DEUTZ 5105G-5115G VS TD5.100-TD5.110

bizde 4080E var genel olarak memnunuz,ikinci el alındı bir sıkıntısını görmedik,
40 viteste ne gerek varmı diyenler olabilir ancak tarlada işine göre çok faydasını görüyorsunuz,5 vitestir ve nakliye işlerinde 5. vites candır :)çekemem gidemem götüremem demez.marka fanatikliği gibi olmasın birazda şans işi.montajdan kaynaklı sorun olur firma arkasında durduğu müddetçe sorun çıksada bilirsinizki firma çözecek.new hollandın servis imkanı daha iyi olabilir,servisin biriyle anlaşamazsınız diğerine gidersiniz alternatifi daha fazladır belki ancak deutzda kendini kanıtladı diye düşünüyorum. 5 serisi @necdetdemiral gecen yıl yeni almıştı.bilgi aktarabilir,bugün imkanım olsa sıfır traktör alabilecek durumda olsam fendt-jd-class-deutz-MC cormick olarak sıralardım,bu traktörler şahsi fikrime göre kalitesini gösteriyor.bakımını düzenli yaparsan belki servis ücreti 1 tık yüksek gelir ancak kolay kolay arıza açacak markalar değil.

kimse yoğurdum ekşi demez.arızası olsada kronik sıkıntısı olsada genel olarak traktör kullanıcıları(marka farketmez)ben şu özelliğini beğenmiyorum,şu işi yaparken traktör çekmiyor demiyor nedense.ancak arıza olduğunda buralara yazıyoruz çözüm için.
çekicide köyden giden traktör olunca sahibine sorsan bakıma gidiyor der şu arızası var demez utanılacak bişeymiş gibi:rolleyes:kendi kullandığı marka haricinde traktör alsan ne ettin kardeşim başka marka bulamadınmı alacak der ama kendi traktöründen de memnun değildir.

hangi markayı alacak olursanız olun özelliklerini farklı firmaların muadillerinin aynı özellikteki traktörlerinin fiyatlarını karşılaştırın.servis ağının yanında servis kalitesini araştırın.sıfır alacaksanız aldığınız traktör sıfır bile olsa montajdan kaynaklı sorunların çıkabileceğini aklınızın köşesinde bulundurun.biz çiftçiler parayı tırnaklarımızla beden gücümüzle,gecemizi gündüzümüze katarak kazanıyoruz.iki traktörün arasında neredeyse ufak yollu bir binek araç parası varsa,özellikleri aşağı yukarı aynıysa ve bu traktöre en kısa zamanda evinize getirebiliyorsanız fazladan bir otomobil parası vermeye gerek var mı?

biz deutzu aldıktan sonra çokk alay edildik.parasal anlamda favori markalarla arasında %25 ten fazla fiyat farkı vardı.şimdi traktör alanlar bizim traktörü deneyimleyince ön yargılarını biraz kırdılar.
2. traktörü alırken bütçe yeterli gelmedi 35 yasında traktöre 75 bin vermek istemedik aynı paraya 2008 model mccormik aldık.mc denk gelmeseydi solis alacaktık.marka tercih sıralamasında fiyat/performansın alt sıralarında olursa daha fazla paranız cebinizde kalır.

çok uzun yazdığımın farkındayım ancak günlük 50 bin kelimelik konuşma limitimin büyük çoğunluğunu burada harcıyorum kusura bakmayın:ROFLMAO:
hangi markayı tercih ederseniz edin şimdiden hayırlı olsun:love:
 
bu iki model arasında kaldım fiyatları denk sayılır td çok daha geri teknolojiye sahip olsa da piyasada geçiyor deutz u bilmiyorum kronik sorunları varmıdır yokmudur bilmiyorum pişman olurmuyum merak ediyorum 1 m seviyesinde fiyatlar
bölgenizdeki servis ağı yaptığınız iş işlediğiniz arazi bunları göz önünde bulundurarak almak gerekiyor. ama iki traktörü yanyana koyarsanız ben deutz derim..
2021 de aldık 1 sene oldu aldığımız hafta stulle arıza verdi. montajda sıkıntı vardı galiba. fabrika ile iletişime geçtik yenisi ile değiştiler şuan hiçbir sıkıntısı yok çok şükür. 40+40 vites seçeneği var ama emin ol hiç gerek kalmıyor :) arazi vitesi 3 buçukla pulluk çekiyorum geri kalanı yol vitesi ile. aklına takılan birşey varsa sorabilirsin. bendeki 5110G Powersuttle
 
