MF 4709 sahne aldi


Yeni traktörümüzü tarla çalışmalarına başladı. IMG_20181023_143652.jpgIMG-20181022-WA0003.jpegIMG_20181021_162001.jpgIMG_20181021_161945.jpgIMG_20181021_161950.jpg
 
Kolay gelsin. Hayırlı işler olsun
Sağolasın , eyvallah
Kolay gelsin bereketli olsun.
Teşekkürler sağolun
Kolay gelsin maşallah .
Arka teker ağırlıklarını sökmek ister mi sence ufuk hocam.yorumlarini bekliyorum.
Motor gayet seri İskender , bizim arazide de öyle çok eğimli tarlamiz yok gibi. Cok gerekmedikce orijinalliği bozma taraftarı değilim. Ama ileride duruma göre değişebilir tabi. Şu ana kadar sadece Ekim ve az bir yere flamingo çekme fırsatım oldu. Farklı işler yaptıkça durumu göreceğiz. Şu an için tek olumsuzluk manevra yönünden oldu.ondada gerekli pay var , onlerdeki acıyı bir miktar arttiracagiz. Birde ayak gazı çok yumuşak , kasisli ve engebeli yerde sabit devirde tutmak zor oluyor. El gazı ile kullanıyoruz , tarla işlerinde devir sabitleme ile kullanıyoruz genelde , traktör zorlansa bile sürekli dengeleme yaparak ayarladığın devirde tutmaya çalışıyor kendini.
Hayır her pozisyona ayarlama civatası var. Usta ön tekerlerin manevralarını arttırmak çok kolay ama dikkat et şartel anahtarına lastik dönüşlerde yada yüksek bi yere cıkarken motorun gövdeye vuruyor
Çok değerli bilgiler bunlar , her biri yaşanmışlık içeren tecrübe. Başka öneriler ve deneyimler varsa dinlemek isterim.
Bereketli olsun, kolay gelsin.
Döner lambanın civatası mı gevşedi, yan duruyor.
Arazide ediyoruz bu şekilde , ağaç vb zarar görmesin diye
Kolay gelsin bereketli olsun.
Teşekkürler , sağolun
 
