traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...


Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

okkangal link=topic=23771.msg194856#msg194856 date=1247517914' Alıntı:
evet fendt te döküm olduğu için döküm olmalı ... :)
Atilla beyin Fendt lere karşı olan tutkusuna gülümsediniz heralde... Fakat bir gerçek var. Mesela İşmakinaları (Paletli loderler ve Lastikli loderler) bomlarının ön kısımlarının birbirine sabitleştirilmesinde Çelik döküm kullanılıyor. Fevkalade orada güçlü bir çelik profilde kullanılabaillirdi. Ayrıca kaldırıcı ve kovayı toplayıp boşaltma pistonlarının gömlekleride Çelik dökümdür. Boru kullanılamazmıydı? Niçin dökümü saatlerce tornada işleyip de gömlek yaptılar. Burda profil kullanıldığı zaman işin içine kaynak gireceğinden döküm tercih ediliyo olsa gerek. Şahsi kanaatim.
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

nailyetek link=topic=23771.msg194862#msg194862 date=1247518699' Alıntı:
Atilla beyin Fendt lere karşı olan tutkusuna gülümsediniz heralde... Fakat bir gerçek var. Mesela İşmakinaları (Paletli loderler ve Lastikli loderler) bomlarının ön kısımlarının birbirine sabitleştirilmesinde Çelik döküm kullanılıyor. Fevkalade orada güçlü bir çelik profilde kullanılabaillirdi. Ayrıca kaldırıcı ve kovayı toplayıp boşaltma pistonlarının gömlekleride Çelik dökümdür. Boru kullanılamazmıydı? Niçin dökümü saatlerce tornada işleyip de gömlek yaptılar. Burda profil kullanıldığı zaman işin içine kaynak gireceğinden döküm tercih ediliyo olsa gerek. Şahsi kanaatim.
öncelikle teşekkür ederim ...sonuca çok yaklaştınız ...sizi site huzurunda tebrik ederim...ben markaya değil teknolojiye saygı duyarım ...iş makinaların da CAT i inkar edemem...
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

claasın traktörünü pek beyenmeyebilirim ...ama biçerde tek geçerim ...CAT te bile biçer üretiyorlar...bunu inkar edersem ...nankörüm...
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

dökümde olan esneme ve genleşme oranı daha düşük olsa gerek....hem dökümler ısıl işlem gördüğü için daha sağlam....çelik şasede ise ön süspansiyonun yaptığı baskı ve basınça karşı daha dayanıksızdır diye düşünüyorum....bir örnek silah fabrikalarında silah manlusu iki sekilde yapılır 1.si kalın bir döküm demiri tam bilemicem 12 eşit yerden döwerek uzatırlar we bu silahlar daha sağlam we dayanıklıdır..2,si ise çelik profilin ortasını delerek yaparlar ki bunlar tercih edilmez we bilen kişiler de alamz....dökümün daha sağlam olduğu kanısındayım...
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

CLAAS ın traktör işine girmesine bende karşıyım. 5 yıl önce ilk CLAAS ı gördüğümde gerçek biçerdöver bu olsa gerek diye düşündüm. Bende bir tutku haline geldi ve 5 yıldır da. a 1 tl fazla ödüyorum diğer köylerden ve bana belkide 10 tl olarak geri dönüyor. Sadece geçen yıl aynı biçerci Dominatör 88 c ile geldi sezon yarısında aldığı için bakım yapamamıştı, biraz buğday başaklı çıktı. Saman sıkıntısı olan yerler için Claas derim başkası yalan.. Motorun önde olması boş iken, Anbarın ortada olması dluyken bizimgibi eğimli arazilerde mükemmel ötesi güvenlik ve performans sağlıyo. Özellikle aşırrı sıcak iklimli yerlerde harman kabiliyeti mükemmel, Sapı saman ve toz yapmadan en az zaiyatla çıkarıyo..
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

bende yalan yok ... kardeşim case quadtrac , 4 bağımsız paletli traktörüde takdir ve destekliyorum...
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