Traktörün rampa tırmanma performansı , vitesi çok olan modellerin zayıf kaldığı görüşü hakimdir.
Traktörün 30 km/h veya 40 km/h hızla rampa tırmanabilmesi için ciddi bir güç farkı olması gerekiyor, haliyle bu da yakıtla olur.
5. vites genelde ekipman taşımak için konulmuş, yük çekmek için (mesela pancar taşımak) Deuthz modellerinin çokta tercih edildiğini görmüyoruz.
5G serinin üzerindeki motor utulity (yardımcı) traktör özellikleri gösteriyor.
60 binaya alınabilecek ikinci el seçeneklerini de düşünmek iyi olur.
 
Hocam deutz 4080E için bu konuda yorumunuz ne olur??
Traktör genel olarak iyi ama bizim çevrede fazla bulunmuyor.
Mısır arazisi işleyen komşumuz , Same Explorer 75 T yi satıp 85 T aldı.
Traktör, 4 12 " pullukla yeter sürüm hızı yakalayamıyordu.
7 li çizeli mısır yerinde 75 lik modeller yeter performansta taşımıyor.
20 li Matris Armoni' yi sallanmadan çekmesi gerekiyor.
Kendi toprak şartlarınıza göre size yetiyorsa en iyisidir.
Mf 3075 Phantom veya Same Explorer 80T ile kıyasladığımızda kasa ağırlığı hafif kalıyor.
 
Traktörün rampa tırmanma performansı , vitesi çok olan modellerin zayıf kaldığı görüşü hakimdir.
Traktörün 30 km/h veya 40 km/h hızla rampa tırmanabilmesi için ciddi bir güç farkı olması gerekiyor, haliyle bu da yakıtla olur.
5. vites genelde ekipman taşımak için konulmuş, yük çekmek için (mesela pancar taşımak) Deuthz modellerinin çokta tercih edildiğini görmüyoruz.
5G serinin üzerindeki motor utulity (yardımcı) traktör özellikleri gösteriyor.
60 binaya alınabilecek ikinci el seçeneklerini de düşünmek iyi olur.
hocam john deere 6430 hakkında ne dersin?
 
