25 hp bir traktörde ne özellik ararsınız?
Çoğumuz çok bi özellik aramayız. Başak 12-17 ' ler bunun örneğidir. Hidrolik kollar, hatta kuyruk mili olmayan modelleri! var.
Ama bir Kanadalı bizim gibi değil. 25 hp bir traktörde aradığı, beklediği çok fazla özellik var. Hatta aklınızın almayacağı kadar uç istekler dahi olabiliyor bunlar.
Durum böyle olunca, ABD ve Kanada ' da pazarın yarısına sahip olan Kubota, 'BIZ SATIŞLARIMIZDAN MEMNUNUZ' demek yerine, 'NELER YAPABİLİRİZ' diye kendi kendilerine sorup ve kolları sıvamışlar.
Ortaya çıkan ürün B2650 HSDC. Yorumu sizin.
Özellikler:
Ses / toz geçirmez, 'klimalı' orjinal kabin. Uyandırayım, süspansiyonlu!:
25 hp 4 silindir motor.
Anlamadığım şey, bizde 'çekişi düşürüyor' diye 60 hp altına konmayan klimayı, 25 hp motora nasıl koydunuz kardeşim? Ya bizimkilerde bi sorun var, yada bu adamlarda.
Ayrıca kabin darbeye karşı dayanıklı. Çelik kafes şeklinde yapıldığından devrilme anında deformasyona uğramıyor.
Ön ve arka silecek zaten var, üstelik cam yıkama/sıvı püskürtmeli. Bu da su deposu:
Kabin daha bitmedi. Görüş açısını arttırmak için özel olarak yapılmış kavisli arka cam:
Deluxe tip, kg ayarlı, havalı süspansiyonlu, kolçaklı,, ileri-geri yükseklik ayarlı koltuk. Aynı resimde orjinal ön yükleyici joistiği de görülebiliyor.
Opsiyon 3. Ön valf çıkışı ve uyumlu joistik:
Gösterge paneli, en gerekli bilgileri sade şekilde veren 'dijital' panel.
Ön ve arka aydınlatma için halojen tepe lambaları,
12 volt çakmaklık çıkışı,
ayarlanabilir direksiyon simidi,
dijital teyp ve hoparlörleri,
4x4 olmasını
Konik dişli ön dingili,
Bi-speed dönüş sistemini,
Orjinal kepçe bağlantı aparatları,
yeri konumlandırılmış ön hidrolik valf çıkışlarını,
970 kg ' lık kaldırma kapasitesini anlatmaya gerek yok. Hepsi var ve standart.
Bir tek 'Hostes koltuğu' yok. Çok şükür onu yapmaya kalkmamışlar. Fizik kuralları var çünkü. O kabine 2 kişi sığmaz
Her tip mazot ile çalışabilen düz yakıt pompası. Klima Radyatörü de görülebiliyor:
Ufak bir ayrıntı daha, dolum filtreli yakıt deposu:
Hidrolik kollar ekipman takmayı kolaylaştıran teleskobik, yani uzatıp kısalabilen kol tipi:
Devam edelim. Hidrolik tahrikli 'Tam bağımsız' arka ve alt pto:
Şimdi bir traktöre bu kadar özellik koyduktan sonra, şhuttle yani hidrolik şanzıman olmaz mı? Olur.
Bizim üreticilerimizin 115 hp traktörlerine dahi koymadığı özelliği, elin Çekik gözlüsü 25 hp traktörüne koyuyor. Müşteriye saygı işte bu.
Yalnız shuttle bildiğiniz shuttle ' larda olduğu gibi direksiyonun sol altında değil.
Gaz Pedalında! (Adı da HST pedal)
Hem gaz pedalı, hem shuttle kolu! Bir eliniz direksiyonda, diğeri kepçe joistiğinde yada hidrolik kontrollerinde iken ne kadar büyük bi kolaylık olacağını düşünün..
Epi topu 25 hp ama daha bitmedi. Asıl bomba:
Kademesiz şanzıman ve 'Crouse Control' yani hız sabitleyici
Kolu ne kadar ittirirseniz, o kadar hız. Tam anlamı ile bir Vario yada CVT şanzıman değil ama yakın mantıkla çalışıyor. L - N ve H olarak 3 ana vitesiniz var. Klasik xx50 şanzımandan biraz farklı. Ama her vitesi kademesiz olarak bölebiliyorsunuz. Basit mantık.
Bu kadar özelliğin de elbette bir fiyatı var ama o kadar çok değil. Kanada satış fiyatı 24-26 bin dolar.
1 Kanada Doları 2 lira yok. Toplam 50 bin gibi bir rakam oraya çıkıyor ki kalite ve özelliklere göre kesinlikle çok değil. Türkiye ' de satılan Kubota B2530 ' un liste fiyatı 34 bin ve bu parayı veren birçok insan var. Düşününce 2530 ' a bu parayı vermektense, 15 daha verip 2650 alacak çok kişi olur.
Ha çiftçiye gider mi? Benim gözümde en iyisine layık olan Türk çiftçisinin böyle makinalar kullanmasını elbette isterim ama bu modele daha çök büyük bahçeli site, fabrika ve hipodromlar, özellikle peyzaj işleri için ilgi gösteriyor.
İleride bir Kanada vatandaşı kadar önemsenebilecek miyiz acaba?
