BİR DİZEL MOTORUNUN PERFORMANS TESTİ İÇİN İKİ AŞAMALI MOTOR HARİTALAMA MODELLERİ


Giriş
Motor haritalama motor davranışını, ayarlanabilir motor parametrelerinin fonksiyonu olarak modelleme prosesidir; araç sürüldükçe değişen miktarlar açısından motorun çıkışlarını öngörmektir. Örneğin, motor hızı ve yakıt karışımı değiştikçe yayılan karbon monoksid miktarı nasıl değişir.
Motor haritalama prosesinin temel kullanımlarından biri, motorun belli sınırlar içerisinde çalışmasını sağlarken motorun yakıt verimini optimize eden elektronik motor kontrolörlerinin kalibrasyonudur. Bu limitler, yasalar tarafından, örneğin belli egzost gazlarının emisyon limitleri, veya motorun çalışma koşulları tarafından, örneğin egzost gazı sıcaklığının konvertöre bir zarar vermesini engellemek amacıyla belli bir değer altında kalması gerekliliği, belirlenir.
Motor kontrolörünün ana ilkesi, basit olarak ifade edilirse, motor hızı ve yükü ile indekslenmiş iki-boyutlu bir dizidir. Burada yük, motora giren hava miktarının bir ölçüsüdür. Tablonun hücreleri en basit anlamda üç kalibrasyon parametresinin değerlerini içermektedir ve bunlar şu üç kalibrasyon parametresi olabilir: hava-yakıt karışım oranı, egzost gazı geri dönüşüm oranı ve ateşleme zamanıdır. Bu parametrelerin değerleri motor kontrolörü tarafından her motor hızı ve yükü için ayarlanacaktır.
Motor kontrolörünün kalibrasyonu, bu tablonun ayrıntılı olarak doldurulması anlamına gelmektedir. Optimizasyon problemi, karmaşık kriterler ve bazı karmaşık kısıtlar gözetilerek en iyi kalibrasyonu bulmaktır. Motor haritalama modellerine bu kriterlere göre kalibrasyonu değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyulur. Eğer mümkün olabilecek her kalibrasyonu değerlendirebilirsek, en iyi olan belirlenebilir. Pratikte ise mümkün olan her kalibrasyonu değerlendirmek imkansızdır ve optimizasyon teknikleri kullanılır. Fakat , önceden belirlenmiş kriterlere ve kısıtlara göre motor kontrolör kalibrasyonunun değerlendirebilmek için motor haritalama modeli ihtiyacını değiştirmez.
Motor haritalama için mevcut yaklaşım geniş polinom modellerin kullanılmasıdır, ve bu da bazı problemleri beraberinde getirir, uydurulan modelin yorumlama zorluğu bunlardan biridir. Bu yaklaşım uydurulmuş polinomun karmaşıklığı nedeniyle araştırmayı daha zor bir hale getirir.
Ana fikir motor haritalama modelini iki aşamada yorumlamaktır. Bu veriyi anlaşılır bir biçimde yorumlamaya ve motor haritalama modelini çok yönlü bir şekilde kullanma olanağına izin verir. Bu iki-aşamalı model, veri toplama metoduyla yakından uyumludur ve modele iki farklı hata terimi getirir. İki aşamalı model yaklaşımı, bir tekrarlamalı ölçüm modeli formudur, ve bu nedenle aynı zamanda çok seviyeli bir modeldir.

İki Aşamalı Modelleme Yaklaşımı
Veri iki aşamalı bir proses şeklinde toplanır: motor hızı(rpm), motor yükü(load), hava yakıt karışım oranı(afr) ve egzost gazı geri dönüşüm oranı(egr) sabit bir değerde tutulurken ateşleme avansının değiştirilmesi ve bu işlemin farklı rpm, load, afr ve egr değerleri için tekrarlanması ile gerçekleştirilir.
Bu veri yapısı temel olarak iki aşamalı modeli akla getirir; ilk aşama çıkışlar ve ateşleme zamanı arasındaki ilişkiyi tahmin etmek için her testte eğrilerin uydurulmasını içerirken ikinci aşama bu eğrilerin motor parametrelerinin fonksiyonu olarak değişiminin modellenmesini içerir.
Modellemeyi iki aşamalı bir proses haline bölerek, her iki aşamanın da motor haritalama için daha sezgisel bir yaklaşıma neden olacak basitlikte olmaları sağlanır. Modellemenin ilk aşamasında imkan dahilinde non-lineer eğriler kullanılarak, bir-boyutlu eğri uydurulması gerekmektedir. İkinci aşamada ise modelleme düzenli deneysel dizaynlar ve basit cevap yüzey modelleri kullanılarak basitleştirilecektir. Her iki modelleme tekniği de, model seçiminin, parametre kestiriminin ve hataların bulunmasının kolaylaştırılması için kapsamlı grafiksel tekniklerin kullanımına izin veren, geliştirilmiş istatistiksel metodolojilerdir. İki aşamalı modelleme, kabul edilir eğri uydurma ve cevap yüzeyi metodolojileri gibi istatistiksel tekniklerle birleştirilmiş olmakla beraber veri toplama metoduna da uyum sağlamaktadır. Dolayısıyla iki aşamalı modelleme, veriden motor haritalama modeli üretme prosesinin daha anlaşılır olmasını sağlamalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: üsame
https://44tuning.pl/ruszyla-sprzeda...-claas-dpp-agri-egr-off-przeczytaj-co-zyskasz

