Arkadaslar chip tunining mantigini size soyleyeyim . Su ana kadar 3
aracima yaptirdim , farkli markalardan hep bi sorun oldu .
Araclar uretilirken fabrika belli toleranslarla uretim yapiyor yani fabrika her iklim kosuluna , her hava basinici ve neme gore , bakimsiz kalinma durumuna gore , pis kotu yakita gore , uretim yapiyor . Dolayisiyla motorun verebilecegi gucu kisarak bu isi gerceklestiriyor .
Chip tuning dedigimiz olay sadece ecu (engine contorl unit) yada halk tabiri ile beyin denene parcaya takiliyor yada yazilimla yukleniyor . Common rail motorlara yapilabiliyor , yani motorda beyin olmasi gerekiyor . Yoksa yapmak mumkun degil .
Chip tuning yaptirdiginiz zaman oncelikle aracin bir ariza yapma ihtimali varsa o ihtimal cok kisa bir surede , ortaya cikiyor . Soyle anlatayim .
2005 opel astra dizel aracim vardi . Yazilim yapildiktan kisa bir sure sonra aracin gaz sensoru potasyometresi ariza yapti .
2009 volkswagen scirocom vardi
42.000 kmde motor yapildi (3. Silindir catladi) .
2012 amarokum vardi , yazilim yaptiktan kisa bi sure sonra , egzos manifold contasi yandi ve yuksek isidan kisa sure sonra manifold egrildi .
Demem o ki yazilim tek basina yapildigi zaman tehlikeli .
Misal vermek gerekirse , bmw araclarina yetkili serviste chip tuning yapiyor , ancak araclara chip yaptrmak isteyenlere , intercooleri buyutup , radyator fanini buyutuyor . Yani cok ince hesap kitap ve ciddi bir arge meselesi . Merdiven alti olacak isler degil ...