Çoğumuz çok bi özellik aramayız. Başak 12-17 ' ler bunun örneğidir. Hidrolik kollar, hatta kuyruk mili olmayan modelleri! var.
Ama bir Kanadalı bizim gibi değil. 25 hp bir traktörde aradığı, beklediği çok fazla özellik var. Hatta aklınızın almayacağı kadar uç istekler dahi olabiliyor bunlar.
Durum böyle olunca, ABD ve Kanada ' da pazarın yarısına sahip olan Kubota, 'BIZ SATIŞLARIMIZDAN MEMNUNUZ' demek yerine, 'NELER YAPABİLİRİZ' diye kendi kendilerine sorup ve kolları sıvamışlar.
Ortaya çıkan ürün B2650 HSDC. Yorumu sizin.
Özellikler:
Ses / toz geçirmez, 'klimalı' orjinal kabin. Uyandırayım, süspansiyonlu!:
25 hp 4 silindir motor.
Anlamadığım şey, bizde 'çekişi düşürüyor' diye 60 hp altına konmayan klimayı, 25 hp motora nasıl koydunuz kardeşim? Ya bizimkilerde bi sorun var, yada bu adamlarda.
Ayrıca kabin darbeye karşı dayanıklı. Çelik kafes şeklinde yapıldığından devrilme anında deformasyona uğramıyor.
Ön ve arka silecek zaten var, üstelik cam yıkama/sıvı püskürtmeli. Bu da su deposu:
Kabin daha bitmedi. Görüş açısını arttırmak için özel olarak yapılmış kavisli arka cam:
Deluxe tip, kg ayarlı, havalı süspansiyonlu, kolçaklı,, ileri-geri yükseklik ayarlı koltuk. Aynı resimde orjinal ön yükleyici joistiği de görülebiliyor.
Opsiyon 3. Ön valf çıkışı ve uyumlu joistik:
Gösterge paneli, en gerekli bilgileri sade şekilde veren 'dijital' panel.
Ön ve arka aydınlatma için halojen tepe lambaları,
12 volt çakmaklık çıkışı,
ayarlanabilir direksiyon simidi,
dijital teyp ve hoparlörleri,
4x4 olmasını
Konik dişli ön dingili,
Bi-speed dönüş sistemini,
Orjinal kepçe bağlantı aparatları,
yeri konumlandırılmış ön hidrolik valf çıkışlarını,
970 kg ' lık kaldırma kapasitesini anlatmaya gerek yok. Hepsi var ve standart.
Bir tek 'Hostes koltuğu' yok. Çok şükür onu yapmaya kalkmamışlar. Fizik kuralları var çünkü. O kabine 2 kişi sığmaz
Her tip mazot ile çalışabilen düz yakıt pompası. Klima Radyatörü de görülebiliyor:
Ufak bir ayrıntı daha, dolum filtreli yakıt deposu:
Hidrolik kollar ekipman takmayı kolaylaştıran teleskobik, yani uzatıp kısalabilen kol tipi:
Devam edelim. Hidrolik tahrikli 'Tam bağımsız' arka ve alt pto:
Şimdi bir traktöre bu kadar özellik koyduktan sonra, şhuttle yani hidrolik şanzıman olmaz mı? Olur.
Bizim üreticilerimizin 115 hp traktörlerine dahi koymadığı özelliği, elin Çekik gözlüsü 25 hp traktörüne koyuyor. Müşteriye saygı işte bu.
Yalnız shuttle bildiğiniz shuttle ' larda olduğu gibi direksiyonun sol altında değil.
Gaz Pedalında! (Adı da HST pedal)
Hem gaz pedalı, hem shuttle kolu! Bir eliniz direksiyonda, diğeri kepçe joistiğinde yada hidrolik kontrollerinde iken ne kadar büyük bi kolaylık olacağını düşünün..
Epi topu 25 hp ama daha bitmedi. Asıl bomba:
Kademesiz şanzıman ve 'Crouse Control' yani hız sabitleyici
Kolu ne kadar ittirirseniz, o kadar hız. Tam anlamı ile bir Vario yada CVT şanzıman değil ama yakın mantıkla çalışıyor. L - N ve H olarak 3 ana vitesiniz var. Klasik xx50 şanzımandan biraz farklı. Ama her vitesi kademesiz olarak bölebiliyorsunuz. Basit mantık.
Bu kadar özelliğin de elbette bir fiyatı var ama o kadar çok değil. Kanada satış fiyatı 24-26 bin dolar.
1 Kanada Doları 2 lira yok. Toplam 50 bin gibi bir rakam oraya çıkıyor ki kalite ve özelliklere göre kesinlikle çok değil. Türkiye ' de satılan Kubota B2530 ' un liste fiyatı 34 bin ve bu parayı veren birçok insan var. Düşününce 2530 ' a bu parayı vermektense, 15 daha verip 2650 alacak çok kişi olur.
Ha çiftçiye gider mi? Benim gözümde en iyisine layık olan Türk çiftçisinin böyle makinalar kullanmasını elbette isterim ama bu modele daha çök büyük bahçeli site, fabrika ve hipodromlar, özellikle peyzaj işleri için ilgi gösteriyor.
İleride bir Kanada vatandaşı kadar önemsenebilecek miyiz acaba?