sonuçta döküm çelik dediğiniz demirde jd nin profil şaseside birer kalıp döküm değil mi bunlar topraktan çıkmıyor heralde ama fenottaki döküm dediğiniz eğer çok sağlam olsaydı bence ağır iş makinalarındada kullanılırdı ki hepsinde u şase kullanılıyor kamyon tır vs.
süspansiyon olarak döküm profile göre daha sağlamdır esneme yapmaz ama krılma noktası wardır profil esner ama krılmaz diye düşünüyorum
jd nin sistemi titreşimi azaltmak için tokoz üstü motor olabilir ama sonuçta tekerler difrensiyal şanzuman bir bütün motoru tek ayırmanın alemi yok nail abinin dediği gibi koparmalar yağ kaçırmalar zorlamalar fazla olur
ya kamyonlar gibi olucak difrensiyel şanzuman motor tamamen takoz usulu yada FENDT gibi olacak
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

nailyetek link=topic=23771.msg194881#msg194881 date=1247519830' Alıntı:
CLAAS ın traktör işine girmesine bende karşıyım. 5 yıl önce ilk CLAAS ı gördüğümde gerçek biçerdöver bu olsa gerek diye düşündüm. Bende bir tutku haline geldi ve 5 yıldır da. a 1 tl fazla ödüyorum diğer köylerden ve bana belkide 10 tl olarak geri dönüyor. Sadece geçen yıl aynı biçerci Dominatör 88 c ile geldi sezon yarısında aldığı için bakım yapamamıştı, biraz buğday başaklı çıktı. Saman sıkıntısı olan yerler için Claas derim başkası yalan.. Motorun önde olması boş iken, Anbarın ortada olması dluyken bizimgibi eğimli arazilerde mükemmel ötesi güvenlik ve performans sağlıyo. Özellikle aşırrı sıcak iklimli yerlerde harman kabiliyeti mükemmel, Sapı saman ve toz yapmadan en az zaiyatla çıkarıyo..
yanlız doluyken ambarın ortada olması iyi değil claasın çıkamadığı yokuşlardan nh rahatla çıkıyor doluyken tabi her çıkışın bir inişi olduğuda aklımda
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

naıl_59 link=topic=23771.msg194889#msg194889 date=1247520242' Alıntı:
sonuçta döküm çelik dediğiniz demirde jd nin profil şaseside birer kalıp döküm değil mi bunlar topraktan çıkmıyor heralde ama fenottaki döküm dediğiniz eğer çok sağlam olsaydı bence ağır iş makinalarındada kullanılırdı ki hepsinde u şase kullanılıyor kamyon tır vs.
süspansiyon olarak döküm profile göre daha sağlamdır esneme yapmaz ama krılma noktası wardır profil esner ama krılmaz diye düşünüyorum
jd nin sistemi titreşimi azaltmak için tokoz üstü motor olabilir ama sonuçta tekerler difrensiyal şanzuman bir bütün motoru tek ayırmanın alemi yok nail abinin dediği gibi koparmalar yağ kaçırmalar zorlamalar fazla olur
ya kamyonlar gibi olucak difrensiyel şanzuman motor tamamen takoz usulu yada FENDT gibi olacak
bunlar güzel düşünceler ..tebrik ederim ...gerçek süspansiyon şartlarını gerçekleştirmek....rezonans olmadan...
 

Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

2000 model jd de yaşanan tokozların aşınma sorunu her marşa basmada ve bayılma olduğunda olan titreşim tokozları bitirir ama dökümde böyle bir sorun olamaz buda ilave masraf
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

Burda dökümün maliyet açısında cazip olması ve işgücü açısındanda avantajlı olması 1. tercih sebebidir. Çelik profilde her şaseyi imal ederken aynı döngü içerisinde aynı titizlik ve teknolojik makinalarla şase imalatı hem zor hemde zaman isteyen bir olaydır. Artı birde hatalı imalatları tekrar kullanma şansın yoktur. Dökümde ise tezgahı bir defa kurarsın ve kalıba bir defa emek verirsin. Hatalı mamulleri ise başka yerlerde tekrar eriterek kullanabilirsin. Birde teknik bir konu daha var. Tam hatırlayamıyorum ama yiene de döküm ün titreşimleri sömüleme(emmesi) oranı çelik profile oranla daha fazla dır diye biliyorum. Buda döküm şasinin daha sağlam ve çatlamalara dirençli olacağı kanaatindeyim.
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

