ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

Turbodan yağ kaçırıyor ise kaçırdığı yağı silindirlere püskürtüp yakacağı için genelde siyah duman atabilir ama kurumdan kastınız siyah parçacıklar ise egzoz susturucusu ile alakalı olabilir, susturucunun içindeki cam yünlerini veya yünlerin içinde kalmış başka yabancı maddeleri dışarı atıyor olabilir, bunun da bir sakıncası olmaz bana göre, zamanla kesecektir. Bir ihtimal de kullandığınız yakıtla alakalı olabilir, eğer eurodizel kulanmıyorsanız bir de eurodizel kullanın ve durumu gözleyin.

Eğer hala turbodan yağ kaçırdığını düşünüyorsanız motor çalışmazken turbo çıkışındaki plastik borunun kelepçelerini söküp içinde yağ olup olmadığına bakabilirsiniz, eğer yağ varsa servise başvurmanızda yarar var.

murat_saribas link=topic=39228.msg340131#msg340131 date=1297609711' Alıntı:
ERSAN BEY İYİ GÜNLER.

NİMET 70 TEK ÇEKERİM VAR EKZOSDAN KURUM ATIYOR KESİLİR DEDİM DAHA KESİLMEDİ 30 SAATTE TURBODAN YAĞ FALAN KAÇIRMZA DİMİ
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

valla ersan bey çok teşekkürler bilgilendirdiğiniz için
7- Yine ZF serisi için yazıyorum: Yolda giderken (yülkü iken L1) L2, L3, L4 ,H4 vites sırası ile hızlanırsanız traktörün ivmelenmesi iyi olacaktır. Aslında ideal vites değişimi; (yülkü iken L1) L2, L3, H3, L4, H4 şeklinde olmalı, fakat H3ten L4e geçerken aynı anda 2 vites kolunu değiştirmek gerektiği için biraz zahmetli olmakta. ZF şanzıman, buçuklu vitese sahip olduğu için 2-3-4 viteslerinin arası biraz açık tutulmuş, bu ara da buçuk vitesle kapatılmaya çalışılmış, eğer düz yolda buçuk vitesi kullanmazsanız yokuşta motor çekişten düşecektir. Yokuş çıkarken eğer 4H ile gidiyorsanız ve bayılmaya başladıysa H3 yerine L4e takmanız daha doğru olacaktır, zaten H3e takmanız durumunda motor yığılma yapacaktır, bu da senkromeçlerinizi aşırı zorlanması anlamına gelir.
H3 yerineL4e takmak bayır çıkarken bayağı zor oluyor çünkü Lden Hye senkromeş var ama Hden Lye yok vites düşürmek için diğer ana vitesi boşa alma durumu var yoksa başka türlü olmuyor bence büyük eksik ersan bey yoksa benmi yanlış biliyorum anlayamadım saygılar..
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

H-L-R viteslerinde senkromeç olmadığı için dediğiniz gibi hareket halindeyken vites değiştirildiğinde sesli bir geçiş oluyor fakat vitese geçmemesi konusu değil. O nedenle benim önerim, özellikle H4te iken yolda bayılma yaparsa L4e almanız yani buçuk vitesi kullanmanız. H4ten H3e takmak, 1-2-3-4 viteslerinde senkromeç olduğu için çok daha kolay oluyor ama traktör o anki hızından daha da yavaş gitmeye zorlanıyor, h4ten h3e düşerken de 3. vites senkromeçleri aşırı zorlanabilir. Fakat yokuş gerçekten zorlu bir yokuş ise H4te iken motorun 1400 devirin altına kadar inmesini bekleyip H3e de takabilirsiniz, böylece motor yine ideal devri yakalamış olur, H3te de 1400 devirin altına inmeye başlarsa H2ye düşersiniz. Eğer yokuşta motor devri H4te iken 1400 devirin altına inmiyorsa, sadece 1700-1800 devirlerde kalıyorsa o zaman buçuk vitesi kullanmak daha faydalı oalcaktır. Sizin için en pratik vites değişimini deneyerek bulabilirsiniz. Bu anlattıklarım tamamen benim tespitlerim, ama sizin için uygulaması zor oluyorsa 2si arasında bir seçim yapabilirsiniz.