Hocam, John Deere 6430 hakkında ne dersin?
JD 6430 Premium modeller , malzeme kalitesi olarak gayet iyiler.
JD 6115 M-R modellere , +50 hp, +200 n.m. moment artışı verilebiliyor.
EGR ve DPF iptali gerekiyor, traktörün çekiş performansı gayet üst düzey , %90 motor yüküyle ideal yakıt tüketimi verebilir.
Motorların tork yedekleri %35 dolaylarında olması traktörün yeter toparlanma yapabilmesini sağlıyor.
Motorların zamanlama kayıpları 400 rpm (1900 rpm max güç - 1500 rpm sabit tork aralığı devir sonu) ,
400 rpm aralıkta motor sıkıştıkça vites düşer veya devir arttıkça vites yükselir.
Motor ve şanzıman uyumludur.
JD bazı modellerinde motor anma gücünü 2100 rpm tercih etmiş ve şanzımanı 4 vites olarak kullanmış.
Motor anma gücünü 1900 rpm tercih ettiği modellerde 6 vites daha uyumlu duruyor.
Motorların zamanlama kayıplarına göre şanzıman tercihi önemli olur.
Nh bu s8000 crd motorla electro command şanzimani ayni traktorde kullansa ne olur ki yani
NH S8000 motor orta zamanlama kayıpları olan motor yapısındadır.
1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 2300 rpm max güç tepesi , 800 rpm zamanlama kaybı mevcuttur.
NH T5 115 EC model , 1600-1750-1900 rpm devir aralığını aktif kullanabiliyor ve powershift vitesler bu aralıkta sağlıklı çalışır.
S8000 motorun zamanlama kayıpları 800 rpm , 400 rpm de değişen powershift vitesler için biraz uzun olur.
NH TSA serideki , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 1950 rpm tork , güç eğrisi kesişim devri .
Sabit güç aralığı bölgesi devirlerini aradığımızda ;
Fiat 66 S modeldeki gibi 1500 rpm den 2000 rpm devire çıktığımızda vites yükseltiriz.
TSA seride 1600 rpm den 1950 rpm devire çıktığımızda power shift vites yükseltiriz.
T5 seride 1800-2300 rpm sabit güç aralığı var , 1900 rpm sabit güç aralığı devri içindedir.
S8000 CRD motorda 1900-1950-2000 rpm devir araması yaptığımızda, motor anma gücü 2300 rpm olduğu için motorun tam gücünü göremeyiz, sürüş hissiyatı, motor gücü yönetimi daha fazla devirle yönetilen şekle bürünür.
Lazer çekiminde fazla buçuk vitesle oynatmaz, güç kesintisi az olur.
Mitsubishi motorda 2600 rpm de max güç tepesi vardı.
Ford sürücüsü 2100-2200 rpm devirde motor anma gücünü göremediğinden motordan soğunur.
Motor, şanzıman uyumu için sabit tork aralığı ve sabit güç aralığı arasındaki devir boyları da sürüşü etkiler.
Devir aralıkları konum değişikliklerinden sürücüler etkilenir.
Motorun ideal çalışma bölgesi yapısal olarak değiştirilmiş oluyor.
Araba motorlarında , otoyol hızlarında en ideal yakıt tüketimi yapmak için 2 lt lik motorun ideal olduğu bulunmuş.
Traktör motorlarında 40 km/h hızla yük taşımak için ideal motor hacmi ne olabilir?
 
şimdi anlayamadığım aynı tarlada aynı çizeller td5 euro 4 mi yoksa deutz 5105 euro 4 farm motion comman rail motor mu?
İkisi kıyaslanamayacak makinalar.herkes deutz diyor.traktör kıyaslarken illa tarlada hangisi hızlı gider muhabbeti çok yanlış.traktörlarin nadas edip hazırlayacağı süre yılda max 1 ay. Bakılacak esas konu uzun vadede sana kazandırdığı, sağlamlığı, yakıtı vs
 
JD 6430 Premium modeller , malzeme kalitesi olarak gayet iyiler.
JD 6115 M-R modellere , +50 hp, +200 n.m. moment artışı verilebiliyor.
EGR ve DPF iptali gerekiyor, traktörün çekiş performansı gayet üst düzey , %90 motor yüküyle ideal yakıt tüketimi verebilir.
Motorların tork yedekleri %35 dolaylarında olması traktörün yeter toparlanma yapabilmesini sağlıyor.
Motorların zamanlama kayıpları 400 rpm (1900 rpm max güç - 1500 rpm sabit tork aralığı devir sonu) ,
400 rpm aralıkta motor sıkıştıkça vites düşer veya devir arttıkça vites yükselir.
Motor ve şanzıman uyumludur.
JD bazı modellerinde motor anma gücünü 2100 rpm tercih etmiş ve şanzımanı 4 vites olarak kullanmış.
Motor anma gücünü 1900 rpm tercih ettiği modellerde 6 vites daha uyumlu duruyor.
Motorların zamanlama kayıplarına göre şanzıman tercihi önemli olur.

