Ynt: Traktör Lastiği
Bize has durumlarda lastiklerin kullanım şeklinde önemli imiş demekki haberi bugün okuyunca, buradaki aklıma konu geldi bende paylaşayım dedim...
Türkiyedeki yüksek kaldırımlar için yeni lastik üretti
SERKAN ŞAHİN - İSTANBUL
13 Haziran 2014, Cuma
Kamyonet lastiği Agilisin yeni modellerini tüm Avrupaya da sattıklarını belirten Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, Agilisi Türk şoförünün sürüş alışkanlıklarını dikkate alarak ve Türkiyede test ederek ürettiklerini belirtti. Guiliani, Avrupada gayet iyi iş çıkaran lastiğimizin Türkiyede beklediğimizi vermemesinin sebebi Türklerin sürüş tekniği. dedi.
Türklerin sürüş tekniği motor sporlarında başarıya dönüşmese de dünya devlerinin dikkatini çekiyor. Fransız lastik devi Michelinin, uzun bir Ar-Ge çalışmasının ardından ürettiği Agilis modeli Anadolu yollarına çıktığında istenilen performans yakalanamamış. Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, 2 yıl boyunca Türk şoförünün sürüş alışkanlıklarını inceleyerek ve Türk yollarında test edilerek Fransadaki Ar-Ge merkezinde Agilis + modellerinin üretildiğini anlattı. Daha yüksek performans gösteren kamyonet lastiği Agilisin yeni modellerinin tüm Avrupada da satıldığını aktaran Guiliani, Türkiyede kaldırımlar yüksek. Şoförler kaldırıma çarparak araba kullanıyor. Benim ülkem İtalyada da yollar Türk yollarına benziyor. Orada gayet iyi iş çıkaran lastiğimizin Türkiyede beklediğimizi vermemesinin sebebi Türklerin sürüş tekniği. dedi.
1889da kurulan şirket, dünyada 160tan fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bunlardan 18 tanesinde 69 üretim tesisi bulunuyor. 150 bini aşan çalışanın yüzde 75i Fransız değil. Türkiyedeki 130 çalışanın da yüzde 98ini Türkler oluşturuyor. 400 direkt müşterisi olan şirketin ürünleri 1.800 satış noktasından son tüketiciye sunuluyor. Michelin, 70 yıldır ürün sattığı Türkiyede 1996dan beri ofis bulunduruyor. Bisikletten kamyona ve tarım araçlarından Airbus uçaklarına kadar her türlü lastik üreten şirketin özel amaçlı ürünler hariç 1.000den fazla modeli bulunuyor. Guiliani, dünyada bu kadar geniş ürün yelpazesine sahip tek lastik üreticisi olduklarını ileri sürdü. Şirketin 8 ayrı bölgesi bulunuyor. Çini ve Japonya-Koreyi ayrı bölge kabul edilen sınıflandırma, Türkiye Avrupa bölgesinde yer alıyor.
Şirket, bu yıl 2 milyar Euroluk yatırımı hayata geçirecek. Brezilya ve Hindistana fabrika kuracak olan Michelin, 2010dan 2020ye kadar yüzde 50 büyümeyi hedefliyor. Ancak 2020 planları içinde Türkiyeye üretim tesisi yatırımı planı yok. Marco Guiliani, bunun sebebini şu şekilde anlatıyor: Modern bir tesisin kârlı olabilmesi için yıllık 14-15 milyon adet kapasiteye ihtiyacı var. Türkiyede 17 milyon aracın 12 milyon civarı otomobil. Toplam pazar 12-13 milyon adet civarında. Böyle bir fabrika ancak pazarın tek tedarikçisi olursak makul olabiliyor. Türkiyede satılan lastiklerin yüzde 70i şirketin İtalya, Almanya, İngiltere ve İspanya fabrikalarından geliyor. Bazı özel ürünler ise Amerika gibi o ürünün üretildiği fabrikadan alınıyor.
Kur farkı, kredi kısıtlaması ve ÖTV artışının ardından 2014ün ilk 4 ayında otomobil satışları yüzde 25in üzerinde azaldı. Bu durumun lastik satışlarına pek yansımadığını aktaran Marco Guiliani, kendilerinin değişim pazarında ilk sırada yer aldığına dikkat çekerek satışlarının gerilemediğini kaydetti.
Formula 1 rekabete açılırsa tekrar gireriz
2011den beri Formula 1in (F1) tek lastik tedarikçisi Pirelli. 2007-2011 aralığında ise Bridgestone tedarikçiydi. Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, şirketin daha önce F1de yer aldıklarını ancak tek tedarikçi olmadıklarını anlattı. Bundan sonra yer almaları için şu şartı öne sürdü: Eğer F1 rekabete açılırsa biz de F1e döneriz. Bu alanın ciddi oranda yatırım gerektirdiğinin altını çizen üst yönetici, rekabet olunca kendilerinden beklenen yüksek kalite düşük fiyatı gerçekleştirebildiklerini söyledi.