anayurtlu 3105d link=topic=39228.msg340778#msg340778 date=1297720373' Alıntı:
valla ersan bey çok teşekkürler bilgilendirdiğiniz için H3 yerineL4e takmak bayır çıkarken bayağı zor oluyor çünkü Lden Hye senkromeş var ama Hden Lye yok vites düşürmek için diğer ana vitesi boşa alma durumu var yoksa başka türlü olmuyor bence büyük eksik ersan bey yoksa benmi yanlış biliyorum anlayamadım saygılar..
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

güzel olmuş. bu eur 2 eur 3 veya 4 motorlar arasında güç ve yakıt farkının olacagını anlatıyorlar.şuan üretilenlerin eur 2 oldugunu anltıyorlar bayiler en erken newhollandın bu geşişe geçtiğini mart ayında bayilerde olacgı anlatılıyor.td85 95 üretilmeyecekmiş diğer marklarda mayısdan belki daha ileri tarihte çıkacakmış eur3-4 motorların bayagı bir kafa karışıklıgı oluyor.vede olacak
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

ersanakyai link=topic=39228.msg340897#msg340897 date=1297750965' Alıntı:
H-L-R viteslerinde senkromeç olmadığı için dediğiniz gibi hareket halindeyken vites değiştirildiğinde sesli bir geçiş oluyor fakat vitese geçmemesi konusu değil. O nedenle benim önerim, özellikle H4te iken yolda bayılma yaparsa L4e almanız yani buçuk vitesi kullanmanız. H4ten H3e takmak, 1-2-3-4 viteslerinde senkromeç olduğu için çok daha kolay oluyor ama traktör o anki hızından daha da yavaş gitmeye zorlanıyor, h4ten h3e düşerken de 3. vites senkromeçleri aşırı zorlanabilir. Fakat yokuş gerçekten zorlu bir yokuş ise H4te iken motorun 1400 devirin altına kadar inmesini bekleyip H3e de takabilirsiniz, böylece motor yine ideal devri yakalamış olur, H3te de 1400 devirin altına inmeye başlarsa H2ye düşersiniz. Eğer yokuşta motor devri H4te iken 1400 devirin altına inmiyorsa, sadece 1700-1800 devirlerde kalıyorsa o zaman buçuk vitesi kullanmak daha faydalı oalcaktır. Sizin için en pratik vites değişimini deneyerek bulabilirsiniz. Bu anlattıklarım tamamen benim tespitlerim, ama sizin için uygulaması zor oluyorsa 2si arasında bir seçim yapabilirsiniz.
anladım teşekkürler birde ersan bey bişey kafama takıldı bizim traktör 80lik lüks ince lastik 13,4,30 galiba lastikler yanlışım varsa düzeltin :) şimdi bu lastikler dış çap olarak sanki balon lastikten küçük gibi ön lastikler ise standart bu durumda ince lastik takılan 4x4 traktörlere ön tekerlekle devir uyumu için ayriyeten bir ön diferansiyel devir ayarı yapılıyormu yoksa sıtandartmı çıkarılıyor bilginiz varmı? saygılar
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

Servetin ince arka lastikleri (13,6-36) ile kalın (18.4-30) arka lastiklerinin çapları tamamen aynı.

4 çeker traktörlerde 4 çeker durumunda genellikle ön tekerlerin olması gereken hızdan yüzde 1 ile 3 arasında daha hızlı dönmesi istenir. Böylece 4 çekere takıldığında ön tekerlekler traktörü frenlemez. Zaten ön ve arka tekerleklerin tam ideal devirde dönmesini ayarlamak çok zordur. (bazı özel tasarımlar dışında) İnce-kalın tekerlek değişimi, seçimi konusunda bu % 1-3 lük değer göz önünde bulundurulursa bir sorun olmaz. Örneğin Nimet 70in kalın arka tekeri, ince arka tekerinden daha küçük, ama ideal seviyelerde.

anayurtlu 3105d link=topic=39228.msg341170#msg341170 date=1297779073' Alıntı:
anladım teşekkürler birde ersan bey bişey kafama takıldı bizim traktör 80lik lüks ince lastik 13,4,30 galiba lastikler yanlışım varsa düzeltin :) şimdi bu lastikler dış çap olarak sanki balon lastikten küçük gibi ön lastikler ise standart bu durumda ince lastik takılan 4x4 traktörlere ön tekerlekle devir uyumu için ayriyeten bir ön diferansiyel devir ayarı yapılıyormu yoksa sıtandartmı çıkarılıyor bilginiz varmı? saygılar
 

Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

ersan bey bir iş için ankaradayım.gelsem fabrikayı gezme gibi bi imkan olur mu acaba?

bide sormak istediğim meyveci serisinin kaportasının değişme gibi bi plan var mı.alıcam ama hiç hoşuma gitmiyor
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

12+12 vitesli ise Erkunt e serisinin aynı şanzımanı var demektir. Massey Ferguson, aynı şanzımanın 24+24 vitesli, powershuttleli, powershiftli versiyonlarını da kullanıyor.


dersimli link=topic=39228.msg378239#msg378239 date=1302618603' Alıntı:
bende mf 3635 var sanzumanı e serisi erkuntla aynımı oluyor cevaplarsanız sevinirim
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

biLGİLERINIZ ICIN TESEKKURER ERKUNT KULLANICISI OLARAK DIKKATE ALACAGIZ AMA BENIM SORMAK ISTEDIGIM BI SEY VAR PULLUK CEKIMINDE SERVET 80T 5,12 PULLUK TAKIYORUZ H1 CEKMIOR 4,13 NUMARA PULLUKDADA CEKMIYOR EN UYGUN VITESLERI SOLERSENIZ SEVINIRIM
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

berat06 link=topic=39228.msg378869#msg378869 date=1302693536' Alıntı:
biLGİLERINIZ ICIN TESEKKURER ERKUNT KULLANICISI OLARAK DIKKATE ALACAGIZ AMA BENIM SORMAK ISTEDIGIM BI SEY VAR PULLUK CEKIMINDE SERVET 80T 5,12 PULLUK TAKIYORUZ H1 CEKMIOR 4,13 NUMARA PULLUKDADA CEKMIYOR EN UYGUN VITESLERI SOLERSENIZ SEVINIRIM

takviye h 3 tam uygun olur seri h 1 den biraz yavaştır.
veya seri L 1 deneyebilirsin. bunu bütün vitesleri deneyerek kendince en uygununu bulabilirsin.
 

Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

ersan kardeş ben 80/e modelini almayı kafama koydum ama aklımda bazı sorular var.
1. ben şimdi başak 2073 kullanıyorum ve 16+8 şanzuman var.erkuntunda t serisiyle aynı.erkuntun bu iki şanzımanının arasında ne gibi farklılıklar var ve saglamlık açısından hangisini önerirsin.
2.erkunt e/serinde hava komperasörü sıtandartmı yoksa opsyonelmi.
3.ben tarlada seri giden seri bi traktör istiyorum çünkü senelerdir türkiyenin en hantal traktörünü kullanıyorum :D zf şanzımanmı tarlada daha iyi ve seri yoksa 12+12 şanzımanmı.
 
Ynt: ERKUNT Kullanıcıları için birkaç İPUCU

aksoylar link=topic=39228.msg428689#msg428689 date=1311718536' Alıntı:
ersan kardeş ben 80/e modelini almayı kafama koydum ama aklımda bazı sorular var.
1. ben şimdi başak 2073 kullanıyorum ve 16+8 şanzuman var.erkuntunda t serisiyle aynı.erkuntun bu iki şanzımanının arasında ne gibi farklılıklar var ve saglamlık açısından hangisini önerirsin.
2.erkunt e/serinde hava komperasörü sıtandartmı yoksa opsyonelmi.
3.ben tarlada seri giden seri bi traktör istiyorum çünkü senelerdir türkiyenin en hantal traktörünü kullanıyorum :D zf şanzımanmı tarlada daha iyi ve seri yoksa 12+12 şanzımanmı.
usta vallahi traktörü almadan önce bana 2si,nide denettirip sorsalardı fiyatı daha yüksek olsa bile e serisini tercih ederdim yaw bu vitesler cart curt ilerisi gerisi durmadan geçmiyo köyde 80lik hattat var erkunttan hiç bi eksik yanı yok yakıtı bilmiyorum ama kullanım konfor açısından bizim erkunttan rahat.. şunuda söyleyim traktör alacak arkadaşlar kendi menfaatleri için muhakkak hem yolda hemde tarlada denesinler kıyaslasınlar biz netten video izleyip hastası olmuştuk şimdi iyce hasta etti :D ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Nuri KURT 0303

Benzer Konular