Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi


Ben Ankara Üniversitesi Tarım Makinaları ve Teknoloji Mühendisliği bölümü (yeni adımız bu) son sınıf öğrencisiyim daha önce hocam Prof.Dr. Recai GÜRHAN bahsetmişti ama her hangi bir bilgi bulamamıştım. Proje hocamın gözetmenliğinde gerçekleşmekte olan bir çalışmadır.

Dün site üyelerinden ahmtkskr nickli arkadaşımızın açtığı konuyu http://www.trakkulup.net/fotograflar-(alintilar)-11/pi-traktor-turkiye ' nin-yeni-traktoru/ gördükten sonra biraz araştırdım ve traktörün KOMATEK fuarında sergilendiğini öğrendim ve bugün gidip inceledim.

Traktör Ankara Gölbaşında farikası bulunan iş makinesi ve şantiye makineleri konusunda deneyimli Pİ MAKİNA tarafından üretiliyor.Tam olarak diyemesekte kısmen yerli (Motor, şazıman, diferansiyel, hidrolik aksam yabancı) burada bence adamların kabahati yok ülke teknolojisi olarak hala bunları başarabilmiş değiliz. (Zaten tamamen yerli diye bişey yoktur Volkswagen Golf bile %60 Almandır.)

Gelelim makineye ilk izlenim olarak güzel bir izlenim bırakıyor sıtandart traktörlerden farklı değişik bir duruşu var. Kaputun altında 120 BG ' lik 4 silindirli 4,4 litre dizel (Perkins) motor bulunuyor. Ve sıkı durun sınırsız hidrostatik şanzıman güç iletimi için kullanılmış olmasıyla bir ilki görmekteyiz. Ayrıca diferansiyeller ZF üretimi olduğunu belirtmeliyim.

Gelelim ayrıntılara;

İlk gözüme çarpan kabinden ayrı duran egzoz, o egzoz kabinin köşesine entegre olmalıydı.


Önde hidrolik kolları mevcut, iki adette hidrolik çıkışı var, en önemlisi PTO yani kuyruk mili var. (Hidrostatik mi mekanik mi olduğunu bilmiyorum prototip olduğu için bilgi vermekten sakınıyorlar.)


Traktörün her iki yanındada metal yakıt deposu mevcut basamaklar depo üzerine yerleştirilmiş.


Her iki arka çamurluklar üzarinde hidrolik kontrolü ve kuyruk mili kontrolü bulunmakta yaklaşık olarak yerden 150 cm yükseklikte olması ulaşım kolaylığı sağlamış.



Traktörün en büyük özelliği dört tekerininde eşit olması. Teker ölçüleri.


Ve yine sıkı durun dört tekerde de dümenleme mevcut yengeç yürüyüşü de farklı ve artı özelliklerinden birisi.


Arka genel görünümde olumsuzluklar var kabinin altındaki sac levha her ne kadar içerden görüşü engellemesede dışardan göz tırmalıyor ayrıca hidrolik çıkışlarının konumu saçma bi yerde ekipmanların hidrolik rekorları kısa kalabilir veya tekere takılabilir.



Gelelim iç mekana kabin geniş ferah operatör görüşü gayet iyi sadece ön kaputun biraz dik olması görüşü biraz engelliyor. Perde güneşlik mevcut. İç mekan malzeme kalitesi düşük olduğu izlenimi bıraktı. Kabine geçtiğimizde teknoloji kokuları gelmeye başlıyor. Elektronik hidrolik kontrolü, dokunmatik ekran ve kepçe ve benzeri ekipmanlar için joistik bulunuyor.


Bu boş yere gösterge paneli eklenecekmiş. Aynı zamanda dokunmatik ekranda da veriler (hararet, hız, devir) görülüyormuş.


Konsol için en teknolojik yerli diyebiliriz.


Koltuktan arka görüş açısı gayet yeterli.


Hostes koltuğu şoför koltuğu kadar var dediğim gibi kabin geniş ve ferah.



Sadede gelirsek traktör güzel ha tamam eksikleri var ama zaten prototip olduğu için seri üretimde giderileceğini umuyorum. Denemeler hala devam ediyormuş yetkili tarla denemelerinin devam ettiğini söyledi. Memleketimize hayırlı olsun bu tarz gelişmelerin olması firmalar arası rekabeti doğurur ve ilerlemeyi, gelişmeyi sağlar. Neticede biz çiftçilerin faydasına olur.