EGR sistemini devre dışı bırakmanın faydaları şunlardır: düşük yanma, motorun daha istikrarlı gücü ve torku, motor ekipman ömrünün uzatılması (örneğin turboşarj, enjeksiyon sistemi).
EGR valfleri sürekli olarak 1500 dev / dak - 2000 dev / dak aralığında açarak motor aşırı ısınır ve daha fazla yakıt kullanarak zayıflar.
EGR soğutucusunun aşırı ısınması ve yanması, valflerin aşırı yanması veya aşırı ısınması, enjektörlerde veya yüksek basınç pompasında hasar olması gibi motor arızalarının nedenidir.
Motorlarda arıza teşhisi ve ölçüm yapılması, 1250'den 3500'e kadar olan çalışma saatlerinde EGR valfı çalışır durumdayken kopyalarda sık sık arızalar olduğunu gördük. Hem EGR sistemi hem de vana ile ilgili ve EGR sisteminin bağlı olduğu bileşenlerde meydana gelen bu hatalar büyük bir etkiye sahiptir (turboşarj, yüksek basınç pompası, enjektörler, EGR soğutucusu). Tamir masrafları birkaç ila on binlerce zlotiden bile değişebilir. Ek olarak, hiç kimse aşırı miktarda yakıt harcamaz, bu da genellikle saatte 2 ila 5 litreye ulaşır.
Bu nedenle, motorun ve aksesuarların kullanım ömrü, düşük yakıt tüketimi, daha istikrarlı güç ve tork özellikleri nedeniyle, arıza olmadığında EGR valfının çalışmasını durdurmaya değer.
- % 5-10 oranında yakıt tasarrufu
- motorun verimini% 5-10 civarında arttırmak
- %70'e varan daha uzun motor ömrü (2 Valf motorlar)
- daha kültürel olarak çalışmaları
- ağır saha çalışmalarında motorun daha az sıkması
Egzantrik milinin yeni motor ayarlarına göre şekli değişiyor.
SCR sistemi motorun kararlı çalışmasını etkiliyor.
Yakıt pompası zaafiyetleri var, motorla uyumlu değil.
Enjektörlerin püskürtme açısı değişkendir, ayar istiyor.
Sahada servis çalışmalarına ihtiyaç var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail_17
Öncelikle herkese merhabalar
Konu hakkında en ufak bi bilgi birikimim olmamakla beraber egr hakkında yazılanlar dikkatimi çekti ve sorma gereği duydum
2008 model traktörüm şu an 2850 saatte ve üzerinde egr mevcut
-Bunun herhangi bir özel bakımı varmıdır
-İptali söz konusu mudur
-Egr yi devre dışı bırakmak için nasıl bir işlem yapılmalıdır
- traktor üzerinde mevcut olan ayarları ( sibop ayarı, avans ve hava yakıt oranı)değiştirmek gerekir mi

Saygılar iyi çalışmalar
 
2005 model Ford connectimiz var. Aracın garantisi devam ediyorken bizden habersiz egrsini iptal etmişler. Arac resmen ölüye döndü. Çekişi gitti, yakıt aşırı arttı, hararet görmeye basladı gaz tepkisi falan kalmadı. Tekirdagdan Bursaya bir depo mazotla gidiyorduk. Bayırlarda 3 e kadar düşüyordu araba. Biz neden böyle oldu diye meraklandık basladık usta usta gezmeye. Türlü türlü şey saydılar motoru açalım diyenler bile oldu. En sonunda lüleburgaz servisi tuzculara götürdük durumu anlattık. Aracı muayne ettiler bilgisayar bagladılar. Egrnin iptal edilmiş oldugunu buldular. Biz şok olduk tabi hemen eski haline döndürün dedik 1 saat kadar bekledik. Test sürüşüne çıktık araç hemen fark etti şikayetlerimiz gitmiş. Servis ücretide almadılar bizden Allah razı olsun onlardan. Şuan araç 200 bin km ye yaklaştı egr den yada motordan hiç bir şikayetimiz olmadı. Gereksiz bir sistem olsa onu oraya koymazlar. Üstelik aracı alırken parasını veriyorum neden iptal edeyim. İyi mazot kullandıktan sonra bir sıkıntı yasamazsınız. Bizim memleketimizde çok bilenlerimiz olsa kendi uçagımızı gemimizi arabamızı teknolojimizi üretir tüm dünyaya pazarlarız. Biz o egr sistemini yapmaktan acisiz iptal etmeyi düşünüyoruz. Bir kerede üretmeyi düşünelim.
 

Benzer Konular