Biz 2014 te aldık ilk 4700 serisini sonra 2015 te almanya fuarindan 2015 4708 aldık 2017 de 4709 aldık kabinli ful modeli. Elektronik olanları özelliklede tenteli modeller biraz sıkınti Allaha şükür başıma hiç gelmedi ama civarda 4708 kullanan abinin çiftceker tuşu bozulmuş çok pahaliya maloldu dedi. Bende 4708 bir defa detaylı bi temizlik yaptırdım kuyruk milinden neler cektim o gün. Arıza tusları sac kurutma makinasıyla kuruttuktan sonra düzelir gibi oldu aradan 3 4 saat sonra kendi düzeldi. Bu motorlarda en önemli şey radyatorun ordaki beyin. Yıkayacağınız zaman mutlaka bi posetle sarın. Genelde beyin den kaynaklanır bütün arızalar. Parçaları cok pahalidir. Mesela komple mazot yağ filtreleri 180 lira. Fren pedalınin orda bi filtre var o filtre 170 lira. Motorları sakın boşa atmayin Yağlamayi kesiyor. Sonradan üzerine bi lamba vs bağlatmayın. Koltukları da muşurlu devamli 1 kişi kullanıyorsa kendi kg sini ayarlasın. El freni ni cekmeden kalkarsan ötmeye baslar en full modelleri koltuktan kalkınca bi süre öter ikaz verir sonra ya durur ya istop eder (atilan yazılıma bağlı) kontrol tuşlarına asla su tutulmamasi lazim genelde tenteli motorlarda olur.. kabinlilerde arka kolların kontrollleri camurluktadır. Sudan tozdan etkilenirler. Bu sebeple üzerine bantla muhafaza yapılmalı ozellikle yıkarken ve tozlu isler yaparken. Size bu arızalar basit gelebilir ama cok mahaliyetlidir. Ve parcada sıkıntı bile.yaşarsıniz sonucta bunlar yeni motor. Parcalari bulunmuyor. 3 silindirli olduğu için 4 silindirliye gore Deviri fazla vermek gerekiyor. Altı yere alcak o yüzden altıni kollamak lazım. Teferruatli tamamen elektronik motorlar.
Arıza ekraninda en başta bi harf arkasından yazı gelir Mesela E97 Bu yakıt filtresinde su var demektir. E motoru isaret eder yani Engine. Motor demek. Yakitta su oldugu zaman gaz versende motor gaz yemez kendini korumaya alır. Motor kendini her arızada korumaya alır. Ciddi sorunları önler. Motor kabinli ise motorun kullanım klavuzunu yaninizda gezdirin hata kodu verince açıp kitaptan arıza tespit edilir. Zaten servis arıza kodunu soruyor
E 47 ıse yağ filtresi arızası demek. Basıma çok kez geldi ordan biliyorum. Emsallerine göre çok konforludurlar. ssabahtan akşama kadar çift sür sıkılmazsın. Yakıt düşene kadar korkar hep böylemi yakacak[emoji849]? 1 tam dolu depoya 2 litre yağ koyun. Pistonlar kurum yapsın 3 silindirli motorlar 4 silindirli motorlardan az yakarlar. Çok sıkıştırırsan fazla yakar 500 saati geçsin yakıt düşsün memnun kalıcaksiniz yakitindan. Bizde cok tereddüt ettik depoyu ağzına kadar doldurup kapağı kapatmıyorduk motora 2200 devir gaz verince yakıt iniyor gözle görülecek kadar cok yakıyordu yağ koyarak hallettik. Motorun yağlarını asla eksik etmeyin. Bakımlarınıda öyle. Kaliteli parça varken ucuza kaçıp kas yapalım derken göz çıkarmayın mesela filtreleri pahalıdır. Siz gidip dandik filtre alıp takarsanız bu sefer içerde yağı okuyan okuyuculara zarar verir ve o okuyucuların tanesi 1200 tl 16 adet var o okuyucudan. Ayrı ayrı yerlerde ancak bozulduklarında can yakar. Arka kolların hassasiyetleri berbat diyorlar ama kontroller sayesinde hassasiyetlerine ayar yapilıyor 3000 kg kaldırma kapasiteside fazlasıyla yetiyor. Gayet compact bi tasarım. Hele yeni kabinliler çok hoş çok konforlu. Ben hayatımda çok traktör kullandım. Landini Mccormick same deutz fiatagrı jhondere mahindra kubota case nh basak Ama mf deki şatılın rahatlığını hiç biri vermedi.
Dahasınıda Aklıma geldikçe paylaşıcam 20180627_130932.jpg20170705_105138jpg.0.jpgIMG-20170611-WA0021.jpg20170705_105301jpg.0.jpg20180416_125115.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ufukk
Motorun grafiklerinde 1300-1600 devir arası tork bandı, 1900 devir max güç noktası, 2200 motor max devridir.En az yakıt bölgesi 1200-1900 devir aralığıdır.Özgül yakıt tüketimi 200 gr.kw/h tir.Tav durumu 1600 devir, zor şartlarda tam güç 1900 devir kullanım öneririm.Rodaj süresince aşırı düşük devir 1100 devir altı ve yüksek devir 2200 devir üstü önerilmez.
Traktör, ön kepçe çalışmasına yatkın olduğundan pullukta 4 14" dönerli pulluk uygun olur.Tam güçte kullanıp alıştırma yapmak iyi olacaktır.Yazılım yükseltilirse +65 n.m. +25 hp ile 420 n.m. 115 hp gibi değerleri görür.
Deneyim aktarayım, çok geçmiş yıllarda Perkins motor, max 2100 devire ayarlı gelmişti, uzun bir zaman böyle kullanıldı, motor max devri 2500 devire açıldı, traktör rampa çıkışlarında 2500 den 2100 e çabuk düşüyor, 2100 den 1000 devire daha yavaş düşüyor, motor 2100 devire alıştığından kesikli bir gaz yeme huyu edindi.Her usta bu olayı zor çözer.Rodaj hatası. :)
Traktörün biri gübre sıyırma işinde, sürekli değişken devirle kullanılıyor, diğeri yolda veya gezmeli iş yapıyor, ikisininde gaz yeme huyu değişir.Pulluk sürer,silaj yapar, motorun gaz yeme huyu değişir.
Binaenaleyh, iyi alıştırmak gerekir.Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufukk
Motorun grafiklerinde 1300-1600 devir arası tork bandı, 1900 devir max güç noktası, 2200 motor max devridir.En az yakıt bölgesi 1200-1900 devir aralığıdır.Özgül yakıt tüketimi 200 gr.kw/h tir.Tav durumu 1600 devir, zor şartlarda tam güç 1900 devir kullanım öneririm.Rodaj süresince aşırı düşük devir 1100 devir altı ve yüksek devir 2200 devir üstü önerilmez.
Traktör, ön kepçe çalışmasına yatkın olduğundan pullukta 4 14" dönerli pulluk uygun olur.Tam güçte kullanıp alıştırma yapmak iyi olacaktır.Yazılım yükseltilirse +65 n.m. +25 hp ile 420 n.m. 115 hp gibi değerleri görür.
Deneyim aktarayım, çok geçmiş yıllarda Perkins motor, max 2100 devire ayarlı gelmişti, uzun bir zaman böyle kullanıldı, motor max devri 2500 devire açıldı, traktör rampa çıkışlarında 2500 den 2100 e çabuk düşüyor, 2100 den 1000 devire daha yavaş düşüyor, motor 2100 devire alıştığından kesikli bir gaz yeme huyu edindi.Her usta bu olayı zor çözer.Rodaj hatası. :)
Traktörün biri gübre sıyırma işinde, sürekli değişken devirle kullanılıyor, diğeri yolda veya gezmeli iş yapıyor, ikisininde gaz yeme huyu değişir.Pulluk sürer,silaj yapar, motorun gaz yeme huyu değişir.
Binaenaleyh, iyi alıştırmak gerekir.Kolay gelsin.
Biz fındık harmanı yapıyoruz mesela 4708 le 1350 devir veriyoruz. Landiniyle balya ve slaj ondada 1500 ve 1900 devir landini 8860 90 hp sonradan turbo ve lda koyduk buçuk ta var. Yolda 55 km hız yapıyor. 105 hp güç maksimum devri 1500 1800 yakalıyor.
 
