3 Silindir Zetor/Konya Fuarı

Valla 35-45-55 bg avrupadayken cok anlamlı degildi.. bu 3 silindir kücük seri ile ciddi ciddi Türkiye de montaj-ortaklık yapacagk galiba.. durum bu..

Dedigim gibi hint motorlu degil.. deutzla anlasması olmasına ragmen deutz motorlu da degil.. kendi motoru.. fuara gidenler daha iyi ayrıntı verir artık..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali öz
içim cız etti şimdi..görmek incelemek isterdim...

Bu serinin ilk defa fotograflarını gecen ay mümessil gönderince gördüm.. yalnız simdilik aramızda kalsın.. daha kimsenin haberi yok vs demisti.. hakkaten zetor un kendi sayfasında bile hatta nette bile ne bilgi ne fotograf var..

Sanırım avrupadan da önce İLK defa ülkemizde-konyada görücüye cıktı.. :)

Ali senin 5211 in bi benzeri galiba.. bu da 3 silindir ve bildigin zetor dizaynı zetor iste.. vitesler 8/2 galiba.. fuara giden olsada paylassa ben de merak ettim..
 

Yok abi özellikle sordum.. uzakdoguyla alakası yok.. motoru da zetorun kendinin.. ama yakından görüp incelemedim.. sadece fotograf o kadar..
Çamurluk tasarımı,çamurlukların üzerindeki korkuluklar ve aynaların yeri ve tasarımı hinduların motorlarını andırıyo.Bizim deutuzların bazı modellerinide hindular yapıyo ama bayilere sorsan inkar ederler.
 
  • Beğen
Tepkiler: UÖZKAN.77
Patron Fazlı bey.. zetorun hindistan fabrikasında üretildi.. dedi.

Haziran sonrası satısa sunulcakmıs.. 10 bin dolar civarı.. o zaman netlesir ama kuresellesme böyle bise.. uzun zamandır belliydi.. hindistanın cazibesi:)
 
Arkadaşlar, öncelikle herkesten özür dilerim, bu işe başladığımız zaman söz verdiğim gibi forumla yeteri kadar ilgilenemedim, inanın işin kendisi ve bürokrasisiyle uğraşmaktan fırsat bulup zaman ayıramadım.

Allaha şükürler olsun ilk ZETOR'umuzun ve yedek parçamızın geldiği Eylül ayından bu yana hedeflediğimizin de üzerinde yol aldık. Yola çıkarken de ne ZETOR firmasına ne Türkiye'deki dostlarımıza ilk sene binlerce ZETOR satıp piyasayı kasıp kavuracağız vaadinde bulunmamıştık, zira bunun uzun ve yorucu bir yolculuk olduğunun farkındayız, ZETOR sattığımız her müşterinin memnuniyetini sağlamak öncelikli hedefimiz, gerisinin zaten geleceği aşikardır.

Düzenli olarak fabrikadan sevkiyatlarımız gelmekte ve ne mutlu bize ki geldiği gibi sahiplerine ulaşmakta.

Bahsi geçen ZETOR 1055 modeli için de sizleri bilgilendirmek isterim. Bildiğiniz üzere ZETOR'un tüm modelleri Major, Proxima Plus, Proxima Power, Forterra, Forterra HSX, Forterra HD ve Crystal modelleri tamamen ZETOR'un Çek Cumhuriyeti'nde 70 yıllık merkezi olan Brno'daki fabrikasında üretilmektedir, bu firmanın prensibi ve Çek Cumhuriyeti devleti açısından fabrikanın arz ettiği önem gereği değiştirilemez bir gerçektir.

Lakin 48,55,65 beygirlerde piyasadaki hiçbir rakibimizin Avrupa veya Amerika üretimleriyle pazarda yer almamasından dolayı Avrupa üretim maliyetleriyle bu şartlarda rekabet etmek imkansız hale gelmiştir. En basit örneğini vermek gerekirse ülkemizde son yapılan değişiklikle asgari ücret yıllık 4.900 € seviyelerindeyken Çek Cumhuriyeti'nde bu rakam 13.500 € civarıdır. 80 beygir ve üzerinde rekabetin daha adil olduğu gerçeğiyle bu segmentlerde Avrupa üretimiyle rekabet edilebilirken, düşük beygir segmentlerinde bu koşullarla rekabete girilmesi halinde rakiplerimizin ortalama 13-14.000 dolara sunduğu 55 beygir traktörü bizim en iyi ihtimalle 21-22.000 dolara müşteriye teklif etmemiz gerekmektedir. Diyebilirsiniz ki olsun Avrupa üretimi olsun pahalı olsun, ama hepimiz biliyoruz ki iş satın alma kısmına geldiği zaman 1,5 katı para verip traktör almaya kolay kolay kimse yanaşmaz.:)

Bütün bu gerçeklerin ışığında ZETOR da kendi fabrikasında kendi motoruyla ve kendi mühendisleriyle bahsi geçen 1000 serisini Hindistan'da üretmektedir. ZETOR'a duyduğumuz büyük güvene rağmen bizler de fuarda sergilediğimiz 1055'i kendimizi ikna edecek kadar uzun süre test etmeden ülkemizde satışa sunmayı düşünmüyoruz.

İşe başlarken firmayla karşılıklı mutabık olduğumuz Türkiye'de üretim konusu artık daha da güçlü bir seçenek olsa da takdir edersiniz ki iç pazarda belli bir adede ulaşmadan bu işe soyunmak çok gerçekçi olmayacaktır. 2019 Türkiye'de üretilen ilk ZETOR'un hattan indirilmesi olarak koyduğumuz hedefti ve bu hedefe giden yolda kendimize güveniyoruz.

Son olarak çok sorulan bir soruya da cevap vermek isterim. Major 60 beygir gücü olarak ülkemizde çok talep görecek bir model olmasına rağmen biz satışa sunmadık, sebebi Major 60'ın sadece Tier IV motorla üretilmesidir. Ülkemizde aynı segmentte satılan diğer tüm traktörler Tier III motorla üretildiğinden arada ciddi bir maliyet farkı oluşmaktadır. Bu konuda da ZETOR'a gereken müracaatımızı yaptık, bu sene içinde Major 60'ı da ülkemizde satışa sunmayı planlıyoruz.

Tahammül edip okuyan herkese çok teşekkür ederim, tüm sorularınızı cevaplamaya açığım.
 

Benzer Konular