NH S8000 motor orta zamanlama kayıpları olan motor yapısındadır.
1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 2300 rpm max güç tepesi , 800 rpm zamanlama kaybı mevcuttur.
NH T5 115 EC model , 1600-1750-1900 rpm devir aralığını aktif kullanabiliyor ve powershift vitesler bu aralıkta sağlıklı çalışır.
S8000 motorun zamanlama kayıpları 800 rpm , 400 rpm de değişen powershift vitesler için biraz uzun olur.
NH TSA serideki , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 1950 rpm tork , güç eğrisi kesişim devri .
Sabit güç aralığı bölgesi devirlerini aradığımızda ;
Fiat 66 S modeldeki gibi 1500 rpm den 2000 rpm devire çıktığımızda vites yükseltiriz.
TSA seride 1600 rpm den 1950 rpm devire çıktığımızda power shift vites yükseltiriz.
T5 seride 1800-2300 rpm sabit güç aralığı var , 1900 rpm sabit güç aralığı devri içindedir.
S8000 CRD motorda 1900-1950-2000 rpm devir araması yaptığımızda, motor anma gücü 2300 rpm olduğu için motorun tam gücünü göremeyiz, sürüş hissiyatı, motor gücü yönetimi daha fazla devirle yönetilen şekle bürünür.
Lazer çekiminde fazla buçuk vitesle oynatmaz, güç kesintisi az olur.
Mitsubishi motorda 2600 rpm de max güç tepesi vardı.
Ford sürücüsü 2100-2200 rpm devirde motor anma gücünü göremediğinden motordan soğunur.
Motor, şanzıman uyumu için sabit tork aralığı ve sabit güç aralığı arasındaki devir boyları da sürüşü etkiler.
Devir aralıkları konum değişikliklerinden sürücüler etkilenir.
Motorun ideal çalışma bölgesi yapısal olarak değiştirilmiş oluyor.
Araba motorlarında , otoyol hızlarında en ideal yakıt tüketimi yapmak için 2 lt lik motorun ideal olduğu bulunmuş.
Traktör motorlarında 40 km/h hızla yük taşımak için ideal motor hacmi ne olabilir?

Hocam bilgiler için teşekkürler
6115 M-R modelleri nasıl 50 hp artış alıyor anlamadım. 165 hp olabiliyor mu yani? düz 6430 120 hp, premium ve düz olanı arasında premium olan daha elektronik makina sanırım. güç farkı da var.
 
Hocam bilgiler için teşekkürler
6115 M-R modelleri nasıl 50 hp artış alıyor anlamadım. 165 hp olabiliyor mu yani? düz 6430 120 hp, premium ve düz olanı arasında premium olan daha elektronik makina sanırım. güç farkı da var.
EGR ve DPF iptali yapıldıktan sonra Stage 2 yazılım yapılarak sağlanan değerlerdir, foruma ilgili video yüklemiştik.
JD6430 Premium tam bir tarla canavarı olur.
Ön hidrolikli modelin önüne 1 ton ön ağırlık takılıp 4 soklu 25" uzun şase pullukla NH T 6020 Elite model gibi kullanılması gerekiyor.
5 soklu 14" klasik pullukla iş yapacak traktör gibi durmuyor, biraz daha profesyonel tarla sürümü yapan kişiler için iyi olabilir.
Buna ne gerek var , kasa ağırlığı 7 ton olan traktörle de çalışabiliriz diyen çıkabilir ama TD90 a takılan 4 18" pulluğu bu traktör daha sarsıntısız taşıyacaktır.
Mısır ve pancar yeri tarlasının sürüm hakkını verecek modellerin başında kasası biraz ufak tipte olan traktör olabilir.
Kara ve ağır toprak yapısı için modeli uygun görüyoruz.
 
bu iki model arasında kaldım fiyatları denk sayılır td çok daha geri teknolojiye sahip olsa da piyasada geçiyor deutz u bilmiyorum kronik sorunları varmıdır yokmudur bilmiyorum pişman olurmuyum merak ediyorum 1 m seviyesinde fiyatlar
Tr6 120
Deutz 5110 g GS powershuttle
TD 100 blumaster
Traktör sahibiyim Deutz konfor kalite sağlamlık olarak TD den çok üstün ama 110 beygir bir nh 110 beygir Deutz dan güçlü olabilir traktörü yapacağınız işe göre doğru seçmeniz önemli kalite konfor az yakıt arıyorsan Deutz ama ikinci eli tutulan güçlü sanayiden çıkmasın diyosan TD ama tr6 serisine laf yok
 

Benzer Konular