Biz fındık harmanı yapıyoruz mesela 4708 le 1350 devir veriyoruz. Landiniyle balya ve slaj ondada 1500 ve 1900 devir landini 8860 90 hp sonradan turbo ve lda koyduk buçuk ta var. Yolda 55 km hız yapıyor. 105 hp güç maksimum devri 1500 1800 yakalıyor.

Sentetik motor yağlarının yağlama niteliği yüksek, euro diesel yakıtın yağlama niteliği düşüktür.Düşük devir motor ömrüne zarardır, krank kesme riski yükselir.Turboya fazla yük biner.
Torkla çalışmayın, beygirle çalışın denmesinin sebebi; motorun tam güçte çalışması gerekliliğidir.Fakat yakıt kaygılarından dolayı en az yakıt bölgesi devirlerini tercih ediyoruz.
Motor tam güçte iken tork yumuşaktır, ani yüklenmelerde devir düşer, tork artar, motorun zarar görme riski düşüktür.
4700 serinin tork bandı düz çizgi şeklinde değil, hafif pürüzlü, motor verimlilik değerlerini etkiler.Foruma iyi bir uzman bulmamız lazım, çok mu ince eliyoruz.
Landini de ot bağlamak için 1400 devirde 540 kuyruk mili devri, samanda 1800 devirde 600 devir kuyruk mili öneririm.Balye makinelerinin seriliği kısmen ayarlanabiliyor, uyarlama yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertuğrul -25

Benzer Konular