' yine de dökümün titreşimleri sönümleme ( emmesi ) oranı çelik profile oranla daha fazladır diye biliyorum ' doğru biliyorsun ...tebrikler....
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

nail bey varken siteye teknik konu açmamak gerekiyor ...4 - 5 seansta doğru cevabı veriyor ....hiç uzatmaya bile götürmüyor ...kırkpınar da bile baş pehlivan , uzatmada belli oldu....
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

:)Rica ederim Atilla abi. Nedemek ben sadece tecrübelerimden ve gördüklerimden yorumlar yazıyorum. Yoksa bu konularda bi iddiam yok. Yorumlarıma değer verdiğiniz için size ve diğer arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

nailyetek link=topic=23771.msg194953#msg194953 date=1247524598' Alıntı:
:)Rica ederim Atilla abi. Nedemek ben sadece tecrübelerimden ve gördüklerimden yorumlar yazıyorum. Yoksa bu konularda bi iddiam yok. Yorumlarıma değer verdiğiniz için size ve diğer arkadaşlara teşekkür ederim.
çok başarılı buldum sizi...ben teşekkür ederim...
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

bence de dokum olmalı profıl de kaynak işin içine gırıyor faklı sonuçlar çıkabılır ama dokum esnemez fakat kırılma noktası vardır suspansıyon işine gelınce bence traktorde pek ışe yaramaz düşünün çamurda kalmış bır taktor mecburen dıfransıyel kılıdıne basıyorsunuz on yerden kesılıyor ne işe yaradı suspansıyor artı malıyetı unutmamak lazım
 
Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...

Profil yada döküm olması daya az maliyetli ve dayanıklı olmalıdır çelik malzemelerim mukavemeti çoktur fakat kırılma noktasında Bi o kadar dayanılsızdır. Mukavemette has kural mukavemet arttıkça malzemenin gevrekliği artar. Sunek malzemeler darbelere karsı hep daha iyidir
 

Konunun sebebi ne, tam anladığımı söyleyemeyeceğim
Ama benim sorun olabileceğini düşündüğüm bir durumum var ve bunu sizlerle paylaşıp istişare yapmak istiyorum

Ben tandem tarzı büyük bir römork yaptırıyorum
Ve bu römorkun oku üst çeki'ye çok fazla yük basacak bu durumda üst çekinin traktöre sabitleyen çıvatalardan kopartabileceğini düşünüyorum

Ve böyle olası bir durumla tarlada veya asfaltta karşılaşmamam için traktörün altına şase yapmayı düşünüyorum

Bu şaseden beklentim nedir

Traktörün önünden arkasında ki asansör çekiye kadar belli yerlere bu şaseyi monte ederek asansör çekinin traktörden kopmasını engellemek ve aynı zamanda traktörün başka bir traktör veya iş makinası ile önünden bağlanarak çekilmek suretiyle düşük bir ihtimal de olsa traktörün ikiye ayrılmasını engellemek olacaktır

Vereceğiniz değerli yanıtları bekliyor olacağım
 
Konunun sebebi ne, tam anladığımı söyleyemeyeceğim
Ama benim sorun olabileceğini düşündüğüm bir durumum var ve bunu sizlerle paylaşıp istişare yapmak istiyorum

Ben tandem tarzı büyük bir römork yaptırıyorum
Ve bu römorkun oku üst çeki'ye çok fazla yük basacak bu durumda üst çekinin traktöre sabitleyen çıvatalardan kopartabileceğini düşünüyorum

Ve böyle olası bir durumla tarlada veya asfaltta karşılaşmamam için traktörün altına şase yapmayı düşünüyorum

Bu şaseden beklentim nedir

Traktörün önünden arkasında ki asansör çekiye kadar belli yerlere bu şaseyi monte ederek asansör çekinin traktörden kopmasını engellemek ve aynı zamanda traktörün başka bir traktör veya iş makinası ile önünden bağlanarak çekilmek suretiyle düşük bir ihtimal de olsa traktörün ikiye ayrılmasını engellemek olacaktır

Vereceğiniz değerli yanıtları bekliyor olacağım
Römork kaç tonluk olacak dingil sayisi traktorunuz kaç beygirdir
 

Benzer Konular