu inceleyen case sahibi arkadaşlar dikkat ettiyse birçok tercih bulunuyor.
14.9r28
14.9r30
14.9r32
16.9r28
16.9r30
16.9r32
 
İhtiyaç neyi gerektriyorsa en önemlisi o bence
Çift teker yan yana pek göremeyiz ülkemizde lastik paletlide pek yok
Tarlalar parçalı küçük , traktörün manevra dönüş kolaylığı için önde dar küçük teker tercih ediliyor
Hatta uzak doğu ve rus traktörlerin kullandığı dişli aktarma on defransiyel daha uygun bize bir çok iş için manevra yönünden
Toprak yapısı cok önemli üzeri sert alti yumuşak toprak geniş teker iyi gider , üzeri yumuşak altı sert toprak dar lastik iyi gider
Yada kişinin iş durumu kuru çiftçilik çamur çiftcilik hangisi fazla ise ihtiyacı belirler
 

Benzer Konular