Traktör Lastiği

Ynt: Traktör Lastiği

Bize has durumlarda lastiklerin kullanım şeklinde önemli imiş demekki haberi bugün okuyunca, buradaki aklıma konu geldi bende paylaşayım dedim...

Türkiye’deki yüksek kaldırımlar için yeni lastik üretti
SERKAN ŞAHİN - İSTANBUL
13 Haziran 2014, Cuma

Kamyonet lastiği Agilis’in yeni modellerini tüm Avrupa’ya da sattıklarını belirten Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, Agilis’i Türk şoförünün sürüş alışkanlıklarını dikkate alarak ve Türkiye’de test ederek ürettiklerini belirtti. Guiliani, “Avrupa’da gayet iyi iş çıkaran lastiğimizin Türkiye’de beklediğimizi vermemesinin sebebi Türklerin sürüş tekniği.” dedi.

Türklerin sürüş tekniği motor sporlarında başarıya dönüşmese de dünya devlerinin dikkatini çekiyor. Fransız lastik devi Michelin’in, uzun bir Ar-Ge çalışmasının ardından ürettiği Agilis modeli Anadolu yollarına çıktığında istenilen performans yakalanamamış. Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, 2 yıl boyunca Türk şoförünün sürüş alışkanlıklarını inceleyerek ve Türk yollarında test edilerek Fransa’daki Ar-Ge merkezinde Agilis + modellerinin üretildiğini anlattı. Daha yüksek performans gösteren kamyonet lastiği Agilis’in yeni modellerinin tüm Avrupa’da da satıldığını aktaran Guiliani, “Türkiye’de kaldırımlar yüksek. Şoförler kaldırıma çarparak araba kullanıyor. Benim ülkem İtalya’da da yollar Türk yollarına benziyor. Orada gayet iyi iş çıkaran lastiğimizin Türkiye’de beklediğimizi vermemesinin sebebi Türklerin sürüş tekniği.’’ ded
i.

1889’da kurulan şirket, dünyada 160’tan fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bunlardan 18 tanesinde 69 üretim tesisi bulunuyor. 150 bini aşan çalışanın yüzde 75’i Fransız değil. Türkiye’deki 130 çalışanın da yüzde 98’ini Türkler oluşturuyor. 400 direkt müşterisi olan şirketin ürünleri 1.800 satış noktasından son tüketiciye sunuluyor. Michelin, 70 yıldır ürün sattığı Türkiye’de 1996’dan beri ofis bulunduruyor. Bisikletten kamyona ve tarım araçlarından Airbus uçaklarına kadar her türlü lastik üreten şirketin özel amaçlı ürünler hariç 1.000’den fazla modeli bulunuyor. Guiliani, dünyada bu kadar geniş ürün yelpazesine sahip tek lastik üreticisi olduklarını ileri sürdü. Şirketin 8 ayrı bölgesi bulunuyor. Çin’i ve Japonya-Kore’yi ayrı bölge kabul edilen sınıflandırma, Türkiye Avrupa bölgesinde yer alıyor.

Şirket, bu yıl 2 milyar Euro’luk yatırımı hayata geçirecek. Brezilya ve Hindistan’a fabrika kuracak olan Michelin, 2010’dan 2020’ye kadar yüzde 50 büyümeyi hedefliyor. Ancak 2020 planları içinde Türkiye’ye üretim tesisi yatırımı planı yok. Marco Guiliani, bunun sebebini şu şekilde anlatıyor: “Modern bir tesisin kârlı olabilmesi için yıllık 14-15 milyon adet kapasiteye ihtiyacı var. Türkiye’de 17 milyon aracın 12 milyon civarı otomobil. Toplam pazar 12-13 milyon adet civarında. Böyle bir fabrika ancak pazarın tek tedarikçisi olursak makul olabiliyor.” Türkiye’de satılan lastiklerin yüzde 70’i şirketin İtalya, Almanya, İngiltere ve İspanya fabrikalarından geliyor. Bazı özel ürünler ise Amerika gibi o ürünün üretildiği fabrikadan alınıyor.

Kur farkı, kredi kısıtlaması ve ÖTV artışının ardından 2014’ün ilk 4 ayında otomobil satışları yüzde 25’in üzerinde azaldı. Bu durumun lastik satışlarına pek yansımadığını aktaran Marco Guiliani, kendilerinin değişim pazarında ilk sırada yer aldığına dikkat çekerek satışlarının gerilemediğini kaydetti.

Formula 1 rekabete açılırsa tekrar gireriz

2011’den beri Formula 1’in (F1) tek lastik tedarikçisi Pirelli. 2007-2011 aralığında ise Bridgestone tedarikçiydi. Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, şirketin daha önce F1’de yer aldıklarını ancak tek tedarikçi olmadıklarını anlattı. Bundan sonra yer almaları için şu şartı öne sürdü: ‘’Eğer F1 rekabete açılırsa biz de F1’e döneriz.’’ Bu alanın ciddi oranda yatırım gerektirdiğinin altını çizen üst yönetici, rekabet olunca kendilerinden beklenen ‘yüksek kalite düşük fiyat’ı gerçekleştirebildiklerini söyledi.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt