nh tt55 mi kubota mk5000 mi?


arkadaslar su an 83 model 240lık kullanıyoruz. fakat babamın yaşı ilerledi ona bi tane ikinci el kabinli çift çeker alalım diyoruz.

seneden seneye değismekle beraber 20-30 dönüm çeltik, bir o kadar da bugday arpa cavdar ekiyoruz. ilk olarak turbo intercooler özellikli nh tt55 düşünmüştük, fakat sonradan kubota mk5000 de (beygir gücü ilkine göre 5 hp az olsa da) seçeneklere dahil oldu. bütçemiz 65-70 bin.
ikisi arasında kaldık, siz ne önerirsiniz?
 
arkadaslar su an 83 model 240lık kullanıyoruz. fakat babamın yaşı ilerledi ona bi tane ikinci el kabinli çift çeker alalım diyoruz.

seneden seneye değismekle beraber 20-30 dönüm çeltik, bir o kadar da bugday arpa cavdar ekiyoruz. ilk olarak turbo intercooler özellikli nh tt55 düşünmüştük, fakat sonradan kubota mk5000 de (beygir gücü ilkine göre 5 hp az olsa da) seçeneklere dahil oldu. bütçemiz 65-70 bin.
ikisi arasında kaldık, siz ne önerirsiniz?
4 çekerli traktörün gücü olmali;65hp gibi.Zaten 240 mg gücü 50 civarı sanirim.
Türkiyede üretilen 65 hp bir traktör uygun olur.
Ama illa 55hp olsun derseniz newhollantin 50-55 hp lik 4 çekerleri hesaplı olarak piyasada bulabilirsiniz.
 
4 çekerli traktörün gücü olmali;65hp gibi.Zaten 240 mg gücü 50 civarı sanirim.
Türkiyede üretilen 65 hp bir traktör uygun olur.
Ama illa 55hp olsun derseniz newhollantin 50-55 hp lik 4 çekerleri hesaplı olarak piyasada bulabilirsiniz.

babama kalsa değistirmeye gerek yok, o halinden memnun.
65 hp hem yakıt olarak hem de fiyat olarak fazla geleceği icin düşünmedik.
şimdi sunu merak ediyorum tt50 ile tt55 arasında çok ciddi güç farkı olur mu? yani motor ayarlarıyla oynanmamış haliyle? daha önce forumda tt 50-55 ve 65 motorlarının aynı olduğu yazılmıştı onun için soruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10
babama kalsa değistirmeye gerek yok, o halinden memnun.
65 hp hem yakıt olarak hem de fiyat olarak fazla geleceği icin düşünmedik.
şimdi sunu merak ediyorum tt50 ile tt55 arasında çok ciddi güç farkı olur mu? yani motor ayarlarıyla oynanmamış haliyle? daha önce forumda tt 50-55 ve 65 motorlarının aynı olduğu yazılmıştı onun için soruyorum.
Yakıt konusunda biraz artmasına rağmen, arazi fazla büyük değil.Yani yakıt çok gelmez.Konfor ve işi çabuk bitirme lux u olur.
4 çekerde münasip güç 65 ile, başlıyor da onun için.
50,55 hp 4 çekerler bu yüzden hesaplı oluyor.Ama ikinci eli ucuz ve zor satılır.
50-55hp guc ve tork farkı olur.Madem 55 hp tercih edin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: merdumgiriz
Hocam.. tt55 çok tutulan bir model. burda 3/13 pullugu ve 11 li kaz ayağını kuru tarimda ve meyilli arazide çok güzel çekiyor. ama dediğiniz gibi piyasada uygun bulunan bir model değil. 2012 ve üzeri interkollüleri 75 bin den başlıyor 120 bine kadar gidiyor maalesef
 
  • Beğen
Tepkiler: merdumgiriz
Yakıt konusunda biraz artmasına rağmen, arazi fazla büyük değil.Yani yakıt çok gelmez.Konfor ve işi çabuk bitirme lux u olur.
4 çekerde münasip güç 65 ile, başlıyor da onun için.
50,55 hp 4 çekerler bu yüzden hesaplı oluyor.Ama ikinci eli ucuz ve zor satılır.
50-55hp guc ve tork farkı olur.Madem 55 hp tercih edin.

hocam zaten babam yakıttan dolayı pek sıcak bakmıyor. 65 hp ile girersek adam bir ay sonra satar o traktorü. alıştıra alıştıra gidelim istiyorum. 240lıkla tt55ler arasında sanırım %30 civarı yakıt farkı varmış. hani ileride isterse 65 hp'ye o zaman geçiş yaparız.