Bize has durumlarda lastiklerin kullanım şeklinde önemli imiş demekki haberi bugün okuyunca, buradaki aklıma konu geldi bende paylaşayım dedim...
Türkiyedeki yüksek kaldırımlar için yeni lastik üretti
SERKAN ŞAHİN - İSTANBUL
13 Haziran 2014, Cuma
Kamyonet lastiği Agilisin yeni modellerini tüm Avrupaya da sattıklarını belirten Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, Agilisi Türk şoförünün sürüş alışkanlıklarını dikkate alarak ve Türkiyede test ederek ürettiklerini belirtti. Guiliani, Avrupada gayet iyi iş çıkaran lastiğimizin Türkiyede beklediğimizi vermemesinin sebebi Türklerin sürüş tekniği. dedi.
Türklerin sürüş tekniği motor sporlarında başarıya dönüşmese de dünya devlerinin dikkatini çekiyor. Fransız lastik devi Michelinin, uzun bir Ar-Ge çalışmasının ardından ürettiği Agilis modeli Anadolu yollarına çıktığında istenilen performans yakalanamamış. Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, 2 yıl boyunca Türk şoförünün sürüş alışkanlıklarını inceleyerek ve Türk yollarında test edilerek Fransadaki Ar-Ge merkezinde Agilis + modellerinin üretildiğini anlattı. Daha yüksek performans gösteren kamyonet lastiği Agilisin yeni modellerinin tüm Avrupada da satıldığını aktaran Guiliani, Türkiyede kaldırımlar yüksek. Şoförler kaldırıma çarparak araba kullanıyor. Benim ülkem İtalyada da yollar Türk yollarına benziyor. Orada gayet iyi iş çıkaran lastiğimizin Türkiyede beklediğimizi vermemesinin sebebi Türklerin sürüş tekniği. dedi.
1889da kurulan şirket, dünyada 160tan fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bunlardan 18 tanesinde 69 üretim tesisi bulunuyor. 150 bini aşan çalışanın yüzde 75i Fransız değil. Türkiyedeki 130 çalışanın da yüzde 98ini Türkler oluşturuyor. 400 direkt müşterisi olan şirketin ürünleri 1.800 satış noktasından son tüketiciye sunuluyor. Michelin, 70 yıldır ürün sattığı Türkiyede 1996dan beri ofis bulunduruyor. Bisikletten kamyona ve tarım araçlarından Airbus uçaklarına kadar her türlü lastik üreten şirketin özel amaçlı ürünler hariç 1.000den fazla modeli bulunuyor. Guiliani, dünyada bu kadar geniş ürün yelpazesine sahip tek lastik üreticisi olduklarını ileri sürdü. Şirketin 8 ayrı bölgesi bulunuyor. Çini ve Japonya-Koreyi ayrı bölge kabul edilen sınıflandırma, Türkiye Avrupa bölgesinde yer alıyor.
Şirket, bu yıl 2 milyar Euroluk yatırımı hayata geçirecek. Brezilya ve Hindistana fabrika kuracak olan Michelin, 2010dan 2020ye kadar yüzde 50 büyümeyi hedefliyor. Ancak 2020 planları içinde Türkiyeye üretim tesisi yatırımı planı yok. Marco Guiliani, bunun sebebini şu şekilde anlatıyor: Modern bir tesisin kârlı olabilmesi için yıllık 14-15 milyon adet kapasiteye ihtiyacı var. Türkiyede 17 milyon aracın 12 milyon civarı otomobil. Toplam pazar 12-13 milyon adet civarında. Böyle bir fabrika ancak pazarın tek tedarikçisi olursak makul olabiliyor. Türkiyede satılan lastiklerin yüzde 70i şirketin İtalya, Almanya, İngiltere ve İspanya fabrikalarından geliyor. Bazı özel ürünler ise Amerika gibi o ürünün üretildiği fabrikadan alınıyor.
Kur farkı, kredi kısıtlaması ve ÖTV artışının ardından 2014ün ilk 4 ayında otomobil satışları yüzde 25in üzerinde azaldı. Bu durumun lastik satışlarına pek yansımadığını aktaran Marco Guiliani, kendilerinin değişim pazarında ilk sırada yer aldığına dikkat çekerek satışlarının gerilemediğini kaydetti.
Formula 1 rekabete açılırsa tekrar gireriz
2011den beri Formula 1in (F1) tek lastik tedarikçisi Pirelli. 2007-2011 aralığında ise Bridgestone tedarikçiydi. Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Guiliani, şirketin daha önce F1de yer aldıklarını ancak tek tedarikçi olmadıklarını anlattı. Bundan sonra yer almaları için şu şartı öne sürdü: Eğer F1 rekabete açılırsa biz de F1e döneriz. Bu alanın ciddi oranda yatırım gerektirdiğinin altını çizen üst yönetici, rekabet olunca kendilerinden beklenen yüksek kalite düşük fiyatı gerçekleştirebildiklerini söyledi.