İlk inceleme yazımdı umarım beğenmişsinizdir. :D
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

bu şekliyle iyi bir alternatif olamaz. normal traktör haline dönmeli bir kere dümenleme yengeç yürüyüş falan gereksiz, ön tekeri küçük arkası büyük normal bir şekle bürünmeli. bu hali belli ki iş makinasından bozma gibi gözüküyor. iş makinası değil de traktör havası gelmeli.fotoğraflar ve anlatım çok başarılı elinize sağlık
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

Helal olsun Petlas kullanmışlar :D

Hidrolik valflerin konumu sıkıntı heleki arka tekerleğin akrep yürüyüşü yaptığını düşünürsek... orta kolun 2 yanına döşense daha makbul
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

beko loder ürettiklerinden;

-lastik ebatı
-4 lastiğin aynı olması
-yengeç sürüş
-panelin oturuşa göre sağda olması
-kepçe için joystik levye
-geniş kabin vs..

hep kazıcı yükleyiciden..
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

]
phantomerkunt link=topic=83710.msg1000211#msg1000211 date=1431202426' Alıntı:
bu şekliyle iyi bir alternatif olamaz. normal traktör haline dönmeli bir kere dümenleme yengeç yürüyüş falan gereksiz, ön tekeri küçük arkası büyük normal bir şekle bürünmeli. bu hali belli ki iş makinasından bozma gibi gözüküyor. iş makinası değil de traktör havası gelmeli.fotoğraflar ve anlatım çok başarılı elinize sağlık

Yengeç yürüyüşü ağır yükte çalışırken izin ize basmasını engelleyerek toprak sıkışmasını engeller pekte gereksiz diyemeyiz ayrıca dört tekerden dümenleme olması manevra kabiliyetini artırır sıra başlarında dönüşü kolaylaştırır.

dustero link=topic=83710.msg1000212#msg1000212 date=1431202497' Alıntı:
Helal olsun Petlas kullanmışlar :D

Hidrolik valflerin konumu sıkıntı heleki arka tekerleğin akrep yürüyüşü yaptığını düşünürsek... orta kolun 2 yanına döşense daha makbul
[/quote

Aynı şeyi bende söyledim bakalım seri üretimde düzeltirler inşallah.
 

Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

4x4 Traktörlerdeki manevra sorununu bencede en güzek 4 tekerlekten dönen sistemle tam anlamıyla aşılır
İleriye dönük çok güzel bir traktör olacak gibi geldi bana
Fiyatı yarasın :)
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

Arkadaşlar bence ön önemli özelliği Yengeç dümenlemesinin olması, bu özellik sayesinde dar alanlarda üstün manevra kabiliyeti sağlayacaktır. Arkadaşımızın belirttiği olumsuzluklara katılıyorum, lakin seri üretime geçilinceye kadar hepsini düzelteceklerdir. Eğer dümenlemeyi sabitlemezlerse arka teker ebatıda değişmeyecektir, Arka tekerin ön ile aynı ebat oluşu tarla sürüm işlerinde, tork aktarımı ile patanaj ve çekişi olumsuz etkilerse bundan da vazgeçebilirler. Neticede bekleyip göreceğiz. Bu traktör daha nelere gebe olacaktır. Bu bununla kalmaz diye düşünüyorum.
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

sagalassos link=topic=83710.msg1000222#msg1000222 date=1431203461' Alıntı:
Arkadaşlar bence ön önemli özelliği Yengeç dümenlemesinin olması, bu özellik sayesinde dar alanlarda üstün manevra kabiliyeti sağlayacaktır. Arkadaşımızın belirttiği olumsuzluklara katılıyorum, lakin seri üretime geçilinceye kadar hepsini düzelteceklerdir. Eğer dümenlemeyi sabitlemezlerse arka teker ebatıda değişmeyecektir, Arka tekerin ön ile aynı ebat oluşu tarla sürüm işlerinde, tork aktarımı ile patanaj ve çekişi olumsuz etkilerse bundan da vazgeçebilirler. Neticede bekleyip göreceğiz. Bu traktör daha nelere gebe olacaktır. Bu bununla kalmaz diye düşünüyorum.

Teknik özelliklerini söylemiyorlar ama traktör dururken sadece ön tekerleri dönüktü yani loaderlerde olduğu gibi ister dört teker dümenlemesi ister sadece önden dümenleme yapılabiliniyor.
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

XERİON link=topic=83710.msg1000224#msg1000224 date=1431203790' Alıntı:
Teknik özelliklerini söylemiyorlar ama traktör dururken sadece ön tekerleri dönüktü yani loaderlerde olduğu gibi ister dört teker dümenlemesi ister sadece önden dümenleme yapılabiliniyor.
Evet dediğin seçim yapılabiliyor. Ama traktörlerde arka tekerin büyük olması toprakta tutunma ve çekişte her zaman bir avantaj sağlar.
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

Güzel paylaşım, makineyi merak etmiştim.

Ben başarılı buldum prototip için. Açıkçası şuan ki hali ile geleceği parlak gözüküyor. Biraz daha tüketici istek ve görüşlerine dikkat ederlerse bu traktör olur.
 
Ynt: Pİ TRAK 120 (prototip) incelemesi

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=83710.msg1000240#msg1000240 date=1431205772' Alıntı:
güzel paylaşım..
vitesleri.kabin zemini.profilden bir iki kare daha olsaydı dahada doyardık...
eline emeğine sağlık.

Araçta vites kolu yok sınırsız şanzıman dediler sadece ayrıntı vermediler.
 

Benzer Konular