yıllardır yağmur çamur soguk sıcak demeden çalışıyor adam. istiyorum ki artık kabinli bir traktörde bunlara maruz kalmasın, ne bileyim mesela keşen yapınca paletleri sökme derdi olmasın. yani güçten ziyade öncelik bunlar. nh'nin ikinci el piyasası daha bir oturmuş sanki, kubota biraz daha yeni gibi. fakat kubotayı nh'den daha sağlam diyorlar, bundan dolayı bir kararsızlık yaşıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10
Çifçeker tt 55 mf 240'ın rahat 1.5 katından fazla yakar yolda

%50 daha fazla demek istiyorsunuz sanırım dogru mu anladım? hocam biz zaten traktörü nakliye aracı olarak, yani yük için kullanmayacağız. daha çok sürüm işi için. sürümde o kadar fark olmaz diyorlar. yol konusunda tabi arada fark olacak bunun da farkındayız.
 
Bu iki model arasından tt 55 ama başka markalara ve modellere de bakabilirsiniz sadece bu iki traktörle ufkunuzu daraltmayın. Birde çiftçeker traktörler ağır olduğu için 60 bg civarının altında kendilerini zor taşıyarak randıman alamamanıza sebebiyet verebilir.

evet 60 hp'yi bircok kişi söyledi. bizim burada tt55 kullanan ve arazi durumu bizimkiyle yaklaşık aynı olan biri traktörden memnun olduğunu tt65'in daha güçlü olduğunu fakat daha fazla yaktığını söyledi.

diğer markalara gelince, ben piyasayı pek bilmiyorum açıkçası. başak erkunt gibi yerli modeller hakkında çok iyi seyler duymadım. john deere ve case'in ise çok yaktığını söylüyorlar. yakıt bizim için önemli bir kriter.

sizin önereceğiniz marka ve model var mı peki?
 
Arkadaşlar üzerinden çok zaman geçti, bizim peder yakıta fena takılmış vaziyette ikna edemiyorum. Benim çift çeker konusunda tt55'e aklım yattı. Fakat köyden birisi 70 hp case almıştı. Adamların iki tane daha traktörleri var. Çok yakıyor diye case'i kullanmıyorlarmış. Bizim peder bunu tekrar edip duruyor.

Şimdi merak ettiğim şey şu: bu tt55 çift çeker mf 265-275 gibi traktörlerden yakıt yönünden hangisine yakındır? Ya da bunlardan çok daha fazla mı yakar?

Mf 265/275lik sormamın sebebi bizim buralarda yaygın olmasından. Onların üzerinden izah etmek için yani. Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 

Peki massey marka tek çeker hangi traktörlere yakındır yakıtı? Bunu hem tt65 hem de tt55 için soruyorum. Cevaplarsanız sevinirim.
Mf 240 (49 hp, 174 n.m. ) ile Steyr 768 (70 hp , 215 n.m.) boş gidişlerde yol yakıtları birbirine yakındır, birbirine yakın motor torkları var.
Steyr 768 , 1600 max tork , 2500 max güç veriyor , 1800 rpm, 1. yük dengeleme devri , 2500 devir 2. yük dengeleme devridir.
Yük altında 2500 rpm devire kapatılabilir, motor max güç noktasını geçmediğinden yakıtı fazla olmaz.10 tona kadar yükte çalışabilir.
MF 240 , 1400 max tork , 2000 max güç , 2200 max motor çalışma devridir. 1400 rpm , 1. yük dengeleme , 1800 rpm 2. yük dengeleme devridir.
Yük altında 2200 devir üzeri kullanımda yakıt %30 artıyor.5 tona kadar yükte verimli çalışabilir.
MF 265 , ( 65 hp , 272 n.m.) 275 (72 hp , 280 n.m. ? ) , 7 tona kadar rampada yüke girebiliyor.
NH TT4 . 65 , ( 65 hp, 260 n.m. ) 1500 max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 8 tona kadar rampada yüke girebilir.
Traktörlerin motorların sert veya esnek çalışma özelliklerinden dolayı yere güç aktarım değerleri farklıdır.Tutunmaları farklıdır.
TT65 in yakıtı 260 Gold modele yakın olabilir, benzer güç ve torkta olanların yakıtları birbirine yakın olur.
Çeki demiri gücü yüksek olan modelin motor aşırı yüklemeye kalma durumu olabilir.
Şoför yakıtı %26 değiştirebilir.
Yüklü iken MF ile 1800 rpm devirde yükü taşırken Styer 768 ile 2400 rpm devirde yükü taşırız, TT 65 ile 2200 rpm devirle yükü taşırız.
Motoru 2500 devire yolda kapatırsak MF yakıtı içer , ves selam.
Same Explorer 70 ide unutmayalım , nakliyede 240 ile benzer yakıt tüketimi olur.
Motor karakteristiklerinden dolayı yakıt tüketimleri farklı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: merdumgiriz